• Fsake

Vi med BIM i augusti

Murvel82 skrev (null) följande:

Plockade ut kopparspiral i maj och är nu på vårt 2:a försök med första barnet! Verkar ha oregelbunden cykel, så kör för första gången med CB ÄL-stickor. 
    Hade senaste mensen den 14/7-17/7 och redan idag fick jag blinkande smiley..!! Glad Det var ju tur att jag har kollat denna månad, annars hade jag missat detta helt.. Är det nån mer här som kör med CB ÄL-stickor? 

Jag använde cb digital denna cykel. Hade blinkande smiley i 7 dagar men sen tog testen slut och har ingen möjlighet att köpa nya nu på semestern.. Blir det inget testar jag igen nästa cykel och då ser jag till att ha tillräckligt med test
  • Fsake
    Murvel82 skrev 2015-07-22 21:31:29 följande:
    7 dagar?! Ok, så det där med att det står på paketet att den fastställer de 4 mest fertila dagarna ska man alltså ta med en nypa salt, verkar som att det kan variera en hel del.
    Då är det bara att fortsätta sexa på och hoppas på det bästa  Solig 
    Står på paketet att man kan ha fler fertila dagar än 4, men 7 låter mycket.. Och då hade jag inte ens stegring. Ska testa igen nästa cykel. Och sexa på
  • Fsake
    adam2011 skrev (null) följande:

Hej, fick just mensen, suck.. Nu blir det nytt försök u augusti, ÄL runt 10-13, BIM 28/8. Blir 5:e försöket för oss, fjärde barnet. Fler än jag som är 35 + här i tråden?

Jag är 34. Är på tredje försöket på barn 3. Blev gravid på första och andra försöket med mina två barn nu 6 och 8. Så man är ju äldre än sist.. Hoppas på att det tagit sig nu
  • Fsake
    Interiorista skrev (null) följande:

Kan man plussa på äl+7?

Min första graviditet plussade jag någon dag innan bim tror jag. I början av den graviditeten hade jag enorma sömnsvårigheter, jag låg och vände och vred mig, och sov ungefär 2-3 timmar per natt. Jag var helt enkelt inte trött. (Men det ändrade nog, ibland kunde jag sova hur mycket som helst utan att känna mig pigg).

I andra graviditeten hade jag ingen koll på varken äl eller mens, men trodde att jag var i vecka 6 när jag plussade. Men med ultraljud konstaterades att jag plussat redan i vecka 3+ något, alltså bara en vecka efter äl.

Jag har i två dagar haft stora problem med sömnen, och behövt kissa oftare. Samt sprängande huvudvärk ikväll. Jag är inte det minsta trött, trots ca 3 timmar sömn inatt, och har på känn att jag inte kommer att sova inatt heller. Kan jag testa redan imorgon, på äl+7?
    Ååh, jag som inte skulle överanalysera alls, men jag känner mig gravid! Är det ens möjligt? (Båda barnen blev till på första försöket, så borde inte ha problem med att bli gravid)

Vet inte om man kan det. Har ägget fästs snabbt och du sedan får hcg i kroppen så kanske ett plus!

Jag har också sovit dåligt de tre senaste nätterna. Har sovit men vaknar hela tiden.. Äl+ 7 imorn också. Jättespända, ömma bröst också..

Håller tummarna för dig om du testar imorn!
  • Fsake
    Symetrical skrev (null) följande:

Äl +8 då (= galet tidig bim)
    Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
    Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
    Får se hur detta artar sig! :-P phpUJgPJP93953.jpg

Spännande! Hoppas mensen håller sig borta och att du får starkare plus!
  • Fsake
    Nyss köpt med mig tester från lloyds apotek som är extra känsliga. Blir säkerligen till att ta ett sådant imorgon bitti. smile1.gif
    Håller tummarna!
  • Fsake
    Anonym (Nr3) skrev (null) följande:

Hej!

Får jag hoppa in?

Jag och min man försöker bli gravid med barn nr 3.

Det blir andra försöket för vår del, hade äl-symptom 27/7 Men enligt beräkning 28/7. Hoppas verkligen det går vägen denna gång, jag längtar så!

BIM blir 10/8.

Välkommen
  • Fsake

Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga själar där ute! smile2.gifphp1p0bgI25144.jpg

Men åh grattis!!!!!

Ska ta och införskaffa lloyds
  • Fsake
    miillaw skrev (null) följande:
    Hihi, jag tog nyss ett test. Det blev positivt <3 körde med cb så stod 1-2 veckor gravid. :D mina tankar bara snurrar runt nu. :) och i min iver smsade jag precis en bild till min syster på resultatet, glad överraskning när hon vaknar <3
    Grattis!!!
  • Fsake
    Vadvetjaaaaag skrev (null) följande:
    När jag blev gravid förra gången upptäckte jag också det genom att jag fick ont i brösten när jag joggade lite på jobbet ;)
    Samma här! Är på äl+ 9/10 idag. Hoppas på plus i helgen
Svar på tråden Vi med BIM i augusti