• Malin 845

Vi med BIM i augusti

Anonym (Hejhej) skrev 2015-08-06 13:29:27 följande:

Okej men det låter som att det är på g.

Jag använder dom rosa och denna ÄL fick jag 4 ringar innan smileyn kom den femte dagen. Hade också lite värk då

Jo äl kan vara senare än jag trodde med :) men om den molnande värken försvinner av och till, är det äl eller spökar kroppen? Borde man inte ha konstant värk? Jag har alltid känt av äl jätteväl även innan vi började försöka, så detta känns skumt.

Men de med dubbel hormonindikator, är äl när den visar maximal fertilitet? :)
  • Malin 845

Hoppar in lite igen!

Låg fertilitet idag igen, kanske inte har äl? Har känt molnande värk av och till men den har börjat avta. 36.9 i temp i dag, gränsen är 37.1 på NC. Kan det vara att äl har varit eller att den kommer? För jag har haft lite äggviteflytningar av och till, och även när jag vaknade. Enligt NC är äl idag. Men låg fertilitet på clearblue.. :/

• Malin 845

Kan jag få lite hjälp?

Låg fertilitet femte dagen i rad. Och NC har tagit bort äl helt och hållet denna månaden. Tempen har inte spikat upp så äl har kunnat märkas av :( har jag ingen äl då? :( vi har inte myst inför väntan på äl (och mycket jobb hela veckan).. Endast förra veckan då vi trodde den var..
    Men kan äl komma nu eller är det kört?? :'(

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-09 15:59:28 följande:
    Den kan absolut komma. Is i magen vännen! Jag hade ju som sagt äl på cd 41 den här cykeln, så inget är omöjligt! smile1.gif
    Har dåligt tålamod med sånt här, den ska komma när den ska ;)
    oj just det. Men då kanske jag ska köra med stickor tills de blir starkare o inte cb än? Det blir ju så dyrt :(. Men tempen har gått ner med, den borde väl gå upp i så fall? Hur känner du dig? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-09 18:24:36 följande:
    Tro mig, jag förstår dig! När jag slutade med minipiller för typ 1,5 år sedan fick jag först inte någon äl alls första 9 månaderna, för att sen få på allt från cd 22-44. Inte mycket att göra åt, dock. Bara att fortsätta testa med stickor typ varannan dag från beräknad äl, alt när man börjar få känningar och så tempa, så får man i alla fall en bekräftelse på att ägget till slut släppt, eftersom tempen ökar då. smile1.gif

Jag känner mig lugn och tillfreds och njuter av allt från illamående till yrsel och total utmattning. smile5.gif
    Kan ju dock vara liknande här, hade P plåster i ett tag och slutade i mars med dem. Kan vara det som spökar med. Känner molnande värk hela tiden, men den ändrar sig lite i styrka.. Ja jag får beställa hem lite fler stickor istället med då, eller är stavarna från testlagret bättre? Har haft ökad temp igår och i förgår, men idag har den gått ner igen.. :/

Haha låter underbart! ;) är ju den känslan jag längtar efter ;) men när ska du till barnmorskan? :)
  • Malin 845
    sommarblomma1 skrev 2015-08-09 16:57:14 följande:
    Äl kan såklart komma ändå! Bara fortsätta testa med ältester då och då skulle jag rek.
    Det ska jag göra :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-09 19:44:08 följande:
    Förbannade hormoner, vad de kan ställa till med! smile4.gif

Jag tycker att stickorna har funkat bra för mig. Tror inte att det spelar så stor roll så länge du ändå tänker byta till cb sen när du börjar märka av stegring. smile1.gif

Har tid till min gyn 2/9 (i v 8+1) för tidigt ul. Vill kolla så att allt står rätt till då först innan jag ringer och bokar inskrivning hos barnmorskemottagningen.
    Ja de är inte roliga :(.
    Aha men då ska jag klicka hem fler :)

Vad härligt, känns det spännande? :) har ni berättat för någon än? :). Men brukar man inte ringa barnmorskan först?
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-10 07:53:50 följande:
    Absolut! Både spännande och fantastiskt roligt och efterlängtat. <3

Vi har berättat för min mamma, svärfar och några få vänner.

Är det första barnet ringer nog de flesta bm först, för att boka tid för hälsosamtal och inskrivning. Men eftersom jag har min gynekolog som har följt mig sedan april och som skrev ut letrozol till mig för att stimulera min äl (vilka jag förvisso aldrig hann använda) så känner jag att jag först vill se att allt är som det ska med mitt lilla skrå. Känner ingen panik att ringa bm. Man skall (förhoppningsvis) vara gravid en väldigt lång tid, så knappast någon stress om jag inte har inskrivning förrän i v 9-10. smile1.gif
    Åh vad underbart <3

Ja men vad härligt att inte hålla er hemlighet hemlig för alla :D.
    Jaha men då har du och läkaren mer koll på läget :). Jag vet inte om det är letrozol jag behöver för min äl, som lyser med sin frånvaro. Låg fertilitet på cb idag igen, börjar bli tröttsamt.
    Hoppas att allt är bra med din plutt där inne! :D nej precis är ingen stress :) kommer du vara med i bakgrunden i nästa tråd med? September tråden? :)
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-08-10 16:59:15 följande:
    Kan vara värt att kolla upp hos gyn ifall det fortsätter sega såhär flera cykler i rad nu. Rosenrot är ju annars ett naturläkemedel som många verkar ha lyckats kickstarta sin äl med. Kanske värt att prova..?

Ja, jag lär säkert spana in er i septembertråden sen. Är sååå nyfiken på hur det skall gå för er. smile2.gif
    Ja jag ska ringa dem imorgon. Kan ju alltid testa :)
    Vad bra, annars kan det bli att saknaden blir för stor utan dig ;)
  • Malin 845

Grattis till er som plussat!
    Starkare äl test än någonsin nu! Ska testa varje dag nu och heja på att det är ett ägg på g :D. Strecket måste bli dubbelt så starkt va? :)

Svar på tråden Vi med BIM i augusti