• Elyssa81

Vi med BIM i augusti

Vadvetjaaaaag skrev 2015-07-28 08:35:01 följande:

Tyvärr är jag tillbaka igen då det slutade i MF :( tredje gången gilt nu kanske ?

Beklagar ditt missfall! Vad jobbigt! Jag satsar också på tredje gången gillt!
  • Elyssa81
    MoKa skrev 2015-07-29 07:30:09 följande:

Hej!
    Har följt er några dagar och har nu bestämt mig för att göra er sällskap :)

Jag har beräknad ÄL 4 augusti enligt P Tracker (använder inga stickor eller annat) och har beräknad BIM 18 augusti.

Det här blir tredje försöket på andra barnet. Med första blev jag gravid på andra försöket. Har varit gravid en gång till efter det men var tyvärr tvungen att ta bort det. Gjorde en med.abort i vecka 8 som fick avslutas med ett akut besök på gyn med skrapning som följd. Någon som vet hur sådant kan påverka chanserna att bli gravid efter? Den gången blev jag nämligen också gravid efter två månader efter jag slutat med p-ring och nu trots en massa härligt gosande i två månader så händer inget... Kan ju så klart vara en ren slump men jag funderar på om chanserna att bli gravid minskar efter skrapning?
    Efter aborten använde jag kopparspiral tills jag tog ut den i början på juni.

Skrapning ska inte minska fertiliteten. Det har ju bara gått två månader, inte så lång tid ännu!
  • Elyssa81
    H1ssa skrev 2015-07-29 13:15:31 följande:

Äntligen fick jag positivt ägglossningstest, 13 dagar efter första blödningsdag på missfallet jag fick tidigare den här månaden. Ägglossning borde därför ha varit igår, idag lite lite blod på pappret efter toalettbesök. BIM borde därför bli runt 10 augusti. Känns skönt att ägglossningen kom igång och att vi nu kan fortsätta försöka igen. Vissa påstår ju att det är lättare att bli gravid efter ett missfall, får se om det stämmer på oss.

Härligt! Vi håller samma dagar ungefär! Hoppas det stämmer att man är mer fertil efter ett missfall.

Jag har haft ovanligt mkt ägglossningssmärtor nu. Aldrig tidigare haft så ont i samband med ÄL tidigare. Någon som vet vad detta kan bero på?
  • Elyssa81
    Symetrical skrev 2015-07-30 11:48:36 följande:
    Tack fina du! smile1.gif
    Bf blir kring 12/4 om plutten vill stanna kvar! smile5.gif
    Grattis! Min son är född 12 april så perfekt BF .
  • Elyssa81
    miillaw skrev 2015-07-30 12:02:51 följande:
    Jag plussade imorse, äl+11 alltså bim-4. Har bim på måndag. Jag tänkte vänta tills dess men kunde inte låta bli. Hoppas det lilla knytet håller i sig ordentligt och jag slipper mf. Kommer ta ett par test till i början av nästa vecka för att vara på den säkra sidan att det inte är något spökeri. :P
    Stort grattis!!
  • Elyssa81

Jag har så ont i magen. Har haft det särskilt efter ÄL som var för några dagar sen. Jag känner mig PMS:ig också. Dåliga tecken för mig. De gånger jag plussat har jag haft lite symtom mellan ÄL och BIM.

• Elyssa81
    emzerus skrev 2015-07-31 13:30:15 följande:
    Du får gärna lägga in mig under plus nu :) med bf 11/4. 11 försöket :)
    Stort grattis! Jag såg också plusset. Hoppas det blir tredje gången gillt .
  • Elyssa81
    Anonym (Alice) skrev 2015-08-01 12:23:00 följande:
    Vet inte så mkt om spökstreck men ser du det tydligt ytan att vinkla och förändra ljuset osv? _tror_ det är ett grattis :)
    Behöver inte vinkla det. Hm! Får väl se imorgon när jag tar ett nytt.
  • Elyssa81

Det stämmer inte med ägglossning eller något, men har känt mig gravid i några dagar.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti