• mammave

Vi med bf mars 2016

FaithHope skrev 2015-07-03 17:44:52 följande:

jag blödde till o från ända till vecka 14 med min son, han är idag 6 år..

o blödning behöver inte alltid betyda missfall. 

Tack för hopp! Då håller vi tummarna för varandra För din del låter det ju väldigt lovande tycker jag.
  • mammave
    Yammi skrev 2015-07-06 10:15:35 följande:

Mitt hcgvärde låg på 214, dvs gått upp från 59 med 260% om jag inte räknat fel?? Sköterskan ville se minst 200 hcg sa hon. Så lite oro kanske kan släppas nu? Nån mer än jag som har lite ont mot höfterna?? 

Härligt!

Faithhope hur går det för dig?

Jag hade en till röd blödning igår, sen brunt Dock känns det som om ett mf borde startat ordentligt vid det här laget, inte två små röda blödningar och sen brunt och däremellan inget... Känns mer som sköra slemhinnor tycker jag.
  • mammave
    pesho97 skrev 2015-07-06 18:19:27 följande:

Hej! Jag är 18 år och är i vecka 5, bf 9 mars :) jag får bruna flytningar och är jätteorolig, betyder det att jag kommer få missfall?

Många har blödningar utan att det blir mf. Går tyvärr inte att veta vad de beror på, ibland mf ibland bara blöder man. Jag hade en blödning och sen brunt med sonen som nu är två. Och nu har jag haft då två ggr, men hoppas fortfarande att allt kmr gå bra.
  • mammave

Är i v 6+1 idag och tiden går supersegt. Imorgon ska jag ringa till kk får att få ett tidigt vul, Har, som jag skrivit tidigare haft två småblödningar och sen bruna flytningar ett tag. Jag hoppas så att allt ser bra ut ändå. Jag antar att jag måste vänta till v 7+ för att se ett hjärta slå ev. Att vänta är så jobbigt :(

• mammave

Är det ngn kvar här som inte ska vara med i fb-gruppen? Känns som denna tråd bara tar upp hur man kmr till fb-gruppen

• mammave

Vi har inte berättat för ngn. Vill helst vänta till efter v12. Jag vill ev göra NIPT-test, men det är ju så himla dyrt och då vill vi vänta till efter besked där

• mammave
    Sötistilde skrev 2015-07-19 18:15:44 följande:

Vill oxå göra nipt test men sambon tycker det är för dyrt... :(

Samma här Men funderar på att ta av mina sparpengar. Ska undersöka det lite närmare om hur säkra svar man får och var man kan göra det.
  • mammave
    LevaLoppan skrev 2015-07-19 19:41:53 följande:

Hej, vad är NIPT-test för nått? Minns inte om ja kom i kontakt med det vid förra graviditeten. Gjorde KUB testet dock

Väntar 2:a barnet 23/3-16 som det ser ut nu. Har en dotter född maj-14 :)

Ja mådde jätte illa förra gången, men nu känns allt så annorlunda! D är lite tidigt än dock (V5) tror illamåendets startade V5-6 sist men som sagt d känna annorlunda så ja hoppas på de bästa :)

NIPT-test är ungefär som kub men mkt säkrare resultat då kuben bara anger sannolikheten och ger många "felsvar"
  • mammave
    Amaryllis skrev 2015-07-19 23:09:52 följande:

Väntar också barn i mars 2016, beräknad den 23:e. Har en son född 2011 också!

Haft flera MF innan så är väldigt orolig. Har dock symptom i form av ömma bröst, fruktansvärd trötthet på em och är hungrigare än vanligt!

Min kompis som bor i Jönköping sa att de kan välja att få ett tidigt UL där, stämmer det på fler ställen? Det vore så skönt att få se om allt ser normalt ut!

Här kan man få det om man är orolig och särskilt om man haft mf tidigare
  • mammave
    Amaryllis skrev 2015-07-20 11:11:41 följande:

Tack! Jag får prata med BM vid hälsosamtalet, är ju bara på 4+4 än så länge.

Ja innan vecka 7 ska du nog inte göra vul
  • mammave

Är oxå kvar här Men tycker tiden kryper fram. Ska nog ringa och boka NIPT-test på månd tror jag. Har inte bestämt helt än, det är ju himla dyrt (men pga tidigare högrisk på kub med sonen känns det inte som jag kmr kunna slappna av annars).

• mammave
    CatEyes skrev 2015-07-31 11:36:37 följande:

Tack så mycket!! Allt gick jätte bra. Hjärtat slog fint och veckan stämde. Är jätte glad Ska försöka njuta av graviditeten nu, chansen är ju större att det går bra nu Illamåendet har ökat så jag tar det som ett positivt tecken

Härligt!
  • mammave
    81718171 skrev 2015-08-04 13:14:51 följande:

Va på ul... Mätte till V8+2.. Inget hjärta som slog..

Världen är upp o ner.. Inga blödningar inga smärtor bara grav mående.. Vad ska man tänka? Nytt ul om en vecka men hon va inte osäker på de hon såg... FAN!

Åh nej! Beklagar
Svar på tråden Vi med bf mars 2016