• My102

Vi med BIM i augusti

Cocolemon skrev 2015-07-31 13:21:16 följande:

Jag tror jag hade äl 24-25/7, brukar känna varje äl vilket jag även gjorde under kvällen den 24:e. Den 26/7 alltså ca bara 1 dag efter äl får jag extemt molande värk och även känsla av uvi, som försvann efter ca 2 dagar, så brukar jag aldrig få vid äl annars, är det att jag inbillar mig för att så gärna vill bli gravid?

Det här är första gången jag och min sambo försöker, så vet inte hur det kan kännas :p och kanske för dumt att hoppas på för mkt vid första försöket...:/

Nu känner jag typ ingenting, känner mig lite mer svullen i magen bara... BIM är 7/8 och känns som en evighet kvar...

Ooo vi har BIM samtidigt!! :D jag hade ÄL den 25-26 :D
  • My102
    Malin 845 skrev 2015-07-31 14:33:46 följande:

Vilka äl tester rekommenderar ni? Har testlagrets men funderar på att skaffa andra. Finns clearblue med och utan hormonindikator, stickor från olika företag och teststavar. Vilka är bäst? Och är det värt att lägga extra pengar på de med hormonindikator? Ska börja testa nästa vecka så ska beställa hem tester :)

Clearblue digitala ÄL test! Förra månaden körde jag med RFSU och missade ÄL helt och hållet. Denna månaden körde jag med Clearblue också fick positivit utan några frågetecken. Helt klart värt det! :) Du behöver inte analysera eller liknande. Kanon bra.
  • My102
    mikamon skrev 2015-08-02 16:01:59 följande:

Jag har BIM den 7-8aug, men plussade idag på ÄL+9. Väldigt, väldigt svagt plus dock så får ser hur det hela utvecklar sig :)

Vad använde du för gravtest? Vi har BIM samtidigt! :) Jag är på ÄL+7,8 :)

Och GRATTIS!!
  • My102
    mikamon skrev 2015-08-02 18:10:27 följande:

Tack! Jag använde en från Lloyds apotek :)

När ska du testa?

Jag har förstått att Iloyds har med långt Hcg nivå (om jag nu stavar rätt)? Jag tog ett testa tidigt idag RFSU men negativt såklart. Det var inte morgon urin heller. För ha is imagen :) tänkte ta onsdag tror jag :D
  • My102

ÄL+9 (kanske 10 men fick glad gubbe söndagen den 26e) Tog ett clearblue test nu, negativt såklart! Varför kan jag inte hålla mig för? BIM beräknas på fredag senast söndag. Suuuuck

• My102

Jag är verkligen en test fanatiker! Kan inte hjälpa mig själv, vill såååå gärna se de där plusset. Men det är ju egentligen ingen mening, kommer inte mensen så gör den ju inte de :P

Är på ÄL+9, från när ägget släppte ungefär. Fick glad gubbe på CB test söndagen den 26e men på måndagen den 27e så var det en nolla (negativt) igen. Antagligen hade jag även glad gubbe lördagen den 25e men då kunde jag inte testa men kände på flyttningar att ÄL var igång.

Jag känner mig väldigt ogravid, har aldrig varit det ioförsig, men jag har inte heller dem vanliga "snart kommer mensen" symtomen heller, brukar ha extrem molvärk en vecka innan mens ungefär, känna mig väldigt uppsvälld, sötsugen som f*n nu ingenting. Men kroppen är ju olika så nog har mensen kommit förr utan dessa symtom också :P.

På onsdagen den 29e så stack det till i mensmagen flera ggr väldigt starka stickningar. Sen dess har jag haft små stickningar, ilningar och ont i båda sidorna av mensmagen, men det är väldigt sporadiskt och inte hela tiden. Nu kommer mer molvärk till och från men även det väldigt kortvarigt. Jag har ju förut trott att jag har varit gravid pga en sån extrem molvärk och dragningar i livmodern men då kom mensen. Dumma kropp som säkert spelar ett spratt :P. Jag kan ju analysera de här ut och in hur mycket som helst :P sambon blir lite frustrerad :P skönt att kunna skriva av sig här!

Nu ska jag hålla mig ifrån testen. När tycker ni att det är OK för mig att testa utifrån tiden sen ÄL? Mensen kan komma senast fredag, kommer den bör den komma senast då. Är det någon fler som har haft samma "symtom"?

• My102
    LindaPernilla skrev 2015-08-06 11:24:18 följande:

Jag har BIM imorgon, men är ju naturligtvis för nyfiken för att låta bli att testa idag. Negativt. Samma sak var det med förra barnet, negativt dagen före BIM & sen samma dag så blev det plus. Att man ska vara sån testnarkoman

Jag brukar få rejäl mensvärk 1-2 dagar innan men känner ingenting. Jäkligt trött bara. Så imorgon hoppas jag på ett stort, fett GRAVID på stickan!

Någon mer som ska testa imorgon?

Jag har testat typ varje dag och varje gång blir jag lika besviken :P har aldrig varit gravid så vet inte hur kroppen funkar. Men som du så brukar jag få en rejäl mensvärk innan mens, molvärk sporadiskt har jag haft men ingen som är sådär, springa på toa för att se om mensen har kommit. Jag har BIM imorgon enligt app och den testnarkoman som jag är så kommer jag testa även då :P. Men jag tror att BIM även kan infalla lördag/söndag..bara längre väntan!
  • My102
    marol skrev 2015-08-06 14:37:52 följande:

Är det bara jag som använder principen "inget test innan bim"? Känns som att min typ är ovanlig i de trådar jag följer...

Beundransvärt att du klarar av det! :) jag är testfanatiker och blir arg på mig själv att jag inte kan låta bli :P. Men jag tror att jag blir i alla fall påverkad en del av alla trådar där folk plussar på dagar innan BIM, tänker väl någonstans att jag också ska ha sån tur :)
  • My102

Jag känner att mensen är på G, fantastiskt att kroppen kan lura en så (ironi ;)) har aldrig känt dem stickningar och dragningarna förrut som jag har gjort den här gången. Kan ju va glad att mensen kommer i tid i alla fall. Jag känner mig lite bitter men har egentligen ingen anledning, det är bara andra riktiga försöket för oss. Men längtar så mycket så det känns ledsamt. Vad gick fel? ÄL på stickan och en massa mys.. Suck.

• My102

Fick min mens idag :( dumma kropp som ger dumma signaler..jag ska inte analysa något mer nu. Men en bra sak är ju att man lär sig något nytt för varje månad :)

Finns det någon september tråd?

• My102
    Millemupp skrev 2015-08-08 21:12:51 följande:

Bara på ÄL + 4 men redan övertygad om att det inte tagit sig. Det tog ett litet tag förra gången, så förväntar mig inte annat nu. Men men, får se hur det går, annars satsar jag också på majbebis.

Sen har jag också funderat på det här att det ibland kan kännas dumt/pinsamt att ta graviditetstest när det senare visar sig att det inte tagit sig. Det är inte dumt! Kroppen är så väldigt lurig och kan uppträda på så många olika sätt inför mens! Sen vet man ju aldrig om det varit så att det faktiskt tagit sig men tyvärr stannat upp, för att överhuvudtaget bli gravid är det så många moment som måste gå felfritt till. Så var snälla mot er själva, och ge er själva lite credd för att ni kämpar på!! Ni är bäst!

Åh! Tack för dem peppande orden! Har inte hållt på alls så länge men känns ändå surt när mensen kommer. Jag gillar när du skrev att det är så många moment som ska gå felfritt till..å det är ju så sant! Lätt att glömma vilken enorm process det är att skapa det lilla livet.
  • My102
    halo83 skrev 2015-08-19 17:06:18 följande:

Förstår inte mig på min kropp... Neg tester men har ganska många symptomer.

Inga som helst känningar av att mensen är på g, däremot massa flytningar så jag tror hela tiden att jag fått mens men så är det inte än... Nån mer som får massa flytningar innan mens?

Känner igen de där..trodde garanterat att jag var gravid, hade stickningar, flytningar, ingen mensvärk som jag brukar ha. Sen kom mensen och mensvärk som ett brev på posten på BIM dagen. Kroppen spelar en ett nytt spratt månad efter månad, ingen är den andra lik :( hoppas det går vägen för dig!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti