• Satra

Privatliv med ny man i huset??

Det måste finnas andra tider för er tid, när dottern inte är hemma t.ex. Hon har sagt att hon inte vill höra er och där måste din förståelse som mamma komma in, allt annat är egoistiskt. Barn vlll inte höra sina föräldrar ha sex eller den ena föräldern med en ny partner. Ni får ta de lite lugnt helt enkelt.

• Satra
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-06-26 16:12:20 följande:
    Vill ts höra dottern stöna, gnissla i en säng när det väl blir dags? Eller skulle du vilja höra din mamma själv ligga med en ny karl som du antagligen inte vill ha i huset?
  • Satra
    Förälder 24/7 skrev 2015-06-26 14:59:03 följande:
    Skulle vara oerhört tacksam för råd i en nyuppkommen situation!
    Jag har en 13-årig dotter. Hennes pappa och jag skilde oss för 2 år sedan och han bor inte nära så jag har henne hela tiden.
    Jag har träffat en ny man som är helt fantastisk. En bra man på alla sätt.
    Dottern har sagt att hon inte vill att vi pussas och kramas framför henne, eftersom hon upplever det som jobbigt. Detta har vi hörsammat.
    Nu ifrågasätter dock min dotter att nye mannen och jag har sex på natten. Hon hör oss och är skitförbannad på mig. Jag tycker att hon går långt över gränsen för vad som är okej för henne att lägga sig i. Vi har slutat med att vänslas framför henne, men jag vill ha ett privatliv i mitt eget sovrum!
    Era tankar om detta?? Snälla!
    TS, du tycker att hon går över gränsen för att hon ifrågasätter ert sexliv och därmed går över gränsen för att lägga sig. Hon har faktiskt rätt att ifrågasätta och säga sin mening. Ni bor under samma tak. Kan det vara så att du känner dig dum när du möter henne i köket på morgonen för att du vet att hon har hört er?

Vad säger mannen om dotterns ifrågasättande?

• Satra

Jag undrar över om dottern hade samma inställning när ts och pappan hade sex? Det står ingenting om det i ts, därav min fråga. Hon saknar sin pappa och att se mamma pussa och krama en ny man gör förstås saknaden ännu större, specieltt när pappan inte bor så nära och kanske inte träffar honom så ofta.

• Satra
    viseversa skrev 2015-06-28 13:37:42 följande:
    Har du ens läst vad ts skrivit? Hon skriver att hon inte stönat utan att dottern "listat ut" att dom haft sex. Klart ts har rätt att ha sex med den hon älskar. En 13 åring ska inte få bestämma på det sättet.
    Lista ut betyder bl.a. uppfatta, råka höra, komma underfund med, förstå och inse. Hon är 13 år och inte 3.

Man behöver inte stöna speciellt högt för att dottern ska "lista ut" vad som händer.
Svar på tråden Privatliv med ny man i huset??