Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 13:04:04 följande:

yrkestiggare

Tycker du har startat "nock" med anonyma nick för att sprider dina lögner.

Det är inte kriminellt att tigga.

Det finns heller inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik. Gå tillbaka till kloakerna Avpixlat och Fria tider om du vill prata som dem.
  • nihka
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 18:53:33 följande:
    Likadant i alla dessa diskussioner. Folk är mer bekymrade över att försöka lyckas vinna ett argument på ett sketet internetforum, än den reella problematiken som diskuteras. Många ser inte längre än näsan räcker och tror att de gjort en god gärning när de stoppat ett par kronor i en kopp. Själv skulle jag inte kunna leva med, att jag bidragit till att befästa deras situation. Jag skulle snarare se att de kommer ur den onda spiralen med tiggande och bristande skolgång. Det skall dock ske i Rumänien och Bulgarien, inte här på vår bekostnad.
    Du gör gärna typ ingenting precis som de du kritiserar i Rumänien och Bulgarien.
  • nihka
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 19:33:42 följande:

Peka på en och jag ser till att styrka allt jag säger med länkar, önskar att ni andra som sprider faktafel och rena lögner kunde göra detsamma.

Yes, det är det.

Det finns absolut i våran samhälle, i vanliga fall så haffar dom oss i gångarna på shoppingcentra, dom har däremot ansökt om tillstånd och fått det beviljat.

Dom sticker heller inte understol med att det handlar om vinstgivande verksamhet i motsatsen till yrkestiggare från¨n öststater.
    Skulle det sitta bättre med dig om jag talade klarspråk och kallade dom för zigenare?
    Eller skulle det endast öppna dörren mot en lång raljerande om rasism?
    Så för diskussionens skull kallar vi dom för yrkestiggare.

Detta är för övrigt den första tråden jag startade om ämnet så nitlott där också.

Det är inte kriminellt att tigga.

Det finns inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.
  • nihka
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 20:05:38 följande:

Jag har redan styrkt det i tråden så sluta sprid faktafel omkring dig, det gynnar varken oss eller dom.

Nej, det finns inget i lagen som klassar folk som yrkestiggare, det får dom heller inte att försvinna vad man än kallar dom.
    Så för konversationens skull, så vi snackar alla om samma sak så kallar vi dom för yrkestiggare.
    Jag antar du föredrar det framför zigenare så ja.
    Ska du snacka retorik så kommer du med det klassiska, framför att bemöta argument eller pinsamma sanningar så väljer man att avfärda dessa som "rasistiskt propaganda eller SD retorik", lägg ner med det, det leder ingenstans.

Vad du anser dig att se i din kristallkula gällande anonyma nick bryr jag mig inte mycket om.

Det är fortfarande inte kriminellt att tigga.

Det finns fortfarande inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig fortfarande gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.
  • nihka
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 21:06:26 följande:
    Vad vet du om vad jag gör? Kom ner från de höga hästarna nu din dubbelmoralist. Till skillnad från dig har jag varit med på plats och sett utsattheten i Rumänien. Just av den anledningen vill jag inte ha dem på gatorna även i Sverige.
    Sant, men hur vet du vad jag gör och har gjort och var jag har varit???

Skickar tillbaka "höga hästar" och "dubbelmoralist" till dig. Skål

• nihka
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:13:16 följande:

Inlägg 6 och 52 så sluta göra bort dig.

Jag kallar dom för yrkestiggare i och med såna som dig misstycker att man kallar gruppen för dess rätta namn så sluta märka ord, jag gör dig en tjänst här.
    Tråd efter tråd vet jag inte, jag har skrivit i en tråd och skapat egen efter det.
    Ja, SD har uppmärksammat problematiken innan den växte sig ur proportioner.

Inlägget vars svar du citerade anklagar mig för att ha minst dubbla konton om jag förstår det rätt, så ge fan i att märka ord.

så hade du nått att tillägga som håller sig på topicen?

Det är fortfarande inte kriminellt att tigga.

Det finns fortfarande inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig fortfarande gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar. JAG påstår att du har flera anonyma nick. Du får sluta blanda ihop mina inlägg med de andra skriver. MIna har en blå avatar och så står det några krumelurer som utläses "nihka".

Har du börjat greppa?
  • nihka
    Anonym (empatilösa svin) skrev 2015-07-02 21:10:32 följande:
    Tack. 
    Du skrev det jag tänkte men så mycket bättre formulerat.
    Tack själv. Jag har skrivit det några gånger till eftersom TS har osedvanligt svårt att ta till sig faktumet att det inte är förbjudit att tigga. Det verkar dessutom med tanke på de lagar och bestämmelser TS hänvisar till att hen tror att en tiggare är en välgörenhetsorganisation eller liknande. Det är egentligen lite gulligt, men också det fel.
  • nihka
    Gotlänning skrev 2015-07-03 21:39:54 följande:
    Jag frågade honom faktiskt och hans svar är att i hans land finns INGENTING, inte ett smack, i Zoltans fall så jobbar han 50h i veckan där 30h är nätter och tjänar den klockrena summan av ca 30Euro i månaden, som arbetsledare.

Hans största intresse är fiske, älskar fiske och i min FB feed så är det mycket bilder på när han är och fiskar.

Till frågan om vad han tycker om tiggeriet och debatten som florerar här sa han som så...

I ett land som går på knäna där det finns ingenting, ingen skola, inga jobb så självklart finns det ligor som ploppar upp som går in till familjer, erbjuder en resa att tjäna storkovan för att ta hand om din familj.

Det kostar X antal Euro att köpa en plats på bussen, du kan tjäna 1000 Euro där i veckan utan problem säger dem, de hakar på men hamnar i ett limbo då biljetten hem kostar lika mycket..
    Oftast betalar man i förskott så man hamnar inte i skuld och skall tjäna in, utan betalat för biljetten.

Alltså, Zoltan har ett fint jobb och tjänar storkovan och har råd med en lägenhet, hund och kan bli på fyllan ibland över Skype med en annan där vi surrar om allt, underbar människa, han låter ungefär som Dracula... im gonna triiiink yer bluuud, så låter han, likt en Bela Lugosi över Skype.

Han skäms över vad som händer här men han förstår då hans land har inte ett skit att komma med, inte något, inte ett jävla smack.

Han har turen att ha ett jobb som ger 2800kr i månaden och är nöjd med det, jag tjänar det tiodubbla i månaden och tjafsar med nollor på FL medans han... fiskar och tycker 2800 kr är helt ok.

Oh well...
    Han har ändå ett jobb och kanske inte en familj att försörja så då kanske det går någorlunda ihop. Det verkar svårt för en del att föreställa sig just hur fattiga fattiga människor i exempelvis Rumänien faktiskt är.
  • nihka
    Anonym (Bajs är blä) skrev 2015-07-04 08:05:44 följande:
    Ja, det där är också lite kul! Journalister och politiker som alltid är de som försvarar tiggarna - ANNARS. När de inte själva behöver se dom, haha!
    Fast det handlar om att några utställare och några visbybor har hört av sig och orsaken till att tiggarna får mindre pengar nu beror på att turister ger mindre än bofasta:

http://www.helagotland.se/almedalen/utstallare-ville-fa-bort-tiggare-11216927.aspx
  • nihka
    tobbe01 skrev 2015-07-04 11:34:01 följande:
    Jag tänker KULTUR vs OTUR!
    Klart du gör. Om du blev fattig skulle det naturligtvis bero på otur, medan en rom har valt det själv. Det verkar vara ett vanligt sätt att resonera inom SD-kretsar.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri