Inlägg från: Villbligravidnu |Visa alla inlägg
  • Villbligravidnu

Vi med BIM i augusti

Jag är också från Göteborg (såg att nån skrev att den kom från Göteborg)

Hur går det för alla? Närmar det sig ÄL? Jag har ÄL nästa vecka så vi har börjat på det 5:e försöket för oss är det andra barnet (tredje graviditeten). Vi är på semester just nu och har våra vuxenmys på en jättejättestor sittpuff på golvet medan vår son sover i sängen snart ska vi resa vidare och då får vi hitta en ny plats att vuxenmysa

• Villbligravidnu
    Tiger grr skrev 2015-07-22 21:15:45 följande:

Jag får alltid efter och inte innan och det brukar bara vara i ngn dag. Näe flytningarna är väldigt sparsamma nu och inte alls som innan den förväntade ÄL.

Men åh, känns som att kanske kroppen hoppade över ägglossningen denna månad.

Jag är också orolig att min kropp ska ha hoppat över ÄL denna månaden enligt naturalcycles så skulle ÄL varit igår, men tempen hade inte ökat igår. Jag känner inte så där supermycket i kroppen heller. Har fortfarande flytningar som är som innan ÄL eller under ÄL, alltså inte så som det kan bli efter ÄL. (Efter ÄL brukar jag ha väldigt lite flytningar och ofta gula, såna som snabbt torkar i trosan, alltså inte så rikliga som innan och under ÄL). Har inte kollat så noga om jag har ÄL-sekret eller inte, men det skulle kunna vara det, så än är kanske inte loppet kört...
  • Villbligravidnu
    Fronten skrev 2015-07-24 10:21:51 följande:

Vad använder ni för slags termometer ni som tempar? Har prövat men dels har mina två ( öron och mun) inte mer än en decimal och är opålitliga då de visar totalt olika. Var köper ni era, vilken sort och ca-pris?

Jag använder NaturalCycles som har två decimaler. Via den här länken får man lite extrapris

www.naturalcycles.com/
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-24 07:24:52 följande:

Då håller vi tummarna att äl kommer nu i dagarna (kan ju diffa några dagar från månad till månad utan att det är några konstigheter) och att tempen ökar dagarna därefter.

Själv fick jag äl på dag 41 den här cykeln, så jag vet allt om vad tålamod innebär!

Men nu är den i alla fall bekräftad av ff!

Ja, och jag har en oregelbunden mens också så för mig kan det diffa, men jag har oftast väldigt korta cyklar och sällan som ÄL infaller sent. Men nu när jag kollade statistiken på min menscykel i NC så står det att ÄL infaller mellan dag 14-18 för mig. Oftast på dag 15 men om det blir dag 18 denna gången så är det på söndag hoppas den kommer snart!
  • Villbligravidnu
    Spring16 skrev 2015-07-25 10:46:25 följande:

min sambo fick ett ryck igår och helt plötsligt var det för jobbigt att ha sex ... "äl är ju inte förren imon" (idag) där stod jag som ett fån och tänkte för mig själv, jaha så från att tycka att jag vill ha sex för sällan till helt plötsligt för ofta. Som tur är har jag äl idag så då blir det sex vare sig han vill eller ej

Haha!! Känner igen det där! Gubbarna är minsann aldrig nöjda. Denna gången håller jag min sambo utanför allt vad ÄL heter och han frågar inte heller, det känns som att det blir mindre prestationsångest för honom då. Istället delar jag all info med er :P svårt att hålla på med detta i hemlighet ju!!
  • Villbligravidnu

Här verkar det som ÄL var igår, men jag känner mig osäker, kände ju ingenting i äggstockarna. Tempen verkar ha gått upp i alla fall, fast jag är inte helt säker. Jag sov nämligen nästan ingenting inatt, högst 4 timmar och vaknade till ibland så jag vet inte om vilotempen blev korrekt. Vi får se imorgonbitti om tempen fortfarande är hög Vi har myst idag också för att vara på den säkra sidan. Hoppas att det tog sig men ärligt talat så tycker jag att det känns som absolut inget har hänt i kroppen

• Villbligravidnu

Tempen var högre idag också så jag hade troligen ÄL den 24/8, vilket är en dag senare än vad jag räknat med. Nytt BIM datum blir därför 3:e augusti om nån kan justera i listan Jag tror tyvärr inte att det tog sig denna gången Jag har känt dom andra två gångerna när jag har blivit preggo. Nu känner jag nästan ingenting, så här lite som jag känner nu har jag nog aldrig känt efter ÄL. Jag brukar få mensvärk direkt efter ÄL även om jag inte är preggo verkar det som.

• Villbligravidnu
    Pluttan skrev 2015-07-26 11:07:11 följande:

Men åh :( Mensvärk som kommer nu :( :( En vecka kvar till bim . Kan väl inte vara bra??

Mensvärk kan vara både dåligt och jättebra! Mensvärk direkt efter ÄL har varit mitt enda symptom enda fram till vecka 12 i mina graviditeter. Jag trodde jättemycket att jag var gravid förra månaden eftersom jag hade så kraftig mensvärk direkt efter ÄL. Nu däremot känner jag ingenting, känns skitskumt, tror därför inte att jag blivit preggo denna gången.

Hoppas din mensvärk betyder att du blivit preggo. Mensvärken kommer nämligen för att livmodern börjar växa (det gör den direkt)
  • Villbligravidnu
    Fian88 skrev 2015-07-26 12:40:18 följande:

Tror min äl var i fredags faktiskt och inte i onsdags. Skrev häromdagen att jag inte hade några känningar men fick det i fredags. Svullen och öm över livmodern, smärta på vänster sida då och då samt ont vid sex. Så hoppas verkligen att cykeln blir längre denna månaden, en lutealfas på 8 dagar vill man ju inte ha..

Jag har också kort lutealfas så jag provar med Protesterall denna månaden. Började nu ikväll på ÄL+2. Hoppas att det inte kommer nån mens alls, men om den kommer, hoppas den blir sen, helst ÄL+14 eller nåt sånt
  • Villbligravidnu
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 14:21:32 följande:

Tycker mig kunna ser något ganska svagt men jag tror att det är jag som stirrat mig blint på testet  ska testa igen om några dagar. 

Jag tycker också att jag ser nåt där. När tror du att du hade ÄL? 8 dagar innan BIM är ganska tidigt för att testa positivt, men allt beror ju på hur väl du kan din menscykel och hur lång lutealfas du har... Håller tummarna att det är ett plus! Isf trådens första!!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti