• sofffi3

Gravid? Fler som väntar på att ta test?

Hej! Jag och min sambo har inte riktigt planerat att skaffa barn och sagt att händer det så händer det. Nu har vi börjat tänka på att ett barn hade varit mer än välkommet och hoppas nu på plus på söndag. :) Väntar också på BIM, har nu på söndag den 5/7. Har precis som ni fått molvärk, stickningar i magen, ilningar i ljumskarna, trött som stryk, ont i ryggen och nu senaste dagarna illamående. Har inte gjort något test ännu, väntar med spänning :) molvärken har dock avtagit senaste dagarna, men illamåendet känner jag av än och mycket!

• sofffi3
    Anonym (Emma) skrev 2015-07-02 18:22:29 följande:

Så spännande! Ska du testa i morgon? :)

Åh! Jag vet inte om jag vågar eller om jag bara ska vänta ut det, kommer bli så besviken om det är negativt :(
  • sofffi3

Jag försöker verkligen att inte tänka tanken, men man är ju lite inne i hela bebisbubblan nu, folk i omgivningen som plussar till höger och vänster och själv väntar man än :S nu har vi ju inte "försökt" så länge, jag vet att det kan ta tid... Men man blir som otålig!

vemvet2015 skrev 2015-07-02 22:32:35 följande:

Vad spännande! Känner verkligen igen mig i flera av de symtom du har. Som jag skrev har jag och min sambo inte heller planerat att skaffa barn just nu, men när man väl börja tänka tanken att man kanske är gravid så går det verkligen inte att släppa! 

• sofffi3

Idag fick jag ytterligare en temphöjning brukar ligga på 36.6-36.80 efter äl, men idag hade tempen hoppat upp till 37.3. Har inte varit med om en sån stor ökning tidigare? Är det bara tillfälligt eller kan det vara + på g? Illamåendet och tröttheten är kvar, lite ilningar i ljumskar och höger sida av "tjejmagen", inte så mycket molvärk längre. BIM på söndag!

• sofffi3

Nog finns det allt chans att du är gravid :) hade jag varit du hade jag testat! Jag vägar inte testa än då jag ännu väntar in BIM :)

emmsing skrev 2015-07-03 10:58:24 följande:

Hej! Hoppas de är okej om jag hoppar in här. Jag och min kille försöker få barn och har trott att jag var gravid innan. Slutade med p-piller i mars och fick min mens i maj. Men nu är min mens 7dagar sen. Jag har köpt ett test men vågar inte testa. Kommer bli så ledsen om jag inte får ett +....

Jag har spytt senaste och haft liknande mensvärk men inte fått någon mens. Nu senaste dagarna känner jag knappt något. Mår illa ibland och har lite mensvärk. De är inte mens då jag brukar få ligga på sjukhus från några dagar innan mens, under mensen och inland efter. Har endometrios så har väldiga kramper ibland :) Min läkare sa att jag inte ska ha några problem att få barn ändå. Kan jag vara gravid? Vad tror ni? Får panik för att jag inte vet....

• sofffi3

Jag sitter och funderar på ifall jag ska be sambon köpa ett test och ev testa i morgon, men jag är ju som rädd att jag ska bli besviken :(

Anonym (Emma) skrev 2015-07-03 12:21:23 följande:

Här blev det ett minus igen idag. Tror jag håller mig till söndag med att testa igen. Bim på måndag! Förresten så kollade jag en annan app och enligt den har jag inte bim förrän fredag nästa vecka... Undra vilken jag ska lita på då. Aja det ända jag kan göra är ju att vänta helt enkelt.

• sofffi3

Fick en rosa flytning idag så antar att mensen är på g lite för tidigt :'(

• sofffi3

Har inte gjort ett gravtest, har BIM i morgon, vågar inte göra det än. Basaltempen var hög idag (brukar alltid få en sänkning till 36.2 när mensen kommer) rosa flytningen har avtagit. Illamåendet och molvärken är kvar. Vågar inte hoppas på nånting, så försöker ta det som det kommer, om det kommer under morgondagen.

pannkakan87 skrev 2015-07-04 14:37:55 följande:

Har du gjort ett gravtest?

Svar på tråden Gravid? Fler som väntar på att ta test?