• marol

Vi med BIM i augusti

Hänger med er här i en förhoppningsvis lyckosam tråd! Har BIM 17/8 - om någon vänlig själ vill bokföra mig. Det blir tredje försöket så hoppas på "tredje gången gillt" även om det kanske är optimistiskt Har god koll på min cykel genom Natural Cycles kombinerat med att ÄL-testa i samband med förväntad ÄL. Tänkte dock låta detta vara sista månaden som jag ÄL-testar. Tidigare två försök har vi bara lyckats ha sex varannan dag innan så denna gång hoppas jag verkligen att vi kommer kunna ha sex varje dag för att försöka med det sättet. Lycka till alla!

• marol
    Anonym (Blomman) skrev 2015-07-29 19:44:38 följande:

Hej!

Behöver lite råd. Jag har nyligen börjat använda testlagrets äl-tester (har aldrig kört med dessa innan). Har bara för att testa kolla förstat gången på dag 7 = 23/7 i cykeln, idag är jag på dag 13 i min cykel och testet har äntligen börjat visa stegring. Men visst är det inte positivt ännu (se sista stickan utan datum)? Det borde väl bli ännu strkare om ett par dagar? Vad tror ni?

Om du tog det sista nyss så är det säkert full styrka imorgon på morgonen :) om du ens hinner eller kan se max. Du kommer ju ägglossa snart iaf:) så fort ägget lossat så minskar styrkan så om det är svagt imorgon så har du nog äl just då
  • marol

Grattis grattis till plussen brudar! Så härligt, roligt, coolt, fantastiskt och läskigt på samma gång Kan inte förstå hur det måste kännas... Och som vår sommar skrev så blir man lite lätt avundsjuk då plus är önskvärt här också Men, att ni plussat ger mig hopp om att det faktiskt går att göra det, så det kan lika gärna bli jag framöver.

Heja alla och lycka till!

• marol
    Suada86 skrev 2015-07-31 09:23:02 följande:

Hur lägger man upp bilder...verkar ej fungera :( har samsung och alltså ingen app ännu...

En bit under textrutan ska det finnas en grå knapp där det står "välj filer" :)
  • marol
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-04 21:08:31 följande:

Om ett par dagar, är du tokig???

Här togs det ett test 10 timmar senare igen men lika spökligt, mannen är fortfarande stensäker, jag vågar inte hoppas å lägger mina kort på ett digitalt imorgon...

Här är den till vänster sen i morse och den i e.m till höger..

Höger är ju starkare och mer synligt!!! härligt
  • marol

Har inte skrivit jättemycket i tråden men jag kollar och läser ert tjöt flera gånger per dag tjejer:)

ÄL har nu precis varit och jag hoppas det är ett mottagligt ägg som tar emot och välkomnar en friskus till spermie nu och utför underverk tillsammans... för egen del börjar nu två veckor av analyserande och inbillning, skulle mer än gärna spola fram tiden nu för gissar tiden kommer gå långsamt... hoppas mer än gångerna innan att detta tredje försök ska vara det lyckosamma och ge ett plus, känner mig mer hoppfull och optimistisk detta försök faktiskt då jag tror mig ha haft starkare symptom av ägglossningen än tidigare, men det är klart, det ska ju till mer än så... Denna gång har vi haft se varje dag runt ÄL till skillnad från gångerna innan så hoppas det ger resultat. Fyller år runt bim så vore en schysst present min kropp kan ge mig

• marol
    MoKa skrev 2015-08-05 07:31:19 följande:

Samma lika för mig. Nu börjar den långa väntan på resultat. Förra månaden mådde jag illa bara några dagar efter äl men det visade sig ju vara falskt. Det är märkligt hur kroppen kan luras när man vill något så mycket. Blev iofs förkyld några dagar innan mensen kom så kanske därför kroppen betedde sig knasigt.

När räknar du med bim? Jag har 18/8.

Samma här, beräknar bim 18/8 då jag nog hade äl igår :) spännande för oss! Ska försöka att vara chill och tänka att jag typ inte bryr mig och låtsas om att det inte spelar någon roll - fastän jag ju visst bryr mig och är mycket angelägen att bli gravid ;) lyckligtvis känner jag visserligen att det fortfarande är rätt lugnt, men börjar det bli höst och vinter så tror jag oron och tålamodet kommer få sig en prövning...
  • marol

Är det bara jag som använder principen "inget test innan bim"? Känns som att min typ är ovanlig i de trådar jag följer...

• marol
    Elyssa81 skrev 2015-08-06 15:23:35 följande:

Jag har kommit fram till att jag snabbt får upp förhoppningar, men om jag testar negativt kommer jag tillbaka till jorden. Hehe!!

När jag väntade min son trodde jag verkligen inte på att det kunde gå så snabbt (andra försöket) så jag testade inte förrän i v 7. Då var det starkt .

Det låter som en bra taktik för dig att skydda dig från allt för stor besvikelse :) Själv tycks jag fungera motsatt, att mensens ankomst inte gör mig lika besviken som ett negativt test. Har testat en gång innan bim, negativt, och då kände jag att jag varit blåst nog att tro att det var något å kände mig typ lurad ;) nu när mensen kommer är det "som vanligt" liksom, den är jag van att få månadsvis så. Och jag har dessutom regelbunden mens så den dagen mensen går över en-två dagar så vet jag liksom och kan testa. Hoppas det tillfället dyker upp om ca två veckor
  • marol

Jag har egentligen också drag av testfanatiker i mig men tror att mitt negativa test som jag en gång gjorde innan bim har avskräckt mig ifrån att testa innan bim igen för den gången kände jag mig så otroligt bortgjord inför mig själv och tyckte liksom att det där minuset blev liksom ett mer definitivt tecken på att det ej tagit sig än själva mensen var när den kom.

Sen kanske jag kommer testa innan bim den dagen jag har sjukt många symptom, det vet man aldrig ;)

• marol

Igår kände jag lite hugg och stick klart och tydligt som jag tidigare inte känt så det fick upp hopp om att något hände inom mig men idag så känner jag mig typ som vanligt igen vilket inte gillas för man vill ju få små tecken och signaler ;) är bara på äl +2-3 så ska väl inte utesluta en grav än men fick en tanke och känsla nyss att det inte tagit sig, haha, å känner att jag bara vill börja om på nytt försök...;) snacka om att måla fan på väggen lätt. Vad och hur förväntar jag mig att det ska kännas när man blivit befruktad egentligen, stora under och megaförändringar? Ett stort plus i pannan och en kula på direkten?

• marol

Härligt med alla nytillkomna plus, man blir hoppfull gör sin egen del! Stort grattis till preggosarna och varmt lycka till önskar jag alla andra som försöker! Heja oss!

• marol

Men åh, vad är detta för en härlig tur-tråd på plusfronten, så kul och grattis till alla som fått plus på sistone! Hoppas en själv plussar om en vecka trots skepsis mot att min kropp skulle vara gravid. Men är ju en vecka kvar ändå, hoppas man börjar känna något som ökar tron och hoppet samt att temperaturen vill öka och förbli hög.

• marol
    Malin 845 skrev 2015-08-11 18:48:36 följande:

Ja är en bra bit kvar, men har alltid bara fått en svag skugga innan så det går ju framåt :D ja men vilket tycker du vännen, varje eller varannan dag? :)

varje dag!:) och när det börjar närma sig full styrka så kan du med fördel testa två gånger om dagen så du inte missar just den fulla styrkan, tycker jag är bra :) lycka till
  • marol
    mammaA93 skrev 2015-08-11 23:21:16 följande:

Hur funkar det här med temp? Ska det höjas om man är gravid eller va?

Förhöjd temperatur har man i regel alltid efter ägglossningen och precis innan mensen så dyker temperaturen, om man däremot är gravid så förblir tempen hög :)
  • marol

Jag har bim om exakt en vecka (tisdag 18/8) och dyker inte mensen upp då så vet jag nästan att jag är gravid för den har för vana att vara punktlig - detta har bidragit till att jag aldrig gravidtestat innan bim/varit emot det för egen del då utebliven mens är tecken nog. MEN! Den här månaden är jag villig att eventuellt göra ett undantag och testa på måndag då jag fyller år samt att min man kommer hem från resa då på eftermiddagen så vore en härlig överraskning och present om det nu skulle vara positivt... I dagsläget har jag inga större förhoppningar då jag i mångt och mycket inte känner eller märker något speciellt ännu så jag hoppas det dyker upp fler tecken så jag får större anledning att testa på måndag. På detta ämne följer nu en fråga, vill använda mig av något känsligt test, typ testa tidigt-aktigt kanske - vilket är känsligt och vad rekommenderar ni? OBS, Tyvärr inte Lloyds då det inte finns här... Annars hade det ju varit givet

• marol
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-12 06:11:17 följande:

Jag hoppas att detta är vad jag tror! Tillochmed frun ser det nu!

Bim 15/8 (kan någon ändra till 2:a barnet? Första jag är gravid med dock)

Titta här

Grattis grattis! Kul för er. Lycka till!
  • marol
    MoKa skrev 2015-08-12 06:28:25 följande:

Igår hade jag bestämt mig för att testa men imorse så vågade jag inte riktigt. Men på fredag är jag ledig så då kanske jag tar mitt nyinköpta testa tidigt-test. Fast nu börjar jag tvivla på mig själv och det jag tror mig känna. Bim på tisdag känns som en evighet bort!

Jag tycker att du gjorde helt rätt i att inte testa idag utan vänta några dagar till :) Tänker eftersom ägget förmodligen just fästs sig om det är så, och då kanske kroppen inte börjat producera och utsöndra tillräckligt med hormon ännu för att det ska synas.

Jag blir för övrigt också tveksam gällande om jag ens känner något, och i så fall vad och om jag känner något - är det gravidrelaterat då eller egentligen bara vanligt som man kan känna då å då...
  • marol

Åh herregud vilken lyckotråd det är på plus-fronten, stort stort grattis till er alla, jättekul! <3 önskar såååå att jag var en av er... men är dessvärre rätt övertygad om att mensen kommer på måndag eller tisdag som beräknat, har inte fått några indikationer på motsatsen. Blir så jäklar revanschsugen å hoppfull dock inför nästa försök å månad, nu ska det fan vara vår tur frågan är bara vad det är som inte funkar och vad tusan vi kan göra annorlunda...

• marol

Då har mensen kommit som förväntat för min del. Måtte nästa månad vara rätt månad för oss att plussa i. Det är trist att det inte tar sig när man vet att man täckt upp äl. Man undrar liksom vad det är som inte vill sig... men lyckligtvis är jag än så länge en sån person som direkt nu blir taggad för nästa omgång av försök, ser det liksom som en ny chans att ta tillvara på! Min prenumeration på NC går ut denna månad så jag ska nog inte förnya den eller köra med äl-test denna månad för att vara avslappnad/ovetande om när äl sker. Men ja.. vi får se;)

Finns det en september-tråd att ansluta sig till?

Lycka till alla!

Svar på tråden Vi med BIM i augusti