Vi med BIM i augusti
Man ska börja på mensens första dag. Och sen sluta när äl är. Så jag hade väntat till nästa månad om det inte tar sig nu
Man ska börja på mensens första dag. Och sen sluta när äl är. Så jag hade väntat till nästa månad om det inte tar sig nu
Igår gick jag runt på jobbet med en isittande värk i sidorna av magen, insåg efter att tag att det kanske var ägglossning. Min cykel kommer ju och går lite som den vill som jag nämnt tidigare i tråden. Kom hem och testade och ja visst, äl-stickan gav ett kraftigt utslag, inte fullt så starkt som kontrollstrecket, men väldigt starkt ändå. Idag var det fullt utslag :D Sån tur att jag kände v det igår, annars hade jag inte räknat med äl förrän om två veckor pga min långa cykel.
Usch, blev så besviken imorse. Det verkar som min temp har sjunkit redan!! Dessutom har jag räknat fel så om jg har haft ägglossning denna månaden är jag på ÄL+4 idag. Om lutealfasen blir så här kort så är den rekordkort!!! Nu hoppas jag innerligt att tempen antingen visade fel för att jag sovit med öppen mun (men tror inte det) eller att jag helt enkelt inte haft nån ÄL och att det är därför tant röd kommer så tidigt.
Men nu till en fråga. Får man alltid mens? Även när kroppen hoppar över ÄL?? Jag vill helst inte ha tant röd nu. Vi är sista dagarna på vår semester...
Så kul när plussen börjar droppa in :D Grattis till er!
Här är äl över och väntan kan börja :)
Okej tjejer nu behöver jag era bästa tips! Jag får besök av en vännina i helgen. Nyss informerad hon mig om hur mycket vin och alkohol hon har köpt med sig. Min äl var i tisdags så lite oklart när bim blir för mig, den var egentligen beräknad till 27/8 men räknar med att den blir betydligt tidigare nu.
Jag vill absolut inte dricka mig full på något sätt i helgen, men verkar som att hon räknar med fylleslag. Hon är dessutom den sista av mina vänner jag vill säga till att vi försöker skaffa barn, få skulle hela Sverige veta om det på 15 minuter. Så vad har nu för tips på ursäkter jag kan använda mig av? Jag kommer ta något glas vin/kväll, men vill inte dricka mer än så. Hur skulle ni gjort om ni var mig?
Äl+7 idag för mig :) Iom att äl kom två veckor tidigare än beräknat i min låååånga cykel så räknar jag med att min cykel kortats ner mer mot en "normal" längd äntligen! Beräknar bim på äl+14 då jag egentligen inte vet alls just nu. Mn känns ju omöjligt att bim fortfarande ska vara 27/8 när äl var 28/7 :P
Är på äl+7 idag och har så ont i mina bröst haft det i några dagar de känns tunga och fylliga..
Har haft som mensvärk i några dagar med så jag håller tummarna :) den är inte värre än mensvärken dock gör den sig påmind hela tiden :)
Är 6e försöket och första barnet :)
Trolig BIM idag, testade med CB imorse, visade GRAVID!!
BF 10-12 april enl olika uträkningar.
Är det bara jag som använder principen "inget test innan bim"? Känns som att min typ är ovanlig i de trådar jag följer...
Jag är på gränsen att testa mig igen nu. Igår kände jag verkligen hur jag mådde gravid och idag är det ännu starkare.
Att säga att brösten ömmar är inte längre aktuellt, dom gör ont, svinont! Jag blir vrålhungrig på tre sekunder, kommer från ingenstans då. Om jag inte kan äta något då blir jag illamående en lång stund. Jag är trött fortfarande, inte lika illa som tidigare dock.
Ska verkligen försöka hålla ut iallafall till imorgonbitti med att testa. Men jag köpte hem massa tester för att kunna testa mycket så kan hända att jag testar ikväll :)
Maalon: jag ser absolut när jag zoomar! Imorgon med morgonurin blir det nog tydligare Grattis!!
Helt klart ett grattis!!!!