Vi med bf mars 2016
Plussade i söndags (och igår testade jag ännu med två till test), i vecka 5 (4+4) bf 27 mars enligt telefon appen :) 29 år och har alltid velat ha barn innan 30 men det ser ut att bli lite sent eftersom jag själv också är född i mars. Men vad gör det :)
Första barnet och första gången gravid. Vi har försökt 6 månader, eventuellt ett tidigt missfall i maj. Dock var det nog först nu som vi försökte på allvar och lyckades pricka rätt dagar. Inte omöjligt att jag är en månad längre än jag tror eftersom mensen var konstig förra månaden, dock inget positivt graviditetstest då så jag utgår från att vecka 5 är det som gäller. Har dock haft illamående och yrsel redan tidigare men det kanske är inbillning ;)
Det känns ännu allt för overkligt, i morgon är det bim så då ska jag ännu testa digitalt för att vara 100% säker. Pessimisten i mig kommer nog inte att jubla innan de kritiska veckorna är förbi...
Funderar på att boka in ett tidigt ultraljud till vecka 7-8 för att lite lugna ner mig.
Inga andra symptom än illamående mest under förmiddagen (kräktes nästan i affären igår :P...), lite trött och svårt att få i mig frukost. Väldigt ont i nedre delen av ryggen till och från.
ingen vet att vi har försökt få barn och vi kommer knappast att berätta något förrän tidigast vecka 12. Så det är skönt att kunna läsa och skriva av sig här :)