• Maddsutt

När är det dags att sluta med blöja på natten?

Hej

Jag är en glad moster till en kille som fyllde fyra år nu i veckan.

Han ska sova hos mig i helgen, och jag är sugen på att sluta med hans blöja på natten nu. Han har aldrig någon på dagen och har klarat sig utan sedan han var 2 1/2 år. Någon olyka har ju hänt sedan dess på dagen, men väldigt sällan. Kanske när han lekt och tänkt på annat.

Men när är det dags att sluta med nattblöjan tycker ni? Jag har ju inga egna barn att jämföra med. Men vet att blöjan ska vara hyfsad torr när barnet vaknar på morgonen. Och att vilja själv!

Har ni några tips, råd och idéer?

• Svar på tråden När är det dags att sluta med blöja på natten?
  • Maddsutt

Jag håller mer till viss del, men jag har varit med i denne killes liv från födseln. Är som en extra mamma till honom. Därför tänker jag på sånt :)

• Maddsutt

Det är väl en självklarhet!

Kanske glömde skriva det. Men trodde ingen skulle tro att jag INTE skulle göra det :)

Ville bara ha lite råd av er.

• Maddsutt

Tack för svar. Då är han inte redo än :)

Och för er som kritiserat mig och min fråga. Vad gör det om en mycket nära moster ställer en sån här fråga, som alltid hjälper till i barnets liv? Ibland behöver ett barn fler vuxna än just sin mamma. Framförallt när pappan inte finns med i bilden. Men självklart är det mamman och pappan som bestämmer :)

Svar på tråden När är det dags att sluta med blöja på natten?