• Anonym (Förvirrad)

Min man har börjat jobba övertid, och skaffat sig två mobiltelefoner.

Hej.

Ska försöka förkorta mig lite.

Vissa kommer säkert gå galna på mig nu, men jag får ta det.

Jag har varit gift med min man i snart 1 år.

Han jobbar i Norge, och jag kan ju hans schema.

Han brukar jobba 07:00 - 16:00 varje dag.

Nu är klockan snart 21:00 och ännu är han inte hemma.

Jag försöker inte kontrollera honom på något sätt, men av någon anledning så blir jag jätte orolig. Verkligen JÄTTE orolig ! GråterGråter

Jag undrar hela tiden om han mår bra. Om någonting har hänt. Om han träffar någon annan osv osv.

Igår kom han hem 22:00 och jag blev förbannad. 

Jag visade det inte för honom dock, utan kokade inombords.

Jag frågade bara var han har varit, och han sa då att han jobbade övertid.

Han har även skaffat sig två mobiltelefoner.

Jag har frågat honom vad han ska med två mobiltelefoner till. Och han svarade " Jag behöver dessa telefoner, för att jag har kontakter. "

Han tar med sig även bägge telefonerna när han åker till jobbet.

Tanken slog mig. Tänk om han har en för sin familj, och den andra för sin hemliga älskarinna.

Hade du inte tänkt så om din man helt plötsligt köpt sig två mobiltelefoner?

Och så är det detta att han brukar sluta 16:00, och nu närmar den sig 21:00.

Detta ger mig sån ÅNGEST ! Jag klarar inte av detta mera !

Det känns som om jag bara vill skrika allt jag kan, samtidigt som jag vill gråta. Gråter

Vad kan jag göra i dessa lägen? Finns det ens nåt jag kan göra? Vad hade ni gjort? Hade ni varit oroliga om ni var i min situation? Tycker ni jag överreagerar? 

Det är så mycket som snurrar i huvudet på mig. Och jag mår verkligen inte bra av allt detta som händer.

Vad göra?

• Svar på tråden Min man har börjat jobba övertid, och skaffat sig två mobiltelefoner.
  • Aftonsolen

Hej,
    jag känner igen situationen. Min fru var säljare och ofta borta, jobbade konstiga tider, och var ibland svår att få tag på. Men hon hade alltid en förklaring på var hon var, och jag trodde henne. Men till slut visade det sig ju att hon hade en älskare. 
    Jag hoppas att det inte är så för dig, och att du och din man kan lita på varandra. Men ta tag i din oro och sök sanningen, för er bådas skull. 

• Anonym (Jahaja)

U R fucked!! 
    Ställ honom mot väggen!! Har också jobbat över, men alltid ringt min älskling om det hänt, även om vi inte haft det så bra.
    Handlar om respekt - särskilt om man har barn ihop....
    Annars - kanske du du skulle ha hittat en annan kille, som du litat på ..typ..

• Anonym (Förvirrad)

Han kom hem precis och hoppade med en gång in i duschen..

Som tur är har han ingen kod på mobilen så jag gick igenom den.

Inga konstiga sms kunde jag hitta, samtalsloggen kollade jag igenom också och där hittade jag inget heller.

Dock gick jag in på app store där man laddar ner appar och såg dem tre senaste apparna han laddade på sin telefon. 

Det var facebook, kissing test game, och grindr.

Facebook vet jag vad det är, kissing test är ett kyss spel men grindr har jag ingen aning om.

Detta var det enda jag hittade, resten var fullt med spel, youtube, messenger. Inget annat konstigt.

Någon som vet vad denna grindr kan vara för något??? 

• LittleSunshine84

sv.m.wikipedia.org ? wiki ? Grindr

Mobilvänlig sida - Grindr är en mobilapplikation i form av ett positionsbaserat socialt nätverk som riktar sig till män som har sex med män.

• Julia1245

Japp, en gay/bi-app för män.

• Anonym (Tove)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-07-04 00:06:36 följande:
    Han kom hem precis och hoppade med en gång in i duschen..

Som tur är har han ingen kod på mobilen så jag gick igenom den.

Inga konstiga sms kunde jag hitta, samtalsloggen kollade jag igenom också och där hittade jag inget heller.

Dock gick jag in på app store där man laddar ner appar och såg dem tre senaste apparna han laddade på sin telefon. 

Det var facebook, kissing test game, och grindr.

Facebook vet jag vad det är, kissing test är ett kyss spel men grindr har jag ingen aning om.

Detta var det enda jag hittade, resten var fullt med spel, youtube, messenger. Inget annat konstigt.

Någon som vet vad denna grindr kan vara för något??? 
    Är han bisexuell? Bor du med honom i Norge?
  • Anonym (Förvirrad)
    LittleSunshine84 skrev 2015-07-04 00:10:52 följande:

sv.m.wikipedia.org ? wiki ? Grindr

Mobilvänlig sida - Grindr är en mobilapplikation i form av ett positionsbaserat socialt nätverk som riktar sig till män som har sex med män.

Haha, detta har fått mig att skratta.

Inte är jag det minsta orolig längre.

Om nu er man låg med annan man, är smärtan likadan som om det var en tjej han låg med?

För jag bryr mig inte ett dugg och dessutom är han inte ens bi, så jag antar att han laddade appen av misstag
  • Anonym (Klarsynt)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-07-04 02:27:32 följande:
    Haha, detta har fått mig att skratta.

Inte är jag det minsta orolig längre.

Om nu er man låg med annan man, är smärtan likadan som om det var en tjej han låg med?

För jag bryr mig inte ett dugg och dessutom är han inte ens bi, så jag antar att han laddade appen av misstag
    Det kan du inte veta. Det finns massor av homosexuella och bisexuella, som levt med någon av det motsatta könet, haft familj och hela paketet I MÅNGA ÅR. Och partnern har aldrig anat något. Det är mycket möjligt att han har försökt stå emot, men nu är ute och testar den sidan så att säga.

Om jag skulle bli mer eller mindre sårad än om det var med en kvinna? Jag skulle nog bli mindre SÅRAD, eftersom det då inte var mig som person som var sämre än älskaren, utan hela mitt kön. Men jag skulle samtidigt inse att jag stod inför större problem. Om han väljer att leva med män i fortsättningen, och kommer ut som homosexuell, så påverkar det ju även dig och ert barn. Barnet kan få lida för det i kamratkretsen. Och tänk om han flyttar ihop med en man, och begär att få ha barnet där v/v eller v/h! Förvånad
  • Miss P
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-07-03 22:14:49 följande:
    Detta med så här mycket övertid började ganska nyligen. Jag tänker kolla igenom apparna när han kommer hem. Han duschar alltid och då har jag tillfället 
    Miss P skrev 2015-07-03 22:03:15 följande:
    Då kan han ju messa eller ringa dig och säga att han jobbar över..

Men varför gör han inte det då? Gråter
    Det får du fråga honom.. Det kan inte jag svara dig på ...
  • Anonym (Rina)

Det säger egentligen ingenting, folk som har varit otrogna tidigare vet hur man sopar igen spåren. Han kan döpt om en Sofia till Gösta i telefonen tex, han kan lika gärna ha en affär med någon tjej på jobbet. Appar behöver inte vara hans grej. Eller så gillar han att ha sex med män.

Svar på tråden Min man har börjat jobba övertid, och skaffat sig två mobiltelefoner.