Lillasyster äter ingenting
Hej. Jag är 19 år, snart 20, och bor i min pojkväns lägenhet tillsammans med min pojkvän självklart då, och även min lillasyster som är 4 år, snart 5. Jag får vara som "mamma" till henne då våra föräldrar har gått bort i cancer, och både jag och min pojkvän studerar. Vi får bidrag från min mormor och morfar varje månad, så vi har råd med mat, kläder osv. Nu är det iaf så här att jag och min pojkvän brukar storhandla en gång i veckan och planera mat. Men nu är det så att min lillasyster vägrar äta annat än korv, köttbullar och köttfärssås. Min pojkvän blir galen på att hon inte äter annat utan grinar och skriker tills jag lagar annan mat till henne än vad som serveras. Det gjorde alltid mamma när hon levde så min lillasyster är van vid att få som hon vill. Idag skulle vi äta kycklinggryta med ris, och hon gallskrek över att hon inte gillar det. När vi skulle äta så vägrar hon att ens smaka på maten. Hon skrek och grät så att min pojkvän blev irriterad och sa åt mig att laga korv till henne.
Min lillasyster är annars en jättegullig och glad tjej och tycker jag är världens bästa "mamma". Min pojkvän tycker hon också är väldigt snäll och vi har det jättebra annars, det är just maten som är problemet. Hur hade ni gjort i en sådan här situation? Inga påhopp tack.