Vi med BIM i augusti
Ser att jag ligger fel...har äl den 16 och bim den 30 augusti...
Ser att jag ligger fel...har äl den 16 och bim den 30 augusti...
Snart dags att börja kolla ältester igen...på tisdag ska min fertila period börja o sedan äl runt söndag. Har kommit igång med nyttigare mat o mkt mindre onyttigheter..gått ner två kg ca så är ju lite närmare en bättre kropp som är mer gravidvänlig. Hoppas naturligtvis att detta är gången som ger ett plus men får tänka att om det inte lyckas så har jag en månad till på mig att loosa lite mer i vikt o så...
Grattis till alla som plussat, hoppas det är min tur snart!!
Har har ältestandet gått igång o mysande börjat, hoppas på att detta är min månad, femte försöket nu..
Hejsan..Idag dök smilyen upp på testet så nu är det skarpt läge :) kör hårt nu fram till måndag. Skönt att äl ändrat sig lite så den kommer på en bra vecka o inte när jag jobbar kväll o måste väcka sambon mitt i natten. Mysstunderna blir ju bättre då med..
apropå det, hade en aning att äl var på gång då det kändes mer när vi myste igår, typ att det nästan gör ont när han "stöter"i mig (vet att det ät lite för intima detaljer men vet inte hur jag ska förklara det) o så brukar jag inte känna annars. Någon dom känner igen det, vad kan det bero på? Känsligare slemhinnor el?
Mitt ältest var supersvagt igår o jättestarkt imorse :)
Snart är är över o den långa väntan på bim följer...hoppas hoppas så att detta är min tur. Brukar känna av när vi myser art det är äl på gång då det brukar kännas mer, nästan ont. Och denna gången kändes det mer än andra gånger. Låtsas att detta innebär ett mer mottaglig ägg :) visst får man tänka så, hihi...
Vet att jag inte ska leta efter symtom..Förra gången tyckte jag att jag kände både det ena o det andra o inget hände ju då...och vet att när jag plussade med lillan så kände jag ingenting. Bara genom att mensen inte dök upp så visste jag att något var på gång.
Kollade sen av det sent, ja jag vet man inte ska det men ska det vara såhär starkt torkat även om det inte är nått?
Syftar på det understa
Hade smiley i lördagsmorse så ägget borde ju släppt igår någon gång...Idag på eftermiddagen så stack det till i högra "tjejmagen"...någon som vet vad det kan vara, kan det vara att ägget släppte sent el? Någon som och varit med om detta?
En vecka till bim...känns som en evighet, har en så stark känsla att vi lyckats så kommer känna mig extra besviken när mensen kommer...
har inga symptom förutom att det stack till några gånger men det var för tidigt efter äl för att det ska ha något med det att göra. Tror min kropp bara är extremt skengravid...
Har bim om en vecka men börjar redan få pms-humör så tror nog inte att det satt sig denna månad Heller. ..trist, bara för typ två dagar kändes det som vi lyckats (inga symtom, bara en känsla) men nu känns det hopplöst igen :(
Ni som tempar, när sjunker tempen pm man inte är gravid, hur tidigt innan bim sjunker den...o håller den i sig om man är gravid el stiger den?
Tog ett test nu på eftermiddag o det var blankare än blankt så tror inte det satt sig denna gången Heller :( bim är på söndag men borde ju synts lite på testet idag el? Är ju bara några dagar kvar till bom så chanserna att det blir ett plus är nog minimala...
Det blir ju plus över en natt och är du på bim-4 idag så är det verkligen inte kört än! Vet en tjej som fick blankt innan bim, supersvagt på bim och först på bim+1 var det fullt synligt plus. När hade du äl?
Så då var du bara på äl+10 igår. Få som plussar så tidigt! Läs i instruktionerna så ser du, tror det är ca 40-50% rättvisande fyra dagar innan bim bara. Egentligen ska man helst vänta till äl+12 i alla fall eftersom det normalt sett tar ägget ca 5-10 dagar att fästa, sen ska hormonnivåerna bli tillräckligt höga för att kunna mätas.
Tog ett test idag o blankt :( så väntar bara på mensen nu som borde komma imorgon el måndag som senast...när ska det bli våra tur att få ett plus? :(
Så, nu har jag gjort Slut på alla mina gravtest...tyckte jag såg något imorse men nästa var blankt så var mitt huvud som ville för mkt. Men nu kan jag iallafall inte ta några fler tester i förväg o bli besviken. Ja, då kanske jag slappnar av mer...är bara så trött på att vänta. Vet oxå att det tog ett år förra gången så vet att jag kan ha ett långt väntande framför mig :/
O där kom mensen som ett brev på posten :( :( :( :( :(
Går över till någon septembertråd ny. .lycka till alla som vill ha plus o grattis till alla som plussat!
Ånej! Samma här.. Igår kom den...
Hej igen vännen!
Har nu fått hem rosenroten. Ska man börja ta dem på en gång? Eller ska jag börja ta dem när mensen kommer nästa gång? Ska jag ta dem varje dag? Många frågor, hihi!
Kram!