• Pluttan

Vi med BIM i augusti

FamMorrhår skrev 2015-08-03 21:21:16 följande:

Klurar så... Borde jag ge upp detta å ladda för ny ägglossning fast detta inte känns som detta var nån mens....

Eller om ska man fortsätta testa.... Haha..

Tycker absolut att du ska fortsätta att testa om mensen verkar konstig. Min mens har också varit mycket sparsam i och för sig har den varit sån efter jag fick dottern som föddes i juli 2014. Men man funderar ju ändå. Och jag har testat mer. Men nu vet jag att det är negativt denna gång. Hoppas det blir bättre för dig.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-04 11:35:54 följande:

Det är lite lusigt, jag är skelandes å har en del brytningsfel, jag ser inget med vänster öga men jag ser när jag byter till höger öga

Är det vi som inbillar oss, ett nytt test i kväll kommer definitivt att tas

Jag tycker mig se ett svagt streck. Men ta ett nytt om ett par dagar för säkerhets skull. Håller tummarna.
  • Pluttan
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-04 21:08:31 följande:

Om ett par dagar, är du tokig???

Här togs det ett test 10 timmar senare igen men lika spökligt, mannen är fortfarande stensäker, jag vågar inte hoppas å lägger mina kort på ett digitalt imorgon...

Här är den till vänster sen i morse och den i e.m till höger..

Haha. Jag veeet det är jätte svårt att vänta. Varje dag känns som en evighet. Jag är precis likadan själv. Tänkte bara att det får chansen att bli tydligare om man väntar eftersom då hinner hcg nivån att höjas. Men av detta att tyda så tycker jag att det högra är ett tydligt plus. Och kan ju va så att digital cb kräver högre halt hcg. Hoppas du snart får det svart på vitt även digitalt. När har du bim?
  • Pluttan
    Anonym (Snel) skrev 2015-08-07 16:02:53 följande:

Idag kom mensen på BIM, känns skittrist för jag trodde verkligen att vi lyckats denna gången. Bra ändå att cykeln är relativt regelbunden.

Har spenderat en vecka på Kos och verkligen trott att jag var gravid. Superömma bröst och illamående till och från gjorde tom min man misstänksam.

Jag läser om det ni skriver om molande värk vid äl och mensvärk. Jag har endometrios och känner var och varannan dag hugg, stickningar och molande värk i magen, ryggen och tom värk ner i benen när det är som värst. Men nu kan jag inte sluta tänka "nu kanske det är ägget som fäster" eller "det är nog livmodern som växer". Nån mer här med endometrios som försöker bli gravid? Hur tänker ni kring det här med naturlig graviditet och ev IVF?

Usch så trist :( Förstår känslan när man har en massa symtom så är det bara kroppen som ska luras. Har ingen erfarenhet av endometrios. Men hoppas du få bli gravid på naturlig väg.

Kram.
  • Pluttan

Detta eviga jagande efter ägglossning. Började ju med rosenrot i hopp om tidigare äl och riktiga känningar utan resultat. Så nu på dag 11 utan någon som helst lh stegring så struntar jag helt i rosenroten. Känns så tungt att inte få någon stegring och inga känningar :(

• Pluttan
    Angdev skrev 2015-08-12 16:42:02 följande:

Känner att jag måste fråga er kloka kvinnor...

Vet att ÄL-test kan ge utslag på både graviditet och mens. Men hur ska testet då ge utslag? Ska det vara starkt positivt? Har haft negativt på G-test i några dagar men ser ökning på ÄL-testet. Indikation att mensen är på G?

När min mens är på g visar äl test en liten ökning. Alltså precis som några dagar innan positivt.
  • Pluttan

När äntligen äl testet visar positivt nu idag är naturligtvis min man i väg och jobba hela kvällen/natten. Och jag jobbar imorgon. Tror ni det är för sent att sexa först i morgon kväll? Vill ju inte missa denna chansen då jag har starkare äl eftersom jag har knaprat rosenrot denna månaden.

• Pluttan
    Malin 845 skrev 2015-08-14 10:39:30 följande:

Känns som att äl testerna inte blir starkare!

Dina äl tester påminner om hur mina har varit nu när jag börjat testa med äl test. Blev aldrig starkare. Men denna månaden provade jag rosenrot och just denna månaden har äl testet visat riktigt starkt en dag. Och så har jag haft kraftigare äl känningar i magen och brösten. Jag tror absolut att det kan ha något med rosenroten att göra. Eftersom jag brukar inte känna så runt äl. Har du några äl känningar?
Svar på tråden Vi med BIM i augusti