• Yennie88

Vi med BIM i augusti

Min sambo är nog lika ovetandes han. Han var inte ens med på att man har typ 4 dagar på sig, man kan bli gravid så fort mensen försvinner enligt honom:-P. Om det ändå vore så väl!

Spring16 skrev 2015-07-24 10:58:04 följande:

tog ett ägglossningstest idag. vet inte varför egentligen då jag vet att ägglossningen är imorgon. vi har sexat varje dag sen mensen försvann förra helgen. sambon har tydligen inte förstått att det är bra att ligga innan äl då spermierna kan leva upp till 4 dagar i kroppen så han förstod inte alls varför jag varit så på de senaste dagarna :p rätt intressant hur ovetandes de flesta killarna är på kroppen och dess funktion :)

håller tummarna för många + nu för oss alla

• Yennie88

Jag använder den och tycker den stämmer ganska bra. Äl har jag inte så stor koll på om den stämt hela tiden( har ju inte analyserat så noga innan försöken) men mensen har oftast stämt, ibland är min cykel två dagar längre och det säger den inte till om så klart.

Natt91 skrev 2015-07-26 17:35:18 följande:

Någon som använder p tracker och tycker att ägglossning och mens stämmer överens med verkligheten? Den stämde på dagen med min mens förra månaden men är osäker på ÄL.

• Yennie88

ÄL +3 och redan inbillar jag mig saker... Lite stickande känsla i nedre magen till och från, ägget lär ju inte fastna redan nu...

• Yennie88

Man blir ju galen på sig själv. Jag kommer få ömmande bröst efter allt "är de inte lite ömma?" Nej men de kommer bli!

livias skrev 2015-07-26 18:56:42 följande:

Haha, har samma och fick ömmande bröst igår. Så tidigt innan mens har jag aldrig fått det! Såklart att man börjar analysera förstås;)

• Yennie88

Jag är på ÄL +4 idag, fick en annorlunda känsla till vänster i magen och i mitt inbillningshuvud var det ett ägg som började fästas. Sedan kändes det ner mot vänster ljumske någon timme senare.

Har i två dagar haft små vita flytningar vilket jag inte brukar ha i vanliga fall.

• Yennie88

Mina känningar i vänster ljumske fortsätter ven idag, mer än igår dessutom. Känns som början till muskelkramp men släpper innan det börjar göra ont. Får vänta och se hur det utvecklar sig under de kommande dagarna.

• Yennie88
    livias skrev 2015-07-28 14:27:33 följande:

Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)

Jag fick ju någon känning till vänster i magen, i höjd med äggstocken, igår ÄL+4, någon timme eller två efter det började det i ljumsken.

Jag har haft lite stickningar på vänster sida men mer mot mitten av magen idag. Inget i brösten, men lite vita flytningar, liknande lotion men väldigt lite. Det känns som det ska komma mer flytningar men inget kommer.
  • Yennie88
    Villbligravidnu skrev 2015-07-28 16:09:03 följande:

Vill inte ge falska förhoppningar, men sådär kände jag när jag blev gravid med min son. Om du nu är preggo och om du får tidigt UL, fråga läkaren om graviditeten kom från den sidan. Dom kan se det så länge gulesäcken ger näring till barnet (efter det vet jag inte om dom kan se). När jag var gravid med mitt första barn så kände jag stickningar och ett rejält hugg samma natt som vi hade sex. Jag vaknade till och med av hugget. Dagen efter kände jag det fortfarande, dagen efter det kändes det som håll och sen kom molvärk, inga mera symptom. När jag var gravid andra gången så slutade det i MA. Men då kände jag det som ett stick, dagen efter hade jag molvärk och sedan kom plusset, inga andra symptom. Andra geaviditen fick jag bekräftat att graviditeten kom från den sidan som jag kände ett stick

Hoppas att dina känningar är för att du är preggo

Jag hoppas att det är så! Tur för mig att jag reser ut i skogen i morgon till svärföräldrarna där det blir massa pyssel och körkortsplugg så jag kanske får andra tankar än det, vette tusan hur det ska gå men... Har BIM nästa torsdag och vi planerar att åka hem ungefär då så testen lämnar jag hemma...

Tar jag djupa andetag eller suckar sticker det på vänstersidan, ännu ett symtom..
  • Yennie88
    SamsonS skrev 2015-07-28 17:23:00 följande:

Tog som sagt ut den för 1,5 vecka sen, har BIM 20/8. Har idag börjat känna av en molande värk. Ni som tidigare haft kopparspiral, hur har det känts efter ni tog ut den? Skillnad på cykel eller annat ni tänkte på?

Jag märkte inte av något annorlunda, mindre tydlig äl vissa månader eventuellt, efter att jag tog ut min spiral för tre cykler sedan.

Har haft samma längd på cykeln, 25-27 dagar, ena månaden blödde jag bara tre dagar istället för fyra.
  • Yennie88

Jag har fortfarande mina flytningar kvar, och idag har jag haft stickningar i nedre magen. Nu börjar jag verkligen tro att det kanske gått vägen denna månad.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti