• TheRealMe

Vi med BIM i augusti

Hoppar oxå in i denna tråden då jag fick min mens igår :(. Har bim den 19 augusti!! Vi har försökt länge nu o få ett syskon till våran dotter som precis har blivit 3 år! Hoppas vi har turen på våran sida denna gången .

• TheRealMe
    Kolan91 skrev 2015-07-23 23:54:14 följande:

Hej Hej!

Hoppas att ni alla mår bra! Glad Jag tänkte testa att köra med cb digitala ältest då jag inte blir klok på de andra stickorna. Är det någon mer än jag i denna grupp som testar/ska testa dem också?

Jag har nu efter 4 månader börjat förstå att jag har en lång lutealfas (tror jag). Min cykel varierar från 28-32 dagar. Har varit olika längd under alla 4 månader.
    När vi började försöka i april hade jag 28 sedan,30, 31 och 32.

Finns det någon logik på ett hörn borde det kanske börja om igen med en cykel på 28 dagar.. ska bli extra spännande denna månad.

Hoppas så in i bomben på att det tar sig denna gång! Heja, heja oss!! Solig

Jag kör oxå med CB digitala äl! Tycker dom är smidigare då jag är sämst på att tyda stickor :)

Nu längtar man till denna dumma blödningen ska sluta så man kan ha lite kul men man ff e på semestern o inte är stressad.
  • TheRealMe
    Murvel82 skrev 2015-07-24 12:26:41 följande:

Det är första månaden jag använder CB ÄL stickor och de är verkligen superlätta att använda, skönt att slippa jämföra streck känner jag. . . Började testa ganska tidigt i cykeln, för misstänker att jag har oregelbunden cykel. Hade mens 14-17 juli, så började testa på dag 7 och fick jag rund ring men redan dag 8 blinkande smiley! Sen fick jag höra här att den blinkande gubben kunde man få i många dagar, så jag räknade med att fortsätta testa, men igår fick jag redan fast smiley (!) på dag 9, glad att jag testade med CB denna månad, annars hade jag trott att ÄL skulle vara längre fram. Så nu har vi varit rena rama duracellkaninerna här Tungan ute 
    Hoppar på massor med Plus för alla oss i tråden!

Ja precis :).

Jag har oxå hört att man kan få blinkande smiley i flera dagar men jag har kanske haft som Max 3 dagar o sen fast. Det står ju på förpackningen att man inte ska testa efter fast gubbe. Men är det nån som har testat efter ändå?

Men det är bra att ni ligger i nu :).
  • TheRealMe
    Elyssa81 skrev 2015-07-25 19:52:57 följande:
    Köpte CB- digital och fick en rund ring idag. Känner mig så ledsen och maktlös. Har varit en total hormonstormningsdag idag. Har varit arg och ledsen om vartannat. Ska testa igen om någon dag...
    Jag förstår dig att det är jobbigt. Men ge inte upp för snart kommer den blinkande gubben :)
  • TheRealMe
    Murvel82 skrev 2015-07-26 10:12:47 följande:
    Yes, testade idag för skojs skull och det verkar funka, blev rund ring. Så det verkar som att vi har lyckats pricka stegringen och dagarna med max fertilitet.
    Nu återstår "bara" att vänta och se om det tagit sig. ;)
    Hur har det gått för er TheRealMe? Har det funkat med stickorna?
    Ok vad härligt att ni har prickat in det o nu får vi hålla tummarna att det tar sig som du säger :).

Stickorna har funkat för mig o jag har fått Max varje gång men det har inte velat ta sig dock :(. Mkt stress i vardagen har det varit nu innan semestern. När jag kommer hem från semestern så ska jag ta o kolla sköldkörteln så det inte påverkar nått!
  • TheRealMe
    Elyssa81 skrev 2015-07-26 20:51:17 följande:

Blinkande gubbe på ÄL test idag så det kanske bådar gott! Vågar inte ta ut något positivt ännu.

När jag testade med vanliga lh-stickor varierade resultaten lite upp och ner. Är det vanligt?

Härligt :)
  • TheRealMe
    vår sommar skrev 2015-07-27 07:37:01 följande:

Men är det inte så att det finns 2 olika sorter cb digital äl test.

Den rosa ger 0 eller fast gubbe och den lila ger 0, blinkande gubbe och fast gubbe.

Den lila är väll lite häftigare och såklart dyrare. Har kört med rosa hittills men överväger att testa den lila nästa månad. Synd att de är så mycket pengar i sjön när det aldrig tar sig.

Dom lila är lite dyrare men jag tycker dom är mer smidigare :). Lättare för mig att tyda än stickor!

Testa en månad o se vad du tycker om dem :).
  • TheRealMe
    vår sommar skrev 2015-07-27 08:22:52 följande:
    Ja stickor är inget för mig heller. Så otydligt och känns som om jag blir mer förvirrad av att analysera dom. Hehe. Cb digital rosa tycker jag är tydliga och bra men ska nog testa den lila för att försöka va ännu mer pricksäker nästa månad om inget händer denna månad.
    Dom rosa är bra :).

Dom lila tycker jag ger mer chans att "mysa" till det :).
  • TheRealMe
    Symetrical skrev 2015-07-30 05:26:34 följande:

Jag kan varmt rekommendera Lloyd för alla era otåliga själar där ute! smile2.gifphp1p0bgI25144.jpg

Ett stort grattis :). Superkul nu när vi börjar få fina plus :). Härligt!!!

Har börjat med ÄL-testen igår men ingen blinkande gubbe eller fast gubbe än.
  • TheRealMe
    Missii skrev 2015-07-31 05:34:20 följande:

phpE0FWDC22505.jpg

Nu kör vi på jag och mannen och hoppas på bättre lycka denna månaden! :)

Wohoo lycka till med allt mys nu :).
  • TheRealMe
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:34:34 följande:
    Vad är det för skillnad på vanliga clearblue och de med dubbel hormonindikator? Så den visar vilka 4 dagar man är mest fertil? :) vad bra! Stressen både jag och sambon känner över äl och tajma in mys osv är stor.. Blir väldigt jobbigt..

Vart köper du de med dubbel hormonindikator? :)
    Bästa köpet även om dom kostar så vet man när det är dags :). Rekommenderar starkt :). Lycka till!!!
  • TheRealMe

Nu på morgonen fick jag en fast gubbe på ÄL-testet. Tidigt tycker jag (dag12), jag har innan haft på dag 16, o som tidigast dag 14. Vad tycker ni?

• TheRealMe
    misslina skrev 2015-08-02 08:35:23 följande:

Idag har jag fått en blinkande glad gubbe på äl-testet. Så nu blir det till att köra;). Myste även natten till söndag. Blir lite varannan dag plus nån bonus kanske haha

Ni som vet allt:) är det som fyra dagar framöver nu som jag kommer vara mest fertil, med en stegring dom två sista dagarna?

Denna månaden hade jag en blinkande gubbe i 2 dagar innan jag fick fast gubbe. Förra månaden var 4 dagar med blinkande gubbe!
    Tror det varierar från månad till månad :). Men mys på för fullt :).

Vi har mys i princip varje dag under min fertila period en dag till o mysa sen vänta...
  • TheRealMe

Jag hade ägglossning för i helgen o ca 2 dagar efter ägglossningen har jag haft "mensvärk" som kommer o går varje dag! Är det nån som vet vad det kan bero på?

• TheRealMe
    misslina skrev 2015-08-08 10:19:33 följande:
    Det där tycker jag ser ut som ett plus!!!:):)
    Jag ser ett streck :).

Grattis :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti