• UtanSex

Ett sexlöst förhållande

Hej, 

Jag vet inte riktigt vart jag ska vända. Men hoppas på att kunna få lite råd från er. 

Jag och min fästman har snart varit tillsammans i 7 år. Vi är 25 respektive 27 år gamla och älskar varandra väldigt mycket. Varje dag skrattar och skojjar vi och vi lever i en helt underbar relation. Han betyder allt för mig och jag har svårt att se en framtid utan honom. 

Vi har dock ett problem. Vi har inte längre sex. Jag är en väldigt sexuell person och älskar sex väldigt mycket och vill helst ha det varje dag. Han är dock inte det och han säger att för honom räcker ett "normalt" sexliv (vet inte riktigt vad normalt i detta sammanhang betyder dock, men så uttrycker han det).

Första tiden tillsammans var väldigt intensiv, men efter cirka ett år började passionen ebba ut (vilket inte är någonting konstigt). Vi kom därefter in en rytm att vi hade sex ett par gånger per månad (jag var inte särskilt nöjd med detta, men han var, så jag lärde mig leva med det och hade desto mer "egentid").

De senaste 1,5 åren har vi dock haft sex max fyra gånger(!!!). De sista två gångerna har varit riktigt konstiga då det känts helt fel. Det har slutat med att jag suttit i badrummet och gråtit efter han somnat.

Vi pratar om det ofta och är överens om att det inte kan vara såhär. Varje gång vi pratar om det säger vi att vi ska bli bättre och ta tag i det. Men ingenting händer. Ingen av oss visar något intresse för ett sexuellt samliv heller. Jag har tröttnat på att ta initiativ och jag har sagt till honom att jag vill att han ska initiativ då jag tänder på när killar gör det och visar sig "manliga". Om någonting ska hända så måste jag ta tag i det och då känns det bara som att han ligger där som en död fisk. 

Jag vet inte vad jag ska göra och mår så dåligt av detta. Jag vill ha närhet. Jag vill känna att någon vill ha mig och känna mig attraktiv och sexig. 

Jag älskar honom så extremt mycket och vill verkligen leva med honom. 

Ge mig råd, känns som jag just nu går i en grå dimma och kommer inte ut. 
  • Svar på tråden Ett sexlöst förhållande
  • Anonym (lycka till)

Prata prata och åter prata med varandra det är en bra väg .

Fråga vad det är han vill .

Visa trygghet mot varandra .

Är han osäker på sin prestation ? Att han räcker till ? .Vi män kan ju ibland ha den där lustiga egenheten att stoppa huvudet i sanden som lösning , så det kan kanske innebära lite lirkande för att nå kärnan .

Anyway

Lycka till

• Armageddon

Kommer bara att bli sämre. Du är ung, hitta någon som ligger din sexuella nivå, livet är för kort för att kastas bort i ett förhållande man mår dåligt i.

• HäckHäxan
    Armageddon skrev 2015-07-03 19:22:28 följande:
    Kommer bara att bli sämre. Du är ung, hitta någon som ligger din sexuella nivå, livet är för kort för att kastas bort i ett förhållande man mår dåligt i.
    Håller med. Önskar någon hade etsat fast de där orden i min skalle när jag var yngre.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Tecum

Måste tyvärr hålla med. Ni har pratat men det hjälper inte och det lär inte bli bättre av sig självt. Normalt sexliv (om ett sådant finns) är minst 2-3 ggr/vecka i er ålder och ni är inte ens nära.
  • Anonym (Man 37)

Pröva att schemalägga. Varje söndag kl 8 så kör ni.

Funkade för oss.

• Mongo fraan yttre rymden

HäckHäxan skrev 2015-07-03 19:25:09 följande:
    Håller med. Önskar någon hade etsat fast de där orden i min skalle när jag var yngre.
    I alla fall en sak jag har lärt mig här på FL Skrattande

• Flunken

Hej!

Jag är lite äldre än dig/er men upplevde nåt liknande med min partner efter att vi varit ihop mer än 5 år.

Sexlivet låg i botten och det kunde gå 5-6 veckor mellan (dom dåliga samlagen) och hon kunde inte äns komma med orgasm på den tiden..

Jag mådde. Skit och hon valde oftast att sova i soffan istället för att vara med mig på kvällarna.

Det blev bättre efter att vi fick barn och hon började att få orgasmer efter 30 års ålder vilket lyfte upp hennes sexliv givetvis!

Jag älskar henne fotfarande men med facit i hand så borde jag gjort slut redan där och då...

Innan barnen kom och allt det där för nu känns det likgiltigt för mig,dels närmar jag mig 50 och det manliga sexualtieten (peaken) är typ 35 år sen så jag har lagt ner hela sex grejen.

Hon vill förstås att jag ska vara den som tar första steget för att hon ska känna sig attraktiv och sexig men kan inte hjälpas... Hon har svårt med oralsex och tar aldrig initiativet till det heller! Bara efter att jag gett det till henne och hon redan kommit.

Nåväl

Nu handlade det inte om mig utan er två!

Jag ger dig mitt råd vännen...

Gör så här! Kolla lite diskret på andra killar när ni går på stan,så att din pojkvän ser det hela!

Kanske såg du en snygg kille i tvättstugan?

Gå på gym eller löprunda själv och berätta hemma sen att du såg några riktigt snygga killar som sprang/tränade brevid dig osv...

På krogen likaså! Kolla och kommentera lite och visa att du har en SEXLUST som snart exploderar om inte han kan släcka din brand!

Allt detta är ju en vägvisning om vart det barkar om ni fortsätter att leva så här!!

Berätta vidare hur du har det och om det funkar...?

• Haskel
    Flunken skrev 2015-07-04 08:16:00 följande:

Hej!

Jag är lite äldre än dig/er men upplevde nåt liknande med min partner efter att vi varit ihop mer än 5 år.

Sexlivet låg i botten och det kunde gå 5-6 veckor mellan (dom dåliga samlagen) och hon kunde inte äns komma med orgasm på den tiden..

Jag mådde. Skit och hon valde oftast att sova i soffan istället för att vara med mig på kvällarna.

Det blev bättre efter att vi fick barn och hon började att få orgasmer efter 30 års ålder vilket lyfte upp hennes sexliv givetvis!

Jag älskar henne fotfarande men med facit i hand så borde jag gjort slut redan där och då...

Innan barnen kom och allt det där för nu känns det likgiltigt för mig,dels närmar jag mig 50 och det manliga sexualtieten (peaken) är typ 35 år sen så jag har lagt ner hela sex grejen.

Hon vill förstås att jag ska vara den som tar första steget för att hon ska känna sig attraktiv och sexig men kan inte hjälpas... Hon har svårt med oralsex och tar aldrig initiativet till det heller! Bara efter att jag gett det till henne och hon redan kommit.

Nåväl

Gör så här! Kolla lite diskret på andra killar när ni går på stan,så att din pojkvän ser det hela!

Gå på gym eller löprunda själv och berätta hemma sen att du såg några riktigt snygga killar som sprang/tränade brevid dig osv...

På krogen likaså! Kolla och kommentera lite och visa att du har en SEXLUST som snart exploderar om inte han kan släcka din brand!

Allt detta är ju en vägvisning om vart det barkar om ni fortsätter att leva så här!!

Jag tror också på detta. Otrohet är den sämsta lösningen i nuläget, men däremot hintar om attraktion till andra kan vara lyftande. Jag har sett det otaliga gånger, där kvinnors/mäns lust vaknat, då inte längre ens partner är en självklarhet. De absoluta flertalet av oss människor har "jaktlusten". Ett redan infångat byte går inte att jaga, tror många. Varpå de tappar sin lust.
  • annasv1980

Ni stadgade er väldigt unga och det är klart att ni nu därför vuxit fast vid varandra och att du därför har svårt att tänka dig att leva utan honom. Men, så är det ju med alla relationer och människor man fäster sig vid. Tror tyvärr inte att det där har någon utsikt att förändras. Ni har olika behov helt enkelt. Du upptäckte det dessutom efter bara något år! Bryt innan det blir för sent så kan båda träffa nån som passar den bättre.

• Anonym (Been there)

Ställ ett ultimatum att om det inte blir bättre med initiativ från hans sida så går du om du nu inte kan acceptera att leva utan sex förstås. Min erfarenhet är att det tyvärr inte blir bättre, att leva med någon som inte matchar ens eget behov av sex leder bara till dåligt mående och till slut otrohet och/eller separation men ge honom 1 chans om du verkligen tror på erat förhållande. Problemet är ju att även om han bättrar sig kommer det ju inte "frivilligt" för att han verkligen har lust utan för att han "måste" om du ska stanna.

• Anonym (A)

Tyvärr håller jag med om att du bör hitta någon som matchar dina behov bättre. Önskar att jag lagt mer vikt vid det! och då har jag ändå sex fast för sällan. Men ge det en chans till genom att glömma det där med att han ska ta initiativ. Det hjälpte oss. Jag vill oftare så han kommer inte ta initiativ innan jag klättrar på väggarna. Det gäller att acceptera att vissa inte riktigt tänker på sex förrän de kommit igång medan vi andra liksom tänker på det av oss själva.. så om du kan axla rollen som drivande så kan det funka , annars ska ni kanske dela på er och nöja er med att vara riktigt bra vänner.

Jag är medelålders och kunde jag spola tillbaka tiden hade jag inte flyttat ihop och skaffat barn med en man med så lågt sexbehov som min man och då är han ändå bra på att tillfredsställa mej och vi har det väldigt bra på andra vis..skaffa inte barn innan ni förbättrat läget!

• Anonym (Hur gör du det?)
    Flunken skrev 2015-07-04 08:16:00 följande:

Hej!

Nåväl

Hur 17 kan du lägga det på hyllan. Du har fått det att dö eller? Jag skulle vilja ha tips på hur man gör det då jag lever i en sexlös relation som håller på att ta kål på mig!
  • Anonym (lust)

Håller också med! Ni älskar varandra men som vänner. Jag kastade bort tio år på en man som inte ville ha sex, i alla fall inte med mig och sexlivet var uselt. Det tog som tur slut då och efter det får jag uppleva sex och passion och jag njuter. Nöj dig inte.
  • Silverfox

Jag måste tyvärr hålla med många här inne. Du måste försöka ta dig ur detta för det kommer aldrig att bli så som du vill, om du ska må bra. Jag är 55 år och hade dött om jag hade det som du. Jag är aktiv med min fru och vi älskar betydligt oftare än vad ni gör. Varje vecka blir det fortfarande. Vi har snart hängt ihop i 30 år och hon sa senast igår till mig att jag är den bästa älskaren som hon någonsin har haft. Faktiskt så hade vi en snabbis i fåtöljen när vi gick här hemma och småstädade. Så ska det också vara i ett ungt förhållande med två unga människor. När jag var i din ålder så var det älska morgon och kväll och är du så nöjd med att känna pirret ofta i kroppen nu så kommer du att spricka om du inte får din tillfredsställes tillsammans med den du älskar. Onani i all ära men en orgasm med sin livskamrat är det optimala.

Svar på tråden Ett sexlöst förhållande