Inlägg från: Anonym (sorry) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sorry)

Min fru tar aldrig initiativ till sex

lingonketchup skrev 2015-06-29 09:20:53 följande:

............

Hade hon sagt, "Jag har inget behov av sex, det är inget jag prioriterar och mår bra av, jag vill inte". Då hade jag kunnat ta ett beslut utifrån det, hitta en kompromiss och sluta hoppas på att det ska "gå över" eller bli bättre.

Finns där någon med liknande erfarenhet som har tips på vad jag/vi kan göra?

Du kan utgå ifrån att det är precis så det är. Men svårigheten är ju att hitta nån som  på riktigt prioriterar sex. Dom få kvinnor som gör det räcker tyvärr inte till alla män som prioriterar sex som du och jag. Sex är helt enkelt inte speciellt viktigt för dom flesta kvinnor. Speciellt inte när dom hamnat i mamma-rollen.
  • Anonym (sorry)
    lingonketchup skrev 2015-06-29 10:11:22 följande:
    ........
    Deffad skrev 2015-06-29 09:42:13 följande:

Du kan inget göra. Hon måste vilja ta tag i det själv. Problemet är att hon inte känner att hon behöver den biten. Så det är lite moment 22..

Personligen så skulle jag nog ställa ett ultimatum (jag känner igen mig i din beskrivning om hur viktigt det är) om att hon ska ta kontakt med läkare och kolla upp vad som är fel och göra allt hon kan för att lösa det annars så går jag vidare i livet.

Om det är så att hon verkligen inte vill ha sex eller närhet så kommer du bara sjunka längre ner, din lust kommer inte minska och jag tror att du kommer bli bitter med tiden då hon "stulit" flertalet år av dig som du kunnat spendera med någon som ger dig det du behöver.

Jag håller helt med om att en förändring i hennes beteende måste komma från henne. Man kan inte förändra andra eller ändra beteendemönster om personen inte vill det själv. Om det nu gäller att sluta röka eller börja ta initiativ till sex med sin man.

Exakt. Och om sex inte är speciellt viktigt så finns heller ingen drivkraft till att ändra sig.

Tyvärr är inte livet bättre än så här. Räkna heller inte med att du hittar en kvinna som motsvarar dina förväntningar. Det är skitjobbigt - men det blir lite bättre med åren när testostoronhalterna sjunkit lite...
  • Anonym (sorry)
    grind skrev 2015-06-29 10:19:39 följande:

Hur kan man vara så svag som man att man börjar A sig själv för att kvinnan inte tar initiativ till sex. Jisses, du behöver jobba på djälvförtroendet mannen. Enbart svaga människor behöver bekräftelse.

Du ska nog läsa mer än rubriken innan du svarar. I inlägget framgår tydligt att hon inte är intresserad av sex öht, det handlar om mer än initiativ.
Svar på tråden Min fru tar aldrig initiativ till sex