varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
Svar på tal, du menar faktafel fortsätter att spridas utan att sakfrågan bemöts, jo jo, det har vi sett mycket av.
Är det verkliga livet provocerande för dig?
Svar på tal, du menar faktafel fortsätter att spridas utan att sakfrågan bemöts, jo jo, det har vi sett mycket av.
Är det verkliga livet provocerande för dig?
Paragraf 27
Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot någon av 5-10 §§, 11 § första stycket, 12 och 13 §§, 14 § första stycket, 15-18 §§ och 20-25 §§ döms till penningböter enligt 3 kap. 22 § andra stycket ordningslagen.
Eftersom det är straffbart så är det polisens skyldighet att följa upp.
Nej, ingen av oss borde acceptera att vissa grupper får särbehandling inför lag.
Däremot så håller jag med att lagförtydling vore bra då vissa har svårt att kalla spade för spade.
Så som det ser ut idag så ska dom ansöka om tillstånd innan dom sätter sig på gatan, bara att neka dom då dom inte representerar legitima företag.
Okey, varför vill du dom fortsätter med det jag nämnde i ts?
Vi lever redan i ett sådan samhälle, polis är till att skydda oss med hjälp av lagar och ingripa där dom behövs.
Tyvärr sköts inte detta jobbet konsekvent.
Slår även åt andra hållet, läste om en operation polis genomförde där dom utan giltig anledning gav sig på¨ungdomar på gatan för att drogtesta dom spontant.
Så låta yrkestiggare skita i allt vad lag regler och sunt förnuft heter går bra, trakassera i dom flesta fall laglydiga tonåringar på gatan för dom kan ha begått brott klingar illa i mina öron.
Jag anser att polis ska upprätthålla lagar som vi har, inte att man ska ta och undanta hela grupperingar bara för att och göra hela rättssamhället till ett skämt.
I våran högmodiga samhälle kom domstol fram till att man inte ska "sparka på dom redan lider" och har låtit dom hållas, med mitt ts som resultat.
Att det inte överklagades visar bara hur handfallna och uppgivna vi har blivit, knappa mening att slås för våra rättigheter längre, vi har inga.
Jag har, desto fler med mig, jag vill ha det rent och fint på gatan utan att snubbla över en massa lurendrejare med sina hej hej eller money plzz, det är stötande och ett hån mot oss direkt.
Dom förolämpar vår intelligens med sina lögner, samtidigt som det ligger under Sveriges värdighet att ha dom på gatan, vi har kommit längre än så.
Givetvis är det en ekonomisk verksamhet, därav rättssamhället har gjort sig till ett skämt genom att låta dom hållas,
Att det sedan skulle röra sig om nån form av "passiv tiggeri" vad det än innebär faller på sig själv så fort dom öppnar munnen och gör ljud ifrån sig, då ber dom aktivt om pengar.
Är det? Nedskräpning av såna proportioner och att ha en vana att använda landet som en toa har exploderat med deras ingång, dom är sen tidigare kända för det, då till och med den mer skötsamma delen som kommer hit som gästarbetare.
Deras läger, legala som illegala innebär en massa sanering då dom helt enkelt förstör marken dom bor på.
Förstår inte hur man kan försöka dela på det, kommer dom hit att tigga och har ingenstans att bo vilket dom inte har kommer dom bosätta sig där dom anser vara bäst, klart en del av den organiserade tiggerin vi bevittnar nu.
Vi har verktyg, vi har även en bakbunden poliskår som vågar inte ens röra dom längre för dom åker själva på det.
Läste om en gruppering som för ett tag sen gjorde inbrott, tror det var statligt mark i närhet av järnväg, hotade iväg personal som skulle reparera skador.
polisanmälan gjordes, polisens respons var att anteckna detta som "känd bosättning" och låta det gå utan åtgärd.
Inte så det ska gå till.
Kan inte vara enklare än så att kolla genom deras bosättningar och ta dom för stöld, inget av det dom ställer upp här är köpt, handlar om stölder från närliggande företag vilket inte bör vara så avancerat att åtala dom för.
Förändringen om det ska komma nån måste komma från folket först, då att sluta betala för våra myndigheter skiter stort i det som händer.
FYI: denna tråd är redan avslöjad. Anledningen till att någon går in och svarar i den för att låtsas debattera med TS, är enbart för att avslöjandet och de efterföljande kommentarerna ska ha hamna längre ner. Så att tråden kan starta om på nytt.
Vad är det du babblar om?
Kan inte vara så svårt att hålla sig till ämnet eller ge fan att skriva.
Peka på dessa lögner eller hatpropaganda annars skulle jag mer tycka att du ska sluta sprida lögner och hålla dig till topic.
Vad är dubbelanonym?
Stöter själv svenskar i nöd, om inte mer några kronor så har jag vid flera tillfällen köpt deras tidning tror jag inte är ett dugg intresserad över vad som står där inne.
vad polisen säger är mer intressant, det är svenskar så där har dom inget förbudsorder mot att ingripa.
Dur det fungerar i praktiken såg man i Malmö, en grupp svenskar slog upp tältläger i protest utanför stadshuset, dom blev avhysta inom loppet av timmar, när yrkestiggare beslagtar mark däremot så daltas det i evigheter, det största lägret med dom har nu existerat på samma plats i flera år.
Ja man undrar, om våra politiker har drabbats av masspsykos.
Nu har politikerna chans att ge
sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=94&grupp=18763&artikel=6204075
tinyurl.com/qf8lu2r
Det ligger helt ärligt under min värdighet, jag bemöter idioti med argument och fakta, inte med anmälningsknappen.
Tänkte bara påpeka att du bryter mot sidans regler med att skräpa ner min tråd med oft inlägg och anklaga mig för att trolla.
Så kan du vara snäll och lägga av med det, argumentera för din sak dör du anser jag har fel.
Anklagat mig för olika grejer har du från ditt första inlägg.
Jag skapade tråden för att tiggarläget har gått överstyr och jag fruktar att det kommer urarta totalt framåt hösten.
Det inte för att jag ska ta en massa skit från mindre begåvade utan för att uppmärksamma vad folk betalar för och vad det innebär för oss alla.
Jag anser inte, du bryter mot regler när du skriver i min tråd utan att beröra sakfrågan och anklagar mig för skit.
Jag skulle däremot föredra att du skulle sluta sprida irrelevant skit i min tråd och höll dig till ämnet, jag anmäler inte av princip, om nån vill idiotförklara sig med brist på argument och personliga påhopp så får väl personen göra det.
Jag styrker fakta redan i inlägg 6.
Med komplettering i inlägg 65, missar säkert flera, det är bara att klicka på visa endast.
så visa nu att man kan ta dig på alvar och börja argumentera för din sak.,
Som att vi ska betala folk för att skita i våra parker och på gatorna och varför det skulle vara rätt.
Det enda inlägget du inte anklagar mig för nått 52, resten består av anklagelser eller annan skitsnack.
Jag anmäler som sagt inte inlägg, även personliga påhopp låter jag vara i och med jag kan bemöta dom på civiliserat nivå och det talar mer om den som kommer med dom än den som blir påhoppad.
Du menar alltså på ditt egna sätt att yrkestiggare inte skiter i våra städer eller parker?
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6197947
www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/
Detta antar jag är "hatpropaganda" enligt dig?
Och snälla skippa irrelevant skit, håll dig till ämnet, inlägg utan substans kommer jag i fortsättning inte röra.