Jag är för vacker för att kunna fungera socialt.
Hej!
Är det är ett redaktionellt troll, någon som försöker provocera i sommarvärmen? Het debatt utan något trådsvar?
Det verkar nästan så. Jag som skriver nu har haft något av ett liknande problem ibland även om jag inte är "perfekt" men emellanåt verkar ha stark dragningskraft.
Här är några lösningar, jag tidigare varit med om: klippte av allt håret, snagg i tonåren. Kanske något omedvetet för att minska attraktionen?
Just nu har jag BMI 29. Det lättar lite. Med denna fetma kan jag ibland klä mig rätt tråkigt, för måste alltid ha vida kläder och har ju ingen midja. Jag använder nästan aldrig smink till vardags och inga avancerade frisyrer. Låter håret bara hänga rätt ned.
Det är förbannat svårt att banta när det väl har satt sig, och alla kvinnor är så snälla.
Tänk på att männen blir inte "kära", de blir bara väldigt attraherade. Det är inte samma sak.
Jag märker stor skillnad när jag klär mig osexigt och tråkigt, även om skönheten "lyser igenom". När man skippar alla signaler, som mascara, smink, höga klackar, feminin skärning på kläder blir det lite lugnare, för män svarar starkt på dessa signaler. Så rannsaka dig själv.
Klär du dig som en transman? om inte så skickar du nog ut feminina signaler i alla fall. Tråkigt att inte få klä sig fin, men...
En annan tröst är att du blir äldre, vilket tydligen ska minska attraktion, även om det i praktiken inte alltid verkar funka så...
När man får grått hår kan man strunta i att färga etc, för att skaka av sig de ytligaste..