varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
Om det nu är olagligt och man stör sig mycket på det är det bara att som privatperson driva ett enskilt åtal till domstol och få en fällande dom.
Problemet löst!
Om det nu är olagligt och man stör sig mycket på det är det bara att som privatperson driva ett enskilt åtal till domstol och få en fällande dom.
Problemet löst!
För att jag har tillräcklig pengar som jag kan dela med mig med andra som inte har mycket pengar och inte heller någon möjlighet att skaffa på annat sätt. Undrar också om det är du som är idiot då du frågar en sådan fråga?
Men vad är det du pratar om? Jag skrev mitt första inlägg idag 17.27 i den här tråden. Jag begriper inte riktigt vad du håller på med...
Det finns säkert dem som tigger för att att de har det svårt men många tiggare är ju organiserade och därför ger jag inte en spänn till dessa. Min flickvän gav dessutom en kexchoklad till en tiggare och han kastade den på henne och skrek PENGAR. SÅ jävla otacksamt.
Men det är klart att alla vill komma hit då vi är så slappa och bjuder hit folk och ger dem bidrag, jag skulle också vilja komma hit då. Den stora frågan är dock varför vi inte kan ha en mer vettig flyktingpolitik som våra grannländer.....jag glömde....säger man så i sverige så är man ju rasist vilket är helt sjukt!
För inte längesedan var det en läkare som tyckte att en kvinna skulle ta i hand på sjukhuset och sa detta till henne, läkaren blev stämd och fick BÖTA 50 000kr i diskriminering!!!! FÖR HELVETE säger jag, i detta land så hör det till god ton att hälsa och att man då ska få böter för detta är för mig obegripligt!