Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

Vi med BIM i augusti

Hejsan..hoppar in här..Är på slutet av min äl, fick smiley igårmorse, har myst till det i torsdags, lördags igår o kommet köra ikväll, är fjärde försöket för oss. Förra gången tog det oss ett år så förväntar mig inget snabbt resultat men man hoppas ju varje gång att det den gången man ska lyckas :) har bim den 3 augusti troligtvis...

• babytjejen

Här blir det att väcka sambon för ett sista mys på denna älperiod :) sen kommer den låååånga väntan på bim, tiden går ju så långsamt då!

• babytjejen

Jag brukar använda testlagrets stickor fram tills dom börjar bli starka o sedan använda cb digitala som visar fast smiley för att bekräfta äl. Enklast så o blir billigare då clearblues test är så dyra...

• babytjejen

Jag kör testlagtets stickor tills dom blir starkare o kör då med cb digital för att bekräfta att äl är...på så sätt räcker cb längre o blir mindre dyrt..har en vecka till bim nu men är söker på att mensen kommer, har ätit oerhört onyttigt o slarvigt så tror inte kroppen har varit speciellt mottaglig denna månad. Men nu är det tvärstopp på godis läsk o sådana saker, nu kör vi hårt för att göra kroppen redo för en liten....

• babytjejen

Snart dags för bim..har dock inga större förhoppningar, känns som att mensen är på väg helt enkelt. Men men, får se det som att jag får ytterligare tid att gå ner lite mer i vikt...lycka till allihopa, hoppas vi plussar snart allihopa!!

• babytjejen
    Malin 845 skrev 2015-07-31 14:33:46 följande:

Vilka äl tester rekommenderar ni? Har testlagrets men funderar på att skaffa andra. Finns clearblue med och utan hormonindikator, stickor från olika företag och teststavar. Vilka är bäst? Och är det värt att lägga extra pengar på de med hormonindikator? Ska börja testa nästa vecka så ska beställa hem tester :)

Jag brukar använda testlagrets tester fram tills dom blir starka o sedan clearblues tester som bara visar fast smiley...för att spara in på pengar..hade clearblues varit lite billigare så hade jag nog använt bara dom...
  • babytjejen
    Angdev skrev 2015-07-31 20:44:47 följande:

Har själv bara testlagrets, på vilket sätt blir det skillnad på CBs test och dom? Skillnad på dagar?

Finns dom clearblue som bara visar fast smiley o då är äl inom 24-48 timmar...det andra visar ju dom fyra bästa dagarna för att ligga..vet inte exakt skillnad mellan dom...
  • babytjejen

Bim imorgon men kan oxå vara tisdag...men känns som att mensen är på väg. Man hoppas in i det sista att sen ska hålla sig borta men tror nog den kommer imorgon el senast tisdag...hoppas den kommer tidigt på dagen isåfall så slipper hoppet stiga under dagen..

• babytjejen

Får nog sälla mig till dom som måste försöka igen...har fått lite rosa på pappret imorse så mensen kommet nog snart igång. Har dock aldrig fått så här förut, min mens har alltid kommit med dunder o brak med mkt rött på pappret. Att kroppen ska hålla på o vara konstig just när man inte vill det...

• babytjejen

Mensen kom igång mer under dagen nu...så ny äl är dem 16 augusti ca o bim runt den 30 augusti. Kör hårt på kosten nu o hoppas att viktnedgång ska göra susen för oss...har 8-9 kg ner till vikten jag låg på när jag blev gravid med lillan. Hoppas kunna nå den vikten i oktober ca...

Svar på tråden Vi med BIM i augusti