• Maalon

Vi med BIM i augusti

vår sommar skrev 2015-07-22 13:32:15 följande:

Man ska börja på mensens första dag. Och sen sluta när äl är. Så jag hade väntat till nästa månad om det inte tar sig nu

Tack! Får beställa hem så jag är redo om mensen kommer då.
  • Maalon

Igår gick jag runt på jobbet med en isittande värk i sidorna av magen, insåg efter att tag att det kanske var ägglossning. Min cykel kommer ju och går lite som den vill som jag nämnt tidigare i tråden. Kom hem och testade och ja visst, äl-stickan gav ett kraftigt utslag, inte fullt så starkt som kontrollstrecket, men väldigt starkt ändå. Idag var det fullt utslag :D Sån tur att jag kände v det igår, annars hade jag inte räknat med äl förrän om två veckor pga min långa cykel. 

• Maalon
    Villbligravidnu skrev 2015-07-29 05:51:14 följande:

Usch, blev så besviken imorse. Det verkar som min temp har sjunkit redan!! Dessutom har jag räknat fel så om jg har haft ägglossning denna månaden är jag på ÄL+4 idag. Om lutealfasen blir så här kort så är den rekordkort!!! Nu hoppas jag innerligt att tempen antingen visade fel för att jag sovit med öppen mun (men tror inte det) eller att jag helt enkelt inte haft nån ÄL och att det är därför tant röd kommer så tidigt.

Men nu till en fråga. Får man alltid mens? Även när kroppen hoppar över ÄL?? Jag vill helst inte ha tant röd nu. Vi är sista dagarna på vår semester...

Min erfarenhet av att inte ha äl har varit att cykeln blev väldigt lång. Som jag fick det förklarat för mig så släppte aldrig mitt ägg och den blödning som kom tillslut kom pga att ägget ruttnade. Men antar att utebliven äl kan bero på så många saker så det är väldigt individuellt. 
  • Maalon

Så kul när plussen börjar droppa in :D Grattis till er! 
    Här är äl över och väntan kan börja :)

• Maalon

Okej tjejer nu behöver jag era bästa tips! Jag får besök av en vännina i helgen. Nyss informerad hon mig om hur mycket vin och alkohol hon har köpt med sig. Min äl var i tisdags så lite oklart när bim blir för mig, den var egentligen beräknad till 27/8 men räknar med att den blir betydligt tidigare nu.

Jag vill absolut inte dricka mig full på något sätt i helgen, men verkar som att hon räknar med fylleslag. Hon är dessutom den sista av mina vänner jag vill säga till att vi försöker skaffa barn, få skulle hela Sverige veta om det på 15 minuter. Så vad har nu för tips på ursäkter jag kan använda mig av? Jag kommer ta något glas vin/kväll, men vill inte dricka mer än så. Hur skulle ni gjort om ni var mig?

• Maalon

Äl+7 idag för mig :) Iom att äl kom två veckor tidigare än beräknat i min låååånga cykel så räknar jag med att min cykel kortats ner mer mot en "normal" längd äntligen! Beräknar bim på äl+14 då jag egentligen inte vet alls just nu. Mn känns ju omöjligt att bim fortfarande ska vara 27/8 när äl var 28/7 :P 

• Maalon
    MartinaLarsen skrev 2015-08-04 20:10:56 följande:

Är på äl+7 idag och har så ont i mina bröst haft det i några dagar de känns tunga och fylliga..

Har haft som mensvärk i några dagar med så jag håller tummarna :) den är inte värre än mensvärken dock gör den sig påmind hela tiden :)

Är 6e försöket och första barnet :)

Samma äl-dag som mig :) När beräknar du bim? 

Jag är också svintrött verkligen, kan inte minnas senaste gången jag var såhär slut efter att ha kommit hem från jobbet. Lite ömma bröst och lite ryggvärk ( som lika gärna kan ha kommit från obekväm sittställning igårkväll). Däremot har jag en tung känsla i magen, nästan lite som om jag är orolig. Det känns som om organ jag inte kan styra över är spända. 

Första barnet för oss också. Har kört på "händer det så händer det"-sen juni 2014 men 2a ordentliga försöket med äl-tester osv. Kul om vi kan följas åt iom att vi antagligen har bim ca. samtidigt :)

Hur gamla är ni?
  • Maalon
    MartinaLarsen skrev 2015-08-04 20:40:19 följande:
    Jag blir 25 imorgon :P haha själv då?

Jo vi började förra året vid den här tiden då jag fick missfall men mest kört händer det så händer det. Började med äl tester i januari när jag började nytt jobb, köpte hus i samma veva och flyttade i april så vi tog en pause i april ungefär till ja nu.. Eller det är mer vi försöker eller låter det hända när det händer utan äl tester och måsten sex :) men tar ibland äl tester för att hålla lite koll :)Bestämt oss för att gifta oss nästa sommar (får jag något annat att tänka på) så jag hoppas det har tagit sig ändå ????

Har bim 12/8 om jag räknat rätt ????

Ja det skulle vara roligt att följas åt :)

Jag kommer inte heller ihåg när jag var såhär trött senast :/

Väntar du till bim eller kommer du testa tidigare?
    Haha nämen, grattis några timmar i förskott :) Jag blir 24 i december :)

Uff, beklagar missfallet :/ Låter som ni har rätt tänk, vi försöker tänka likadant, men blir ändå det där med "måste-sex" under äl, önskar att jag kunde tänka mer chill om allt.. 

Cirka då jag beräknar bim också, 11-12 typ :) Har haft så himla lång cykel efter pillerstopp, runt 50 dagar. Så äl skulle egentligen inte varit förrän 13/8, men nu blev den ju betydligt tidigare så är lite osäker på när bim blir :p 

Ska försöka ha is i magen och testa första gången 12e, men nu har sambon börjat prata om att "kanske vi ska testa imorgon" haha, så svårt att hålla sig, men ska försöka stå ut :P Hur gör du? 
  • Maalon
    Anonym (Carro) skrev 2015-08-05 10:19:59 följande:

Trolig BIM idag, testade med CB imorse, visade GRAVID!!
    BF 10-12 april enl olika uträkningar.

Grattis!!!
  • Maalon
    marol skrev 2015-08-06 14:37:52 följande:

Är det bara jag som använder principen "inget test innan bim"? Känns som att min typ är ovanlig i de trådar jag följer...

Många utgår nog från det, men inte alla har sån is i magen.
  • Maalon

Jag är på gränsen att testa mig igen nu. Igår kände jag verkligen hur jag mådde gravid och idag är det ännu starkare.

Att säga att brösten ömmar är inte längre aktuellt, dom gör ont, svinont! Jag blir vrålhungrig på tre sekunder, kommer från ingenstans då. Om jag inte kan äta något då blir jag illamående en lång stund. Jag är trött fortfarande, inte lika illa som tidigare dock. 

Ska verkligen försöka hålla ut iallafall till imorgonbitti med att testa. Men jag köpte hem massa tester för att kunna testa mycket så kan hända att jag testar ikväll :)

• Maalon

Testat med kvällsurin, vi båda ser något väldigt svagt, men ingen av oss vågar tolka det som ett riktigt positivt. Någon som har en åsikt? Jag är på äl+10, bim-4 idag :)
  • Maalon
    Elyssa81 skrev 2015-08-07 20:13:28 följande:
    Det där ser väl lovande ut. Har du nåt test som du kan ta imorgon bitti också. .
    Har en hel del tester, sambon tycker att vi ska vänta ut helgen med att testa igen. Kan också lägga till att strecket syns bra mycket mindre på bilden än irl, jag ser inget på bilden här om jag inte vinklar skärmen :P
  • Maalon
    Anonym (oooops?) skrev 2015-08-07 20:28:23 följande:

Maalon: jag ser absolut när jag zoomar! Imorgon med morgonurin blir det nog tydligare Grattis!!

Anonym (Hejhej) skrev 2015-08-07 20:31:13 följande:
    Jag ser också ett litet streck!
    Åhhh vad kul att höra :D :D Antingen tar vi imorgon eller på måndag :)

• Maalon

Det över testet är det jag la upp bild på igår, det nedre från idag, känns inte längre som det lan vara spök eller?
  • Maalon
    Anonym (Fia) skrev 2015-08-08 08:33:03 följande:
    Stort grattis!! Inget snack om saken du är definitivt preggo :) när är ditt bim? Så stor skillnad på ett dygn.
    Bim är på tisdag :) 

Fick en väldigt nerkortad cykel den här gången, från 50 till 34 dagar, så står fel datum på mig i bim-listan :P 

Men bara att invänta måndag och ringa jordmor då, svensk-norsk baby on it's way :D
  • Maalon
    Anonym (Hejhej) skrev 2015-08-08 10:01:49 följande:

Helt klart ett grattis!!!!

Tack :D
Svar på tråden Vi med BIM i augusti