Inlägg från: FaithHope |Visa alla inlägg
  • FaithHope

Vi med bf mars 2016

Hej!

Har idag plussat och ska äntligen få ett syskon till min son efter 2 års försök.

kan knappt tro att det är sant... beräknad födsel 4 mars 2016

• FaithHope
    Onormalin160 skrev 2015-06-28 18:33:23 följande:
    Grattis!! För oss tog det 6 månaders, var less redan nu, kan tänka mig vad jobbigt ni har haft det.
    det har varit hemskt.. vi har precis påbörjar ivf så de känns skönt att vi blev gravida spontant! Kostar ju en del med ivf om man redan har barn.. 
  • FaithHope
    Life_as_supermom skrev 2015-06-28 20:20:43 följande:

Hej! Hoppar gärna in här med :)

Beräknad att få mitt 3e barn den 3e mars :D

Har en tjej född oktober 2007 och en kille född januari 2014 :)

Ska bli spännande att se vad det blir denna gång! <3

Kul! :) 

har ni några symtom än? 
    Jag har huvudvärk..
  • FaithHope
    Life_as_supermom skrev 2015-06-29 10:42:41 följande:
    Jag är i v.5 (4+3 idag) och har i stort sett inga symtom än :s vet inte om det är något bra eller dåligt dock.. Har lite svagt/dov molvärk ibland känner det mest när jag ligger ner och tar det lugnt. Inget illamående än inga spänningar i brösten eller konstig smak i mun.

Har du fått några symtom än? Vilken vecka är du i? :)
    Onormalin160 skrev 2015-06-29 11:38:19 följande:
    Jag har molvärk, precis samma som med sonen. Hoppas jag slipper illamåendet. :-/

Jag har nu molvärk.. huvudvärken känner jag av lite då och då.. jag är i vecka 5 (4+2) idag. 

Köpte ett till test idag, denna gång digitalt, står fint Gravid 1-2 :)
    Hoppas oxå jag slipper illamåendet men det kommer jag nog inte göra, det började i vecka 8 med sonen så får se när det börjar denna gång..

• FaithHope
    81718171 skrev 2015-06-29 21:26:06 följande:
    E de mkt? Kan va helt normalt oxå! E du orolig så ta kontakt me gyn imorgon. E vanligt me blödning i början
    de kommer en del när jag går på toa, har troskydd på mig som de är lite blod i, men betydligt mindre än vad som kommer i toan. har ömma bröst nu på sidorna så jag vet inte... har ju blivit gravid med hormonstimulering..
  • FaithHope
    81718171 skrev 2015-06-30 09:00:42 följande:
    :( måste inte va någon fara allas men för din egen skull bör du rådfråga bm
    Jag har suttit på gynakuten heeeela dagen idag.
    Läkaren kunde se en uppklarning i livmodern men de va för tidigt o säga om det är missfall eller inte..

jag blöder när jag går på toa typ små klumpar, kommer lite på pappret o lite på trosskyddet. har inte ont eller nått...

Jag fick ta ett blodprov och ska ta ett nytt på måndag o sen ringer läkaren upp mig på tisdag o då får jag veta om de va ett missfall eller om jag har kvar nått i magen. 

Har beställt fler gravtest o jag tänker testa i helgen, typ lördag eller söndag för o se vad de blir, är de positivt då så kanske de finns hopp?
  • FaithHope

förvirrad...

plussade i söndags, började blöda måndag eftermiddag.. blödde inte mycket på onsdagen då jag satt på gynakuten men de kom efter undersökningen.

gjorde digitalt cb test i onsdags innan jag gick till gynakuten, då stod de GRAVID 1-2.
    Gjorde ett idag då står de GRAVID 2-3

Min läkare sa att de kan funnits 2 foster och jag blödigt ut ena men andra finns kvar..

Om jag nu fått missfall så borde väl inte veckoindikatorn ändras?? hcg nivåerna borde väl sjunka?

• FaithHope
    mammave skrev 2015-07-03 16:10:29 följande:

Faithhope: låter ju jättebra mitt i allt elände!

Vilken v är du i?

Jag blödde rosarött igår kväll i ca tre timmar, sen brunt sen dess. Hoppas verkligen det slutar o allt går bra iaf. Men är i v 4+5 så ett vul visar nog inget på mig så det är bara att vänta antar jag.

ja eller hur? Känner lite hopp nu! 
    är i vecka 5 (4+6) 

ne vul kommer inte visa nått.. de såg bara en uppklarning när jag va på gynakuten i onsdags.. håller tummarna för dig!
  • FaithHope
    mammave skrev 2015-07-03 16:20:21 följande:

Faithhope: fick du en ny tid?

Nej, de tog blodprov på mig, ska till labb där jag bor på måndag o ta nytt blodprov o sen ringer läkaren mig på tisdag.. så får veta då om jag verkligen fortfarande är gravid eller om de va missfall
  • FaithHope
    mammave skrev 2015-07-03 17:15:22 följande:

Så jag kan be om blodprov på månd och sen ett nytt och då veta om det är ett mf? Ser de det säkert då?

Har du ingen blödning alls längre, Faithhope?

hur mycket blöder du?

Jag blödde rätt mycket när jag gick på toa, nu ingenting, hade lite rosa flytningar igår men sen inget. nu har jag bara massa flytningar.

• FaithHope
    mammave skrev 2015-07-03 17:26:48 följande:

Blödde lite rosarött igår i tre timmar, det kom på pappret o droppade lite i toan. Sen efter det har det varit brunt (kommer både på papper o lite i bindan).

Är det ofärgade flytningar nu?

De är nog ingen fara, de är så lite. jag blödde typ så med min son. 

ja lite lite ljusbrunt va de imorse, nu är de ingen färg..
  • FaithHope
    mammave skrev 2015-07-03 17:34:36 följande:

Jo, men det har inte slutat. Och är rädd att det blir mer

jag blödde till o från ända till vecka 14 med min son, han är idag 6 år..
    o blödning behöver inte alltid betyda missfall. 
  • FaithHope
    mammave skrev 2015-07-03 17:56:30 följande:
    Tack för hopp! Då håller vi tummarna för varandra För din del låter det ju väldigt lovande tycker jag.
    tack :) vi håller tummarna :)
  • FaithHope
    Yammi skrev 2015-07-06 05:27:18 följande:

Är jättenervös nu. Ska ta blodprov kl 8.30 för att se så hcg dubblar.

Har massa halsbränna efter jag ätit eller bara druckit vatten. 

Har ännu ont i brösten men är inte lika trött känns det som. 

Berättade för maken igår. Ville inte säga jag redan testat mig både hemma och vårdcentralen, så jag sa att jag kände mig konstig och mensen var nog en vecka sen. Han köpte ett test och åkte på jobbet. MMSade honom bilden på det positiva testet. Han hörde inte av sig på 4 timmar!Jag började bli arg.... Men så ringde han och sa att han inte kunde öppna bilden. Jag sa att vi var gravida. VA?! Var hans reaktion, jag frågade om han blev arg: Näää gumman det är jag absolut inte. 

Nu är den oron iaf över! Nu ska jag bara oroa mig för blodtestets resultat kommer in vid 14 tiden idag. Kommer sitta på nålar på jobbet. 

Håll tummarna för att det visar höööögt!

Hoppas de går bra idag! Skönt att maken tog de bra :)

Jag ska oxå ner o ta blodprov idag, får dock vänta till imorgon för resultatet! håller tummarna för dig idag! :)

• FaithHope
    mammave skrev 2015-07-06 13:41:57 följande:
    Härligt!

Faithhope hur går det för dig?

Jag hade en till röd blödning igår, sen brunt Dock känns det som om ett mf borde startat ordentligt vid det här laget, inte två små röda blödningar och sen brunt och däremellan inget... Känns mer som sköra slemhinnor tycker jag.
    jag har gjort mitt blodprov, men får vänta till morgondagen med att få svar.. men va inne på MVC o bokade inskrivnings samtal iaf, känner mig gravid o testen säger att jag är det..
    Elyssa81 skrev 2015-07-06 09:41:35 följande:

Jag hoppar gärna in här också. Fick veta igår att vi ska få en till liten den 7 mars. Jag har två barn sedan innan födda 2007 och 2010.

Jag har precis startat en fb-grupp för oss med BF i mars 2016. En hemlig grupp. Det är även för dem som väntar första barnet. Ni kan väl skriva er mailadress här eller skicka ett meddelande så lägger jag till er!

jag har skrivit till dig om gruppen på fb, :)
  • FaithHope
    Elyssa81 skrev 2015-07-06 17:07:47 följande:

Fick rosa flytningar nu. Hade det med mitt MA. Så ganska segt .

håller tummarna att det inte är missfall Hjärta
Svar på tråden Vi med bf mars 2016