• Elyssa81

Vi med BIM i augusti

Grattis till alla plus.

Om jag utgår från att ÄL var då jag fick glad gubbe på CB testet är jag på ÄL + 8 idag. Testade såklart men negativt. Har aldrig plussat så tidigt så det är väl inte så konstigt.

Känner mig så deppig då jag känner mig högst ogravid och bara pms:ig Det känns som att det aldrig blir vår tur.

• Elyssa81
    mikamon skrev 2015-08-05 14:16:17 följande:

Kan för stort vätskeintag på kvällen (innan läggdags) påverka graviditetstestets resultat morgonen därpå?

Bara en liten fundering medan jag väntar på att en eventuell blödning ska starta (plussade svagt tidigare i veckan men fick minus idag, liten notis till dom som inte vet det :) )

Jo det kanske det kan göra. Hur många dagar från ÄL är du?

Vill inte skämmas men Samma hände mig förra månaden det var ett MF då.
  • Elyssa81
    marol skrev 2015-08-06 14:37:52 följande:

Är det bara jag som använder principen "inget test innan bim"? smile5.gif Känns som att min typ är ovanlig i de trådar jag följer...

Jag har kommit fram till att jag snabbt får upp förhoppningar, men om jag testar negativt kommer jag tillbaka till jorden. Hehe!!

När jag väntade min son trodde jag verkligen inte på att det kunde gå så snabbt (andra försöket) så jag testade inte förrän i v 7. Då var det starkt .
  • Elyssa81
    Ajvar skrev 2015-08-06 15:33:45 följande:

Skulle haft BIM 13 juli (om 1 v) men har testat negativa ÄL-tester i två veckor. Suck. Hur lång cykel kan man ha? Det är redan 29 dagar sedan förra mensens första dag :(.
    Sorry för nybörjarfråga men kan man ha mens utan ÄL? Kan det vara så att jag inte har någon ÄL alls trots att jag får mens?

Vad jag har läst kan ägglossningen hoppa över nån månad per år. Jag tycker inte att du ska dra för stora växlar på detta. Nästa månad ser du nog.

Hur lång menscykel har du i vanliga fall?
  • Elyssa81
    Ajvar skrev 2015-08-06 15:33:45 följande:

Skulle haft BIM 13 juli (om 1 v) men har testat negativa ÄL-tester i två veckor. Suck. Hur lång cykel kan man ha? Det är redan 29 dagar sedan förra mensens första dag :(.
    Sorry för nybörjarfråga men kan man ha mens utan ÄL? Kan det vara så att jag inte har någon ÄL alls trots att jag får mens?

Vad jag har läst kan ägglossningen hoppa över nån månad per år. Jag tycker inte att du ska dra för stora växlar på detta. Nästa månad ser du nog.

Hur lång menscykel har du i vanliga fall?
  • Elyssa81

Testade negativt med gravidkollens testa tidigt test i dag på ÄL + 10 så det känns rättså kört. Imorgon åker vi till Mallis så det är bara att bunkra upp med bindor och tamponger.

• Elyssa81
    Maalon skrev 2015-08-07 20:06:14 följande:

phpWbLmCO07704.jpg

Testat med kvällsurin, vi båda ser något väldigt svagt, men ingen av oss vågar tolka det som ett riktigt positivt. Någon som har en åsikt? Jag är på äl+10, bim-4 idag :)

Det där ser väl lovande ut. Har du nåt test som du kan ta imorgon bitti också. .
  • Elyssa81
    sommarblomma1 skrev 2015-08-09 11:05:40 följande:
    Grattis det där är utan tvekan positivt! När är bim?
    BIM -2. Skulle vilja testa med något mer test, men är utomlands och Apoteket är stängt idag. Så sjukt otålig man är.
  • Elyssa81

Grattis ni andra som plussat. Imorgon före toa ska jag leta efter en farmacia. Hoppas det också visar samma härliga resultat.

Kommer bli svårt att dölja för vårt resesällskap (mina föräldrar). De har blivit så ledsna när vi fått våra missfall! Skulle helst velat vänta jättelänge med att berätta!

• Elyssa81
    Jenka81 skrev 2015-08-09 21:32:58 följande:
    "Tips från coachen" kissa i en burk eller något på morgonen och spara till senare smile1.gif Hoppas på tydligt plus smile1.gif
    Ah smart .
  • Elyssa81
    KaffeTös skrev 2015-08-10 11:39:05 följande:

Lämnade semesterstället precis för att åka till stan och köpa ett digitalt med veckoindikator, synd bara att jag kissade två gånger innan jag åkte iväg. Kliar i fingrarna.. Hur länge bör jag vänta innan jag tar det? Är på BIM+1 och fick ett rätt starkt positivt på TL igår trots eftermiddagsurin.

Vi är på samma. Har också köpt ett digitalt. Testade starkt plus idag på BIM -1. Ska vänta till imorgon eller tisdag med mitt .
  • Elyssa81
    Anonym (Funderam..) skrev 2015-08-11 07:42:03 följande:

phpDJibgl13318.jpg

Så här svagt ser det ut idag på Bim +10.. Är dock första gången som det går att få med det på bild. Vågar man tro på det här? Tänker att eftersom det inte synts på bild tidigare (senast i förrgår) så måste det ju blivit blivit lite starkare? Mvh och

Vad spännande! Är det rosa?
  • Elyssa81
    emzerus skrev 2015-08-11 16:23:39 följande:

Jag har tyvärr fått missfall igen (tredje missfallet nu) så nu väntar vi att utredning drar igång 28 augusti.

Grattis till er alla som plussat o stort lycka till till er andra! Hjärta

Beklagar verkligen . Har själv fått två på rad och vet hur jobbigt det är med MF. Kram!
  • Elyssa81
    Mamma 80 skrev 2015-08-11 16:23:19 följande:

Wihii! Plus nu på em, starkt streck efter ca 30 s på Apotekets test.

Färgade flytningar tors-mån, nu inget. Mensvärk och lite illamående som gjorde mig misstänksam.

Håll tummarna nu!

phpEj0ghz12249.jpg

Mamma till 2 tweenies
    Grattis! Solklart plus.
  • Elyssa81
    MakeitHappen skrev 2015-08-12 12:10:00 följande:

Ni som snart har Bim, har ni några symptom?
    Ni som har plussat- grattis, hade ni symptom innan ni testade er?

jag har bim på måndag hade hela förra vecka ömmade det i utsidan av brösten. men inget mer utöver det.

Jag hade inga direkt ovanliga symtom när jag plussade. Lite mer ont i brösten än vanligt. Trodde helt klart att mensen var på g.

Fjärde dagen som gravid och jag försökte njuta vara dag!
  • Elyssa81
    Angdev skrev 2015-08-13 21:06:51 följande:

BIM imorgon och jag tror mer och mer att det inte blir något denna gång heller. Inga ömma bröst som jag hade med förra graviditeten, det var mitt enda symptom så det har jag en del tillit till.

Ni som väntar syskon, eller fått mer än 1 barn, hade ni olika symptom vid dom olika graviditeterna?

//Deppig kärring som försöker greppa efter halmstrån ;)

Detta är min femte graviditet. Har känt olika nästan varje gång.

Du kan lägga till mig på plus-listan . Plussade 9/8 BF 16 april, tredje barnet,
  • Elyssa81
    Flerattälska skrev 2015-08-17 15:16:21 följande:

Ni som pluset. .. finna det någon aktiv bim april tråd som ni kan rekommendera?

Finns BF april 2016 och Aprilbebisar 2016. Finns även en fb-grupp.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti