Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 13:13:41 följande:

www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/

Paragraf 27

Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot någon av 5-10 §§, 11 § första stycket, 12 och 13 §§, 14 § första stycket, 15-18 §§ och 20-25 §§ döms till penningböter enligt 3 kap. 22 § andra stycket ordningslagen.

Eftersom det är straffbart så är det polisens skyldighet att följa upp.

Nej, ingen av oss borde acceptera att vissa grupper får särbehandling inför lag.
    Däremot så håller jag med att lagförtydling vore bra då vissa har svårt att kalla spade för spade.
    Så som det ser ut idag så ska dom ansöka om tillstånd innan dom sätter sig på gatan, bara att neka dom då dom inte representerar legitima företag.

Okey, varför vill du dom fortsätter med det jag nämnde i ts?

Vi lever redan i ett sådan samhälle, polis är till att skydda oss med hjälp av lagar och ingripa där dom behövs.
    Tyvärr sköts inte detta jobbet konsekvent.
    Slår även åt andra hållet, läste om en operation polis genomförde där dom utan giltig anledning gav sig på¨ungdomar på gatan för att drogtesta dom spontant.
    Så låta yrkestiggare skita i allt vad lag regler och sunt förnuft heter går bra, trakassera i dom flesta fall laglydiga tonåringar på gatan för dom kan ha begått brott klingar illa i mina öron.

Här i Sundsvall så har det på senare tid dykt upp flera svenska personer som tigger med en låda framför sig där det står "hemlös svensk". (Jag ger alltid pengar till dem). Har inte kommit mig för än men jag måste fråga dem vad Polisen säger om deras tilltag. Ofta sitter de mitt emot en "vanlig" tiggare och Polisen kan ju knappast avhysa svenskarna och låta de andra sitta kvar............eller ...man undrar
  • tobbe01
    Nerfherder skrev 2015-07-03 17:23:00 följande:
    Inte dig iaf.
    Apropå anonym text utan innehåll.....................
  • tobbe01
    Anonym (X) skrev 2015-07-03 20:36:02 följande:

Hur skiljer man på yrkestiggare och vanliga tiggare, som gör det av ett behov?

Det är självklart jättesvårt så mitt tips är att OM du vill skänka pengar så gör du det bara. Tänk inte utan skänk din slant. Blir nästan lite rörd............ursäkta......
  • tobbe01
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:51:41 följande:
    Igen då
    Que?
  • tobbe01
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:55:15 följande:

Borde inte vara svårt, vanliga tiggare är svenskar, yrkestiggare kommer inte härifrån.

Hihihihi där var du radikal. 
  • tobbe01
    Gotlänning skrev 2015-07-03 21:05:30 följande:

Yrkestiggare minsann.

Kan satsa min högra pungkula att TS inte är kompis med en som bor i Rumänien.

Det är jag, Zoltan heter han och vi har spelat i MMO´s många år och surrat om det mesta.

Kanske skall starta en tråd likt "jag är rasist, fråga mig vad du vill".

Sheesh. 

....eeeeeee och vad säger Zoltan om det här med det uppblossande tiggeriet i Sverige kan man tänka?
  • tobbe01
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 21:10:27 följande:

Låt mig gissa, han jobbar och betalar sina räkningar där internet ingår

Jag tänker inte skapa en tråd jag är en naiv "värklighetsfrånvänd dumskalle som ger andra pengar för inget"

• tobbe01

Nu är det otäck stämning här. Kanske dags för anmälan? Jag har blivit anmäld för betydligt snällare saker än inlägget ovan!

• tobbe01
    Gotlänning skrev 2015-07-03 21:39:54 följande:
    Jag frågade honom faktiskt och hans svar är att i hans land finns INGENTING, inte ett smack, i Zoltans fall så jobbar han 50h i veckan där 30h är nätter och tjänar den klockrena summan av ca 30Euro i månaden, som arbetsledare.

Hans största intresse är fiske, älskar fiske och i min FB feed så är det mycket bilder på när han är och fiskar.

Till frågan om vad han tycker om tiggeriet och debatten som florerar här sa han som så...

I ett land som går på knäna där det finns ingenting, ingen skola, inga jobb så självklart finns det ligor som ploppar upp som går in till familjer, erbjuder en resa att tjäna storkovan för att ta hand om din familj.

Det kostar X antal Euro att köpa en plats på bussen, du kan tjäna 1000 Euro där i veckan utan problem säger dem, de hakar på men hamnar i ett limbo då biljetten hem kostar lika mycket..
    Oftast betalar man i förskott så man hamnar inte i skuld och skall tjäna in, utan betalat för biljetten.

Alltså, Zoltan har ett fint jobb och tjänar storkovan och har råd med en lägenhet, hund och kan bli på fyllan ibland över Skype med en annan där vi surrar om allt, underbar människa, han låter ungefär som Dracula... im gonna triiiink yer bluuud, så låter han, likt en Bela Lugosi över Skype.

Han skäms över vad som händer här men han förstår då hans land har inte ett skit att komma med, inte något, inte ett jävla smack.

Han har turen att ha ett jobb som ger 2800kr i månaden och är nöjd med det, jag tjänar det tiodubbla i månaden och tjafsar med nollor på FL medans han... fiskar och tycker 2800 kr är helt ok.

Oh well...
    Okej......eeeee var kommer denne Zoltan ifrån? Kan inte vara Rumänien för det är ett EU-land som har skolplikt precis som oss i Sverige.
  • tobbe01
    Gotlänning skrev 2015-07-03 22:03:46 följande:
    Ok, skall bara svara tobbe sen lämnar jag denna tråd så ni får dunka rygg eller vad ni nu gör i denna tråd.
    Hahahahahahaha......
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri