Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu
    vår sommar skrev 2015-07-28 06:41:29 följande:

Känner ingenting och magkänslan säger att det inte har tagit sig nu heller. Men den som väntar få se. Ska försöka med att inte testa förrens på onsdag kanske, alltså bim +2. Känns som om jag kan orka vänta nu men det kan ju ändra sig. Hehe. Vill ju såklart testa men är så rädd för att få det där feta minuset i ansiktet. Hårdare örfil finns ju inte.

Känner igen mig så i det du beskriver. Jag känner ingenting alls och det känns inte ens att ÄL har varit fast NC visar att tempen har stegrat klart och tydligt. Magkänslan är att inget har hänt. Idag är det ÄL+4 och jag väntar med spänning på ÄL+6 för det är ju omkring då som ägget har kommit hela vägen till livmodern och ska fästa i livmodern (om det nu är befruktat). Visst kan det ta fler dagar, men vad jag har läst så ska resan dit vara nästan på pricken 6-7 dagar. Vi är på resa och har inga gravtester med oss så jag kommer testa morgonen efter vi har kommit hem. Då kommer det vara BIM+1 / ÄL+11. Jag smörjer med protesteronkräm så även om jag inte är preggo så är det en vinst varje dag som Mensen är försenad
  • Villbligravidnu
    Anonym (Vippan) skrev 2015-07-28 12:16:06 följande:

Åh, har varit lite dålig på att checka in här...

Min CB Fertilitetsmonitor visade peak den 25/7 samt (ÄL) nu den 26/7. Tyvärr har både jag, mannen och sonen varit febriga under helgen och därför var det inte riktigt läge för sex...

Dock lyckades vi få till det dagen efter ÄL. Hoppas att det räcker! Jag har läst att ägget endast är befruktningsdugligt i 12-24 timmar efter ÄL så det är bara att hålla tummarna. 

Med sonen plussade jag 11 dagar efter ÄL, så jag är sugen på att ta ett test så tidigt även denna gång... 

NI SOM PLUSSAT TIDIGARE - HUR MÅNGA DAGAR EFTER ÄL TESTADE NI?

Jag har varit gravid två gånger innan. Jag plussade först på ÄL +11. Innan det är det ingen idé för mig att testa.
  • Villbligravidnu
    Yennie88 skrev 2015-07-28 12:40:04 följande:

Mina känningar i vänster ljumske fortsätter ven idag, mer än igår dessutom. Känns som början till muskelkramp men släpper innan det börjar göra ont. Får vänta och se hur det utvecklar sig under de kommande dagarna.

Vill inte ge falska förhoppningar, men sådär kände jag när jag blev gravid med min son. Om du nu är preggo och om du får tidigt UL, fråga läkaren om graviditeten kom från den sidan. Dom kan se det så länge gulesäcken ger näring till barnet (efter det vet jag inte om dom kan se). När jag var gravid med mitt första barn så kände jag stickningar och ett rejält hugg samma natt som vi hade sex. Jag vaknade till och med av hugget. Dagen efter kände jag det fortfarande, dagen efter det kändes det som håll och sen kom molvärk, inga mera symptom. När jag var gravid andra gången så slutade det i MA. Men då kände jag det som ett stick, dagen efter hade jag molvärk och sedan kom plusset, inga andra symptom. Andra geaviditen fick jag bekräftat att graviditeten kom från den sidan som jag kände ett stick

Hoppas att dina känningar är för att du är preggo
  • Villbligravidnu
    livias skrev 2015-07-28 14:27:33 följande:

Bara några dagar efter äl så fick jag ömma bröst som sagt, och nu är dom ännu värre. Har även sen i förrgår haft stickningar och molvärk i tjejmagen. Inatt var det så starkt att jag vakna av det. Har även konstiga vita lite tjockare flytningar - efter äl?! Nån som haft? Bim om en vecka...Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)

Utan att få falska förhoppningar, läs mitt svar till yennie88
  • Villbligravidnu

Usch, blev så besviken imorse. Det verkar som min temp har sjunkit redan!! Dessutom har jag räknat fel så om jg har haft ägglossning denna månaden är jag på ÄL+4 idag. Om lutealfasen blir så här kort så är den rekordkort!!! Nu hoppas jag innerligt att tempen antingen visade fel för att jag sovit med öppen mun (men tror inte det) eller att jag helt enkelt inte haft nån ÄL och att det är därför tant röd kommer så tidigt.

Men nu till en fråga. Får man alltid mens? Även när kroppen hoppar över ÄL?? Jag vill helst inte ha tant röd nu. Vi är sista dagarna på vår semester...

• Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-30 05:26:34 följande:

Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga själar där ute!

GRATTIS!!!!!! Vad roligt!!!! Första plusset i tråden och du har trotsat din korta lutealfas!!! Heja heja!!
  • Villbligravidnu
    miillaw skrev 2015-07-30 06:27:51 följande:

Hihi, jag tog nyss ett test. Det blev positivt <3 körde med cb så stod 1-2 veckor gravid. :D mina tankar bara snurrar runt nu. :) och i min iver smsade jag precis en bild till min syster på resultatet, glad överraskning när hon vaknar <3

Åhh grattis!! Sååå roligt!!!!! Hoppas vi blir många som plussar i augusti!!! <3
  • Villbligravidnu
    Jenka81 skrev 2015-07-30 18:51:02 följande:

Wow!! Plus i tråden! Stora varma grattis från mig!! Åh vad roligt!

Kom hem nu från en liten semestertripp och hade typ 25 sidor att läsa ikapp!

Jag tror jag missat äl... Hade äl-flytningar tor-fre förra veckan (cd 9-10) men var bortrest från maken. Sedan delade vi rum med barnen i tre dagar så vi fick äntligen till det igår kväll (cd 15) en vecka efter äl-flytning alltså. Fast nu när jag skriver så känner jag att det molar lite...hm...hur många dagar innan ägget släpper börjar de trådiga flytningarna? Tänk om det finns en liten chans kvar iaf?

Jag har inte supermkt erfarenhet men jag har i alla fall haft ÄL-flytningar i upp till 3 dagar och vi myste en gång på den 3:e dagen och då blev jag gravid. Alltså ett enda sex (vi hann bara ett sex på hela den månaden). Jag tror absolut att chansen kan finnas att ni inte har missat, hoppas!!
  • Villbligravidnu
    Kolan91 skrev 2015-07-31 06:58:13 följande:

Haha, jag med igår :P Skulle duscha och testade innan, hoppade in i duschen och väntade på resultat. När det visade gladgubbe sprang jag ut till gubben för att visa och då halkade jag i hallen :( Hahaha... man kände sig lagom sexig efter det

Haha typiskt!!!! Men du skadade dig väl inte i alla fall?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti