• Kolan91

Vi med BIM i augusti

Hej på er!
    Jag har följt er lite avsides. Ni verkar vara ett gäng sköna bönor och då mensen kom i torsdag tänkte jag att jag hoppar in här. Detta blir försök nr 5, första barnet. Jag gifter mig i slutet på augusti så det vore underbart att få vårt plus denna gång!

Jag har en cykel på allt mellan 28-32 dagar men räknar på 31 som jag haft de två senaste gångerna. ÄL: 2/8. BIM: 16/8.

Det vore trevligt att finnas med på listan, kan någon vänlig själ lägga till mig?
    (Är fortfarande ny här vad gäller att kommentera och starta trådar)

Sov gott!

/Kolan

• Kolan91
    Anonym (Snel) skrev 2015-07-19 23:20:33 följande:
    Hej Kolan! Roligt med bröllop! Jag gifter mig också snart. Närmare bestämt på fredag och det är även datumet för beräknad ÄL. Jag och sambon har kört efter tankesättet "händer det så händer det" de senaste 6 mån men nu vill han äntligen testa mer aktivt. Jag har därför köpt ÄL stickor som jag testar med denna cykel.

Använder ni det också?

/Snel

Hej!
    Vad härligt med giftermål! Grattis! Glad
    Hur gammal är du och din blivande man?
    Vi körde faktiskt med det denna månad utan resultat :(
    Jag kände ÄL tydligt samt fick utslag på stickan, vi sexade på som bara den men icke sa nicke! Börjar bli frustrerad nu. Min blivande man har en enorm barnlängtan, det märks.. han gullar med vartenda barn han ser, mitt hjärtasmälter samtidigt som jag blir så ledsen över att det inte vill ta sig! Min blivande svärmor skulle också bli den lyckligaste kvinnan på jorden om hon skulle få ett barbarn snart, hoppas det är vår tur denna månad!

Du ligger lite före mig i din cykel, så spännande!

• Kolan91

Hej Hej!

Hoppas att ni alla mår bra! Glad Jag tänkte testa att köra med cb digitala ältest då jag inte blir klok på de andra stickorna. Är det någon mer än jag i denna grupp som testar/ska testa dem också?

Jag har nu efter 4 månader börjat förstå att jag har en lång lutealfas (tror jag). Min cykel varierar från 28-32 dagar. Har varit olika längd under alla 4 månader.
    När vi började försöka i april hade jag 28 sedan,30, 31 och 32.

Finns det någon logik på ett hörn borde det kanske börja om igen med en cykel på 28 dagar.. ska bli extra spännande denna månad.

Hoppas så in i bomben på att det tar sig denna gång! Heja, heja oss!! Solig

• Kolan91
    TheRealMe skrev 2015-07-24 09:16:52 följande:
    Jag kör oxå med CB digitala äl! Tycker dom är smidigare då jag är sämst på att tyda stickor :)

Nu längtar man till denna dumma blödningen ska sluta så man kan ha lite kul men man ff e på semestern o inte är stressad.

Hehe... inte kul att ha mens på semestern. Man var bortskämd när man åt p-piller och kunde bestämma mer när man ville att den skulle komma.
    Jag ska börja testa den 28/8 med ältesterna, inte långt kvar nu! :) 
    Hoppas tant röd försvinner snart Flört

• Kolan91

Grattis till alla plus! Så härligt! Solig

Nu lite frågor till er som kör cb ältester och till er som känner av äl..
    Igår kväll fick jag värk som alltid på vänstra sidan när det vankas äl.
    Testet samma morgon visade rund ring och testet idag morse visade också rund ring.. (värken sitter kvar)
    Det kanske hade blivit gladgubbe om jag hade testat igår kväll, orolig för att jag missar den nu :( (även om det står att man ska testa samma tidpunkt varje dag)

Fråga 1: Ni som känner äl hur länge varar er värk/molvärk (andra symtom)? Fråga 2: Ni som kör med cb ältest och har älkänning, när reagerar testet på äl egentligen? Är det precis innan nedsläpp?

Tacksam för svar!! Och grattis ännu en gång till alla PlusGravidSolig

• Kolan91
    Anonym (Hejhej) skrev 2015-07-30 10:13:20 följande:

Hej du! Jag kör också dom..

Jag känner också nästan alltid av när det är dags men visar rund ring för mig med.

Dock har jag för mig att man helst inte ska ta morgonurinen då det är oftast lägre lh halt. Sen spara kisset i ca 4 tim då det är bäst.

Själv har jag supersvårt att hålla mig men prova på kvällen och testa!

Jag fick gladgubbe igår kväll och idag. Om jag hade älkänningar på EM den 29 med tom ring, gladgubbe på kvällen den 30 och gladgubbe den 31 på morgonen. Vilken dag hade du räknat som äldag? Glad (Började min senaste mens den 16/8 och en cykel på allt mellan 29-32 dagar)

Vi myste till det i förregår kväll, igår kväll och nu på morgonen. Det borde väl räcka? Tungan ute

• Kolan91
    Anonym (Hejhej) skrev 2015-07-30 15:01:11 följande:

En härlig smiley på ÄLtestet nyss!

Blev lika glad som jag skulle testat positivt????

Hoppas på bebis nu!

Haha, jag med igår :P
    Skulle duscha och testade innan, hoppade in i duschen och väntade på resultat. När det visade gladgubbe sprang jag ut till gubben för att visa och då halkade jag i hallen :( Hahaha... man kände sig lagom sexig efter det SkämsTyst

• Kolan91
    Villbligravidnu skrev 2015-07-31 10:49:46 följande:
    Haha typiskt!!!! Men du skadade dig väl inte i alla fall?

Haha, nej kroppen är underbart bra (på vissa saker), fettet runt höfter och rumpa gjorde att jag landade mjukt och fint Tungan ute

Det är så många i gruppen.. har svårt att ha koll på alla, vart ligger du i cykeln? Glad

• Kolan91

När det ändå diskuteras älsekret och ältester.. (tack för bilden, bra gjort!)
    Jag får inga direkt typiska älflytningar, det är lotionaktiga och sedan märker jag älvärk och får det bekräftat med ältester. Kanske att de lotionaktiga flytningarna avtar något vid äl (uppehåll på 2-3 dagar) för att sedan börja igen till 1-3 dagar innan mens då det rätt torrt.
    Kan det vara därför jag in te blir gravid eller är det fler som inte har äggvitesekret vid äl?

Jag håller tummarna för alla kommande plus, kanske är jag en av dem eller du! Hehe! Heja, Heja! Skrattande

• Kolan91
    Anonym (Blomman) skrev 2015-07-31 22:17:49 följande:

Stort GRATTIS till alla som plussat! SkrattandeSkrattande Mera PlusPlusPlus i denna tråd!!

En bildfråga igen. För några dagar sen la jag ju ut en bild med stegring på äl-test. Här är biden från idag (senaste test utan datum är taget imorse). Och jag hade ganska väldigt starkt utslag på testen både igår morgon och kväll plus att jag hade riktigt starkt molvärk i magen hela kvällen igår (nästan samma styrka som jag brukar ha innan mens). Eftersom testen inte visade något utslag idag (imorse), har jag äl idag då? Idag har jag ingen värk längre heller. 

Jag skulle tolka det som att ägget släppte under natten. Så just nu befinner den sig med störst sannolikhet i din äggledare så ös i spermier! Flört

Lycka till! (Då jag precis har haft äl så kommer du bland andra vara under samma testperiod och "symtomletar fasen" som jag) Skrattande

Hoppas vi lyckas skapa bebis denna månad (femte försöket för oss) Hur länge har ni försökt?

Kram!

• Kolan91
    Villbligravidnu skrev 2015-08-01 07:51:19 följande:
    Har du provat att känna efter ordentligt med fingrarna? Jag märker inte alltid av mina om jag inte känner efter...

Om det inte tar sig denna gång blir det nog nästa månads projekt Flört
    Har ju för det mesta dels spermier i mig under denna period så det är lite svårt att veta vad som är vad Tungan ute

• Kolan91
    Anonym (Blomman) skrev 2015-08-01 21:09:04 följande:
    Ja, verkligen hoppas, hoppas! ) Vi är på försök nr 2 med andra barnet. Är det första barnet för er?
    Okej, japp. Första barnet för oss så vi börjar bli lite smått otåliga Tungan ute
  • Kolan91

Hej tjejer!
    Stort grattis till alla plus! Solig

Här kunde man inte alls hålla sig, köpte två "testa tidigt test" som mäter på 10 hcghalt men negativt båda gångerna tror det är kört denna gång också. Visserligen testade jag något tidigt kanske har BIM 14/15/16.

Någon i tråden som fått Plus och inte haft några symtom? Lite hopp behövs! Glad

Svar på tråden Vi med BIM i augusti