Inlägg från: Anonym (adrienne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (adrienne)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

schumi11 skrev 2015-07-04 13:29:25 följande:

Det finns säkert dem som tigger för att att de har det svårt men många tiggare är ju organiserade och därför ger jag inte en spänn till dessa. Min flickvän gav dessutom en kexchoklad till en tiggare och han kastade den på henne och skrek PENGAR. SÅ jävla otacksamt.

Men det är klart att alla vill komma hit då vi är så slappa och bjuder hit folk och ger dem bidrag, jag skulle också vilja komma hit då. Den stora frågan är dock varför vi inte kan ha en mer vettig flyktingpolitik som våra grannländer.....jag glömde....säger man så i sverige så är man ju rasist vilket är helt sjukt!

För inte längesedan var det en läkare som tyckte att en kvinna skulle ta i hand på sjukhuset och sa detta till henne, läkaren blev stämd och fick BÖTA 50 000kr i diskriminering!!!! FÖR HELVETE säger jag, i detta land så hör det till god ton att hälsa och att man då ska få böter för detta är för mig obegripligt!

• Anonym (adrienne)
    Nerfherder skrev 2015-07-04 14:59:07 följande:

Någon är verkligen desperat att behålla den här tråden på hetaste debatter. Trots att den bryter mot minst 3-4 forumregler.

..och vem är det som har det intresset? FL?
  • Anonym (adrienne)

..måste googla på hur lagen ser ut när det gäller tiggeri. Trodde aldrig det skulle behövas. 

• Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:15:46 följande:
    Tips: det är inte olagligt.
    Ok.
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:22:52 följande:
    Tänk om folk kunde bry sig i att fundera på TS och dess innebörd
    Du menar varför vi "bekostar yrkestiggeritiggeri"? Lite dubbelt där men det fungerar ju bra ändå. Tänker du att det är vi som lever här har ngt ansvar för tiggerittiggerit?
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:27:46 följande:
    Kolla nu hur lång tod det tar innan en ny kommer in.
    Nu blir jag nyfiken, Vad menar du "ny"? Att det är personal på FL som styr trådarna och startar de flesta fattar en idiot men vad menar du? 
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:53:09 följande:
    See what I mean?
    Okej....det klarnar.
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 15:57:51 följande:
    Ska vi synka klockorna?
    Idén med FL är att sälja reklam och det begriper de flesta. Det enda jag tycker är riktigt trist är när folk engagerar sig på djupet. Vissa tar saker så allvarligt och verkligen lider med TS när alla andra fattar att TS jobbar på FL och är ute efter "klicks"! Minns särskilt en tråd där en kvinna låtsades vara cancersjuk och fick hundratals följare och människor engagerade sig. Så småningom "dog" hon och hennes man hoppade in för att föra tråden vidare och sedermera upptäcktes att allt var en bluff.........! Blev liksom så taffligt när mannen skrev i exakt samma ordalag som henne som dött..............................
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 16:08:38 följande:
    Visst är det så. Det roliga är att den här tråden bryter mot de tre huvudreglerna som FL har.
    HJÄLP!! Anmäl mig inte för det är jättetrist att vara avstängd för att man skrivit OT eller vad det kan vara
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 16:14:25 följande:

Visst. Du behöver heller inte göra allt i din makt för att den här tråden ska leva vidare.
  • Anonym (adrienne)
    nihka skrev 2015-07-04 16:16:57 följande:
    Jag svarar vem jag vill när jag vill utan att fråga självutnämda trådpoliser.
    Tänk att du är precis överallt..................! 
  • Anonym (adrienne)
    nihka skrev 2015-07-04 16:22:10 följande:
    Jag tror jag köper historieprofessorns redogörelse framför dina hemmakokta teorier.
    Kämpa Nihka. Hemmagjorda teorier ska man inta anamma.
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 16:22:24 följande:
    Tråden handlar inte om tiggeri i sig, utan om det är olagligt eller ej.
    Tråden handlar om ev "yrkestiggeritiggeri"! Det är inte vanligt tiggeri utan ngt som är dubbelt. Liksom att varje tiggare är tvilling. Help....money.....please, please. please.please. Självspelande piano.......................!
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 16:31:39 följande:
    Whatever.
    Iofs oviktigt men tiggeritiggeri torde vara dubbelt så inkräktande i det offentliga rummet som enkelt tiggeri!
  • Anonym (adrienne)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 16:43:41 följande:
    Det har jag inte tänk på. Troligtvis är det så att tiggeri inte är olagligt, men tiggeritiggeri är det!
    Ja men hur ska man få reda på det? Nästa gång jag ser hemlösa svenskar som tigger så ska jag fråga dem om vad Polisen tycker om deras tilltag och om de "tiggertigger" eller bara enkel dito.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri