Inlägg från: Riktigragger |Visa alla inlägg
  • Riktigragger

Sjukskrivning pga foglossning?

Hej!

Finns det någon här som blivit sjukskriven pga foglossning? Hur dåliga var ni? I vilken utsträckning blev ni hemma? Vad sas det hos läkaren?

Ska till min läkare på fredag men är rädd för att inte.bli sjukskriven.. Jobbar inom vården med tunga lyft och mycket spring som ger mig intensiv smärta och leder till sömnsvårigheter. Har nu äveb fått ta fram kryckorna för bara när jag nu hämtat posten låser sig höften..

• Svar på tråden Sjukskrivning pga foglossning?
  • Riktigragger

Det jag känner mig bekymrad över är väl att hon kommer kanske sjukskriva mig på 50%. Hur ska jag orka att jobba det när jag är så slut att kryckorna kommer fram efter att ha hämtat posten som är 200 m bort? Redan när jag vaknar har jag ont och bara känner i kroppen att det kommer bli en lång dag.
    Smärtan förflyttar sig både fram och bak. Gör mest ont fram när jag ska sätta mig i bilen (är som knivar som skär i underlivet) och sen när jag sitter ner i t.ex. bil eller bus så gör det så ont i främre fogen och i låren upp mot underlivet. Har en bussresa på ca 1,5h till jobbet, vilket innebär att jag kommer ha fruktansvärt ont redan INNAN jag börjar mitt pass på avdelningen. Gråter av bara tanken.. 

Var ni till en läkare kopplad till MVC? Hur upplevde ni läkarkontakten? Förstod de eller bara nonchalerade de er?

• Riktigragger

Ja, alltså jag har ju jobbat i 4 veckor med detta och till slut så sa kroppen ifrån och jag grinade hos min BM som gjorde att jag fick träffa min sjukgymnast. Där skulle vi göra olika övningar men redan där sa hon stopp till många för att hon såg att det gjorde för ont för mig och hon ville inte att jag skulle göra något som gör ont..
    Fick krav från henne till min avdelningschef och när jag pratade med chefen kring detta sa min chef att dessa krav inte går att genomföra och att hon sett hur jag kämpat mig igenom dessa veckor med smärta så sa hon själv att det jag behövde var en sjukskrivning. 
    Sjukskrev mig själv i en vecka och väntar nu då på vad läkaren säger. Andra och lättare arbetsuppgifter går inte att få fram inom vårdyrket och alla de uppgifter som jag anser är för tunga och jobbiga för mig och min kropp utgör typ 90% av mina arbetsuppgifter..

Åhh, känner bara för att klaga av mig och grina lite. Hela kroppen är slut, kanske också för att jag inte får sova om nätterna eller dagarna för det. Kan ligga och vila men det är inte ofta som jag somnar under dagen och tar igen det jag förlorat under natten pga smärtan/värken. 

• Riktigragger

Tack för värmande och peppande ord alla. Mötet med läkaren gick bra, bättre än väntat. Redan när hon hämtade mig och jag hade fått mig fram de hela 40m till hennes kontor så sa hon bara att jag skulle ha kommit tidigare om jag haft såhär ont under 6 veckor. Men är man envis, trivs på jobbet och relativt nyanställd vill man inte gå sjukskriven.. Men kontentan av alltsammans är att jag är 100% sjukskriven i 4 veckor som senare kommer förlängas och är redan godkänt. Hon ville inte skriva längre än 4 veckor i taget iom att FK kan då krångla. Kommer att vara sjukskriven.tills hp går in och på så sätt är jag borta tills BF. Känns tråkigt att bara gå hemma, men samtidigt skönt med vila för kroppens återhämtning.

Tack igen för alla svar och råd ni gett mig.

Svar på tråden Sjukskrivning pga foglossning?