• jzz2306

Vi med bf mars 2016

Hej! Jag hoppar gärna in här. Har plussat efter 8 månaders försök på första barnet, härligt att äntligen veta att vi fungerar! Är 30 år och har BF 4 mars.

(Det står visst syskon i den här tråden men förstagångsmammor kanske också är välkomna?)

• jzz2306
    mammave skrev 2015-07-01 21:47:47 följande:

Grattis till alla nya i tråden.

Har alla ringt bm på en gång? Jag har inte ringt än, plussade i lördags. Funderar på att ringa imorgon, men allt känns så overkligt fortfarande samtidigt som jag är rädd för mf (har jag varit vid alla graviditeter och haft ett innan tvåan). Tycker symptomen kommer och går: lite mensliknande värk i ryggen ibland, ömma bröst ibland o ngt hugg i magen ngn gång, samt pyttelite illamående ibland. Har ni samma symptom hela tiden?

Jag har inte ringt bm, det finns väl inte så mycket de kan se så här tidigt ändå. Är i v 4+6 och väntar nog ett par veckor till.

Jag har haft mindre symptom de senaste dagarna, svårt att inte oroa sig. Dagarna runt bim hade jag som mensvärk (fast lite annorlunda), sen har det blivit mindre och mindre. Utkanten av ena bröstet ömmar när jag trycker lite, det andra är som vanligt.

Men jag är inte tröttare än vanligt och kissar lika ofta som vanligt tror jag.

Ni som varit gravida förr, när satte symptomen igång på allvar?
  • jzz2306
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-02 09:16:42 följande:
    Förra graviditeten kom allt runt v7. Innan dess kände jag lite växtvärk och lite humörsvängningar bara.
    Vad skönt att höra :) Ska försöka ta det lugnt och hoppas att jag börjar känna mig gravid om någon vecka.
Svar på tråden Vi med bf mars 2016