GinoTonic skrev 2015-07-04 16:37:09 följande:
Men om du går till dig själv. Skulle du själv medvetet skaffa barn på barn, om du hade svårt att få födan att räcka till redan för de två eller tre första?
Det står det inget om i TS. Men jag kan svara på din fråga: i dagens läge är det inte olagligt, men opinionsundersökningar visar att majoriteten av svenska folket vill att det ska göras olagligt. Så om Regeringen inte vill att Sd ska få 50 procent - minst - i nästa val, så måste de ändra lagen nu.
Vidare kan delar av tiggeriet ha koppling till andra fenomen som redan idag är olagliga, t.ex. människohandel och olagligt utnyttjande av människor i beroendeställning. Problemet är att det är nästan omöjligt för svensk polis att reda ut vad som är vad, eftersom de som utnyttjas på detta sätt inte vågar berätta det för våra poliser.
Vidare kan det naturligtvis betraktas som "ofredande" t.ex., om tiggarna är alltför närgångna och "på". Eller "störande av allmän ordning".
Källa på att majoriteten vill att det ska vara olagligt att tigga?
Att göra tiggeri olagligt skulle innebära att en person som ber om pengar till tunnelbanan hem skulle kunna åtalas. Jag vill inte leva i ett sådant samhälle.
Förbud och att kriminalisera hjälper inte mot fattigdom. Det flyttar bara problemet någon annanstans.
SD kommer aldrig att få 50%. Så många är inte nationalister, vill minska invandringen med 90% och införa assimileringspolitik.
De flesta tiggare jag har stött på är väldigt lågmälda, men det är klart att de störiga stör folk, men vad några gör ska inte belasta andra.