• Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Så var frågan.
    Ni som ger pengar till yrkestiggare, varför gör ni det?
    Ni skulle väl inte ge pengar till hells angels av en princip men ni ursäktar yrkeskriminela tiggare att dom inte har nått val och kan inget annat än att strecka ut handen, var är det vurmande försvarssnacket riktat mot bikergäng eller gatugäng som strider på gatorna just nu?
    Yrkeskriminella, innan det klassiska försvarstalet dyker upp så kan vi räkna upp mängd av brott dom begår.
    Redan från början, yrkestiggeri utan tillstånd är inte tillåtet i landet, dom bryter mot våra regler bara dom kommer på tanken att ens komma hit.
    Sitta på gatan och haffa förbipasserande går under ofredande, olagligt.
    Bosätta sig hur som går mot flera olika lagar, privat mark är of limits vilket dom skiter i, kommunal mark kräver tillstånd vilket dom skiter i.
    Bosätta sig hur som utan avlopp eller sopstation kommer med egna problem vilket kostar oss ohyggliga summor i sanering när dom skiter runt sina läger och lämnar ton av avfall efter sig.
    Bygga upp kåkstäder är likvärdigt med en rad av stölder från diverse företag i form av pallar, preseningar, diverse byggmaterial.
    Dom får som eu medborgare röra sig fritt och vistas i andra länder under en begränsad tid på tre månader, en tid som saknar översyn i Sverige, Migrationsverket som ska övervaka skiter i vilket, yrkestiggare skiter i perioden också eftersom dom varken reggas eller övervakas och är här dubbla och trippla den tillåtna tiden.
    Ett krav på den regeln är att dom får vistas i tre månader var dom behagar om dom är självgående och självförsörjande, nått dom inte är om dom tigger pengar av oss.
    Så länge det är mer lönsamt för dom att utnyttja folk här än att jobba hemma kommer dom fortsätta med det, så tillbaka till frågan , varför betalar ni folk för att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 21:52
    Eftersom jag ser en massa tjafs om laglighet så kan vi reda ut missförståndet att det skulle vara lagligt.
    I lokala ordningföreskrifter som i alla fall alla storstäder har
    sv.wikipedia.org/wiki/Ordningslagen_(Sverige)
    Vilka är lika bindande som nationella lagar dock inte får stå i kontrast mot dom.
    Finner man att insamling av pengar får inte ske utan polisens tillstånd.
    Brott mot lokala ordningsföreskrifter innebär en peningsbot därmed är det polisens skyldighet att ingripa.
    www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/
    Nått som polisen faktiskt har försökt att göra men stoppades av pkismen i det här landet.
    Hur som som ovan står finns det regler på plats.

• Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
  • Rataxes

Forts.

Eliten verkar endast vara solidarisk när de håller tal och deltar i debatter, när det gäller praktiskt handlade, att skänka pengar verkar det vara sämre ställt...

Föga oväntat i och för sig. Hyckleri är etablissemangets signum.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 17:37:50 följande:
    Därför att TS sprider lögner och hatpropaganda. Kul att du tycker att jag är otrevlig vart jag än kommer åt. Visa lite andra exempel. Tobbe01, jag hymlar inte med att jag är anonym, men TS är "dubbelanonym".

Peka på dessa lögner eller hatpropaganda annars skulle jag mer tycka att du ska sluta sprida lögner och hålla dig till topic.
    Vad är dubbelanonym?

tobbe01 skrev 2015-07-03 17:11:38 följande:
    Här i Sundsvall så har det på senare tid dykt upp flera svenska personer som tigger med en låda framför sig där det står "hemlös svensk". (Jag ger alltid pengar till dem). Har inte kommit mig för än men jag måste fråga dem vad Polisen säger om deras tilltag. Ofta sitter de mitt emot en "vanlig" tiggare och Polisen kan ju knappast avhysa svenskarna och låta de andra sitta kvar............eller ...man undrar

Stöter själv svenskar i nöd, om inte mer några kronor så har jag vid flera tillfällen köpt deras tidning tror jag inte är ett dugg intresserad över vad som står där inne.
    vad polisen säger är mer intressant, det är svenskar så där har dom inget förbudsorder mot att ingripa.
    Dur det fungerar i praktiken såg man i Malmö, en grupp svenskar slog upp tältläger i protest utanför stadshuset, dom blev avhysta inom loppet av timmar, när yrkestiggare beslagtar mark däremot så daltas det i evigheter, det största lägret med dom har nu existerat på samma plats i flera år.

Ja man undrar, om våra politiker har drabbats av masspsykos.

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 18:36:03 följande:

Peka på dessa lögner eller hatpropaganda annars skulle jag mer tycka att du ska sluta sprida lögner och hålla dig till topic.
    Vad är dubbelanonym?

tobbe01 skrev 2015-07-03 17:11:38 följande:
    Här i Sundsvall så har det på senare tid dykt upp flera svenska personer som tigger med en låda framför sig där det står "hemlös svensk". (Jag ger alltid pengar till dem). Har inte kommit mig för än men jag måste fråga dem vad Polisen säger om deras tilltag. Ofta sitter de mitt emot en "vanlig" tiggare och Polisen kan ju knappast avhysa svenskarna och låta de andra sitta kvar............eller ...man undrar

Stöter själv svenskar i nöd, om inte mer några kronor så har jag vid flera tillfällen köpt deras tidning tror jag inte är ett dugg intresserad över vad som står där inne.
    vad polisen säger är mer intressant, det är svenskar så där har dom inget förbudsorder mot att ingripa.
    Dur det fungerar i praktiken såg man i Malmö, en grupp svenskar slog upp tältläger i protest utanför stadshuset, dom blev avhysta inom loppet av timmar, när yrkestiggare beslagtar mark däremot så daltas det i evigheter, det största lägret med dom har nu existerat på samma plats i flera år.

Ja man undrar, om våra politiker har drabbats av masspsykos.

Suck. Hela din TS är fylld av lögner. Dubbelanonym är, när man har ett registrerat nick och kan använd sig av ett annat, anonymt nick. Familjeliv är det enda stället i hela internet som har ett sånt system.
  • Anonym (idioti)
    Rataxes skrev 2015-07-03 18:22:23 följande:

Nu har politikerna chans att ge

sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=94&grupp=18763&artikel=6204075

tinyurl.com/qf8lu2r

"Almedalsgästerna har lett till en förändring för de människor som tigger i Visby. Trots att det är mer folk än vanligt i Visby får de nu betydligt mindre pengar per dag än de brukar få"
    Så som det ser ut så är det vi andra som ska ge, betala och ta all skit som dom lämnar efter sig.
    I sin egen bakgård städar våra kära politiker, finns väl inga tiggare utanför rosenbad.
  • Rataxes
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 18:40:25 följande:
    Suck. Hela din TS är fylld av lögner. Dubbelanonym är, när man har ett registrerat nick och kan använd sig av ett annat, anonymt nick. Familjeliv är det enda stället i hela internet som har ett sånt system.
    Använd ditt rätta nick då, jävla hycklare...
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 18:40:25 följande:
    Kan du peka på en så tar vi det därifrån.
    Dina trollhallucinationer kan du bara lägga ner med, dels är det mot reglerna att spekulera och dels så skräpar det ner tråden med skit som inte stämmer.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 18:46:37 följande:
    Kan du peka på en så tar vi det därifrån.
    Dina trollhallucinationer kan du bara lägga ner med, dels är det mot reglerna att spekulera och dels så skräpar det ner tråden med skit som inte stämmer.
    Eller hur. Here we go again. Anmäl på du. Varför har du inte gjort det förresten?
  • Anonym (avslöjad)
    Rataxes skrev 2015-07-03 18:44:56 följande:
    Använd ditt rätta nick då, jävla hycklare...
    Har du läst mina inlägg?
  • Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 19:02:44 följande:
    Eller hur. Here we go again. Anmäl på du. Varför har du inte gjort det förresten?

Det ligger helt ärligt under min värdighet, jag bemöter idioti med argument och fakta, inte med anmälningsknappen.

Tänkte bara påpeka att du bryter mot sidans regler med att skräpa ner min tråd med oft inlägg och anklaga mig för att trolla.

Så kan du vara snäll och lägga av med det, argumentera för din sak dör du anser jag har fel.

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 19:06:18 följande:

Det ligger helt ärligt under min värdighet, jag bemöter idioti med argument och fakta, inte med anmälningsknappen.

Tänkte bara påpeka att du bryter mot sidans regler med att skräpa ner min tråd med oft inlägg och anklaga mig för att trolla.

Så kan du vara snäll och lägga av med det, argumentera för din sak dör du anser jag har fel.

Jag har inte anklagat dig för någonting, det vet du. Om du anser att du har någon värdighet så skulle du inte skapa några sådana här trådar. Om du anser att jag bryter mot reglerna, anmäl de inläggg du ser. Jag lyssnar på vad en moderatotr säger.

Din lögn  består i att du skriver att det är olagligt att tigga, vilket det inte är. Överbevisad 100 miljoner ggr vid det här laget. Så därför går det inte att ta dig på allvar.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri