• Behemot

Curling extreme

Jag skulle vilja få input från er ang en sak som jag nyss fått veta. Min distanspojkväns 13-årige son vill bli torkad av sin pappa när han har har bajsat!!!!

Jag blev så chockad och illa till mods att jag knappt kunde andas. Jag tycker att det är helt sjukt av båda parter. Sonen är supercurlad o därmed väldigt omogen. Kan inte ens bre sina mackor själv... Men detta tog ändå priset.

Vad tycker ni om detta? Överreagerar jag som nästan får panikångest?

• Svar på tråden Curling extreme
  • lövet2

Nej, du överreagerar inte - om det nu är så att du träffat 13-åringen och vet att han är normalt utvecklad på alla sätt. Har du inte träffat sonen, så finns ju möjligheten att han har något problem som pappan inte berättat om för dig.

• Behemot

Har träffat honom flera ggr o han har ingen diagnos eller nåt handikapp - är bara överbeskyddad, bortskämd och supercurlad. Tack för svar - vågar inte fråga mina närstående eftersom jag inte vill lämna ut min pojkvän på detta sätt.

• lövet2
    Behemot skrev 2015-06-26 18:57:01 följande:
    Har träffat honom flera ggr o han har ingen diagnos eller nåt handikapp - är bara överbeskyddad, bortskämd och supercurlad. Tack för svar - vågar inte fråga mina närstående eftersom jag inte vill lämna ut min pojkvän på detta sätt.
    Jag skulle nog springa långt från den där pojkvännen om jag var du ...
  • Behemot

Kan du formulera problemet? Jag blir så känslomässigt uppjagad att jag inte kan det...

• lövet2
    Behemot skrev 2015-06-26 19:12:10 följande:
    Kan du formulera problemet? Jag blir så känslomässigt uppjagad att jag inte kan det...
    Att bre mackor åt sin 13-åring är curling. Att torka dem efter toalettbesök är osunt, äckligt och bara rätt och slätt fel. Det är liksom en sådan där grej som normalt funtade människor förstår av sig själva.
    Men låt oss säga att det finns en rimlig förklaring ändå. Vad skulle den kunna vara? Att sonen går på behandling för någon slags fobi och att pappan rekommenderats att fortsätta hjälpa sonen tills han blivit bättre? Tja, en sådan förklaring skulle man ju kunna köpa. Men om ingen rimlig förklaring finns, då är det något fel i huvudet på pappan.
  • BCH52

Alldeles som signaturen lövet2 säger, om det inte finns någon sådan förklaring/anledning. Osunt, osunt, jag får pedofilvibbar av att en vuxen man har den relationen till sin son.

• Behemot

Jag håller med er tyvärr. Problemet är att jag trots allt älskar honom... Otroligt nog...

När jag reagerade så starkt skämdes han o sa att det var slut med sånt nu. Men vet inte om det hjälper - han har ju trots allt hållit på med det rätt länge...

• Kim Possible

Det går knappt att kalla curling, jag får helt andra ord u huvudet tyvärr. Hade varit lika illa om det varit mamman f ö, något står helt klart inte rätt till.

• Behemot

Nä det är helt klart dysfunktionellt tyvärr. Han går till psykolog o han har lovat ta upp det där. Ska bli mkt intressant att höra vad psykologen säger.

• lövet2
    Behemot skrev 2015-06-27 11:46:20 följande:
    Nä det är helt klart dysfunktionellt tyvärr. Han går till psykolog o han har lovat ta upp det där. Ska bli mkt intressant att höra vad psykologen säger.
    Uppdatera gärna senare. En jobbig historia det här ...
Svar på tråden Curling extreme