varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
Paragraf 27
Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot någon av 5-10 §§, 11 § första stycket, 12 och 13 §§, 14 § första stycket, 15-18 §§ och 20-25 §§ döms till penningböter enligt 3 kap. 22 § andra stycket ordningslagen.
Eftersom det är straffbart så är det polisens skyldighet att följa upp.
Nej, ingen av oss borde acceptera att vissa grupper får särbehandling inför lag.
Däremot så håller jag med att lagförtydling vore bra då vissa har svårt att kalla spade för spade.
Så som det ser ut idag så ska dom ansöka om tillstånd innan dom sätter sig på gatan, bara att neka dom då dom inte representerar legitima företag.
Okey, varför vill du dom fortsätter med det jag nämnde i ts?
Vi lever redan i ett sådan samhälle, polis är till att skydda oss med hjälp av lagar och ingripa där dom behövs.
Tyvärr sköts inte detta jobbet konsekvent.
Slår även åt andra hållet, läste om en operation polis genomförde där dom utan giltig anledning gav sig på¨ungdomar på gatan för att drogtesta dom spontant.
Så låta yrkestiggare skita i allt vad lag regler och sunt förnuft heter går bra, trakassera i dom flesta fall laglydiga tonåringar på gatan för dom kan ha begått brott klingar illa i mina öron.