• Yammi

Vi med bf mars 2016

Hej allihopa!

Jag plussade för några dagar sedan, tog ett CB digital idag som visade att jag var gravid (slippa klura med stickorna). BF 7 Mars men kan ev haft sen ägglossning  så eventuellt senare. 

33 år, har två barn födda 2008 och 2010. Fick missfall i juli förra året och är lite rädd att det ska hända nu igen. Helt oplanerad graviditet, mannen vet inget ännu! Vet inte hur jag ska berätta riktigt.... 

• Yammi

Jag har massor av graviditetssymptom som fick mig att testa. 

* svullna bröst, onda

* gaser

* yrsel och illamående

* mjölk rinner ur brösten

* halsbränna

• Yammi
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-02 22:27:07 följande:
    Grattis :)
    Har du berättat än?
    Har också missfall i bagaget och är orolig över det. Jobbigt att inte kunna slappna av :(

Nej jag har inte berättat ännu. Vill landa lite i det själv och jag har en läkartid inbokad idag för hcgnivå koll (detta görs alltid i det land jag bor, dom har helt slutat med urinprov för att fastställa en grav) idag på morgonen. 

Min man  fyller år idag, så ngt kul kanske jag kunde hitta på att säga.

Fär övrigt smakar philadelhipa osten skit idag och kaffet har järnsmak.

• Yammi
    81718171 skrev 2015-07-04 16:08:00 följande:

Detta kanske låter märkligt men jag e jätte förvirrad.. Vet inte vilken vecka jag e i ???? käkade cerazette i 7 år slutade med dem 28/4 fick en kort blödning den 9-11/5 sen en 2 dagars bödning 3-4/6... Haft symptom sen den 16/5 typ.. Gjorde ett test först för 6 dagar sedan som vi plussade på.. Men nu till saken.. Jag bifogar en bild på magen, för enl. Uträkning e jag i v.5 men magen säger annat.. E pinnsmal annars, gått upp 4,7kg de senaste 3 veckorna. Vill ju änna inte någon ska veta nåt än... Kan man be om Vul? Ska till bm den 21/7.. Kram

Med min första graviditet så var jag jätteosäker om jag blivit gravid i Juli eller oktober =P Då jag hadde små små blödningar bara som mens under sommaren. Så de sa att de skulle göra ett ul för att fastställa. Visade sig att jag bara var knappt 4 veckor. Så säg till BM att du är jätteosäker så skickar hon dig nog på ett ul för att se. 
  • Yammi

Tog ett blodprov på HCG igår. Det kom tillbaka på endast 59 i värde. Vilket låter jättelågt tycker jag. Hoppas för gudarna att jag haft SEN ägglossning. 

HAde sista mens den 1 juni, vilker skulle gett ägglossning ca 15e. Men jag hade äglgossningskänning 19-20e så OM det stämmer så kan ju värdet vara mer rätt?? 

Usch, snälla låt det inte vara ett missfall på gång igen. 

Jag ska tillbaka på Måndag och lämna prov för att se om det ökat.

Föresten vet min man inget ännu, jag vågar inget säga förrän jag vet om värdena ökat. =( Vet att jag borde säga något, men jag vill bara ha lite mer information först. 

Tyckte imorse brösten var mindre ömma, kan det komma och gå??? 

• Yammi
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-04 22:47:36 följande:
    Vad sa läkaren om provsvaret? Har ingen som helst koll på hcg-värden.

Mina symptom kommer och går lite tycker jag så jag hoppas att det är normalt. Kommer inte alls ihåg att det var såhär med sonen.

Han tyckte värdet var lite lågt men sa att jag kunde tagit fel på ägglossning eller att jag bara har lågt hormon i början också. MEn iaf så ska vi ta ett nytt på måndagmorgon och då måste det ha dubblats eller mer för att vara en ok graviditet, Har iaf mina hemska onda bröst tillbaka idag så nu är jag mindre orolig =P 

Med min son hade jag inga symptom alls under hela graviditeten... Men med dottern hade jag från v 6 någon gång sjukt illamående. 

• Yammi
    funderat skrev 2015-07-05 07:50:47 följande:

Åh, jag hoppar in här oxå.. Har BF 8mars o har en son född 13 hemma:)

Vlkommen! 
  • Yammi

Är jättenervös nu. Ska ta blodprov kl 8.30 för att se så hcg dubblar.

Har massa halsbränna efter jag ätit eller bara druckit vatten. 

Har ännu ont i brösten men är inte lika trött känns det som. 

Berättade för maken igår. Ville inte säga jag redan testat mig både hemma och vårdcentralen, så jag sa att jag kände mig konstig och mensen var nog en vecka sen. Han köpte ett test och åkte på jobbet. MMSade honom bilden på det positiva testet. Han hörde inte av sig på 4 timmar!Jag började bli arg.... Men så ringde han och sa att han inte kunde öppna bilden. Jag sa att vi var gravida. VA?! Var hans reaktion, jag frågade om han blev arg: Näää gumman det är jag absolut inte. 

Nu är den oron iaf över! Nu ska jag bara oroa mig för blodtestets resultat kommer in vid 14 tiden idag. Kommer sitta på nålar på jobbet. 

Håll tummarna för att det visar höööögt!

• Yammi
    Tee87 skrev 2015-07-05 22:59:20 följande:

Är gärna med i denna tråd! Gravid i vecka 6 (5+0). Plussade igår! :) har en dotter som snart fyller 2 år. Enda symptomet är att jag är jättetrött!

Ska ringa mvc imorgon å boka tid för inskrivning :)

Välkommen! 

• Yammi

Mitt hcgvärde låg på 214, dvs gått upp från 59 med 260% om jag inte räknat fel?? Sköterskan ville se minst 200 hcg sa hon. Så lite oro kanske kan släppas nu? Nån mer än jag som har lite ont mot höfterna?? 

• Yammi
    Elyssa81 skrev 2015-07-06 17:07:47 följande:

Fick rosa flytningar nu. Hade det med mitt MA. Så ganska segt .

Neej, men det behöver inte betya missfall. jag hade det med min dotter under några dagar i början. 
  • Yammi

Jag gjorde ett VUL idag. Problemet var att läkaren inte kunde hitta min livmoder. Det tog henne 2 min av sökande innan hon ropade in nästa läkare som började titta och gräva med staven. De bad mig gå och kissa och sedan började letandet igen. När dom hittar livmodern är det svår att pausa en bild men dom får fram en bild och ser en liiiiten mini svart sak. Eventuellt är det säcken säger hon men hon var inte säker. Alla mina hcgvärden är bra men hon tog ett till idag för säkerhetskull.

Ska tillbaka om 2 veckor! Nån med samma erfarenhet?

• Yammi
    Socionomen skrev 2015-07-15 07:02:38 följande:
    Hej!

NU har alla som lämnat sin mail adress fått en inbjudan till FB gruppen :)
    Kan jag skicka ett privat meddelande till di? Vill inte ngn ska se min email
Svar på tråden Vi med bf mars 2016