Är hungrig hela tiden!! Äter jag inte tillräckligt?
Jag har problem med att jag är hungrig jättesnabbt efter att jag har ätit. Det är jobbigt för jag får svårt att koncentrera mig och ont i huvudet och sådär. Så jag undrar om det är något fel på mig, eller om jag helt enkelt äter för lite?
Jag är kvinna, 26 år, 163 cm lång och väger 49 kg. (Jag vet att mitt BMI är lågt men jag har alltid varit smal naturligt och har aldrig bantat eller något, det är bara så jag är.) Jag tränar väldigt lite, joggar typ 2 km max en gång i veckan, men går promenader typ varannan dag. Så jag borde inte ha så högt kaloribehov, kanske 1700 - 1800 kcal?
Jag är helt ny på det där med att räkna kalorier och det verkar jättesvårt, så jag tänkte att någon som är van vid det kanske kan göra en snabb uppskattning? Förstår att det är svårt att uppskatta med middagen t.ex, men ungefär?
Detta är vad jag åt en dag t.ex:
Frukost: en portion havregröt med havredryck, en ostmacka, ett glas proviva mango
Mellanmål: 1 dl nötter, lite russin, ett glas proviva mango
Lunch: en avokado, tre varma mackor med tacoköttfärs, salami, ost, tomat
Mellanmål: 50 gram blåbär och hallon, 150 gram kvarg
Middag: Kyckling cacciatore med pasta (kycklingrätt med kycklingfiléer, passerade tomater, skoggschampioner osv)
Så mina frågor är helt enkelt detta:
1. Hur många kalorier skulle du uppskatta att jag åt den dagen jag gav som exempel?
2. Hur många kalorier skulle du tro att jag behöver äta? Vill ju inte gå ner i vikt.
3. Om jag nu äter tillräckligt, varför är jag så hungrig?