• Nirvie

Vi med BIM i augusti

Jag ansluter mig också, BIM 4/8, fjärde försöket.

Har precis beställt 6 månaders abonnemang på Naturalcycles inkl termometer med två decimaler, lite ägglossningstest och ett graviditetstest. Hoppas på bättre koll på cykeln framöver... Och på plus naturligtvis

• Nirvie

Blir nog inga barn gjorda här denna månad tyvärr. Min sambo har skadat ett finger rejält och äter smärtlindrande - som visat sig slå ut möjligheten till utlösning totalt - precis vid äl. Men försökt har vi i alla fall gjort... Rejält.... Wild & crazy... Och min sambo har nu fått ökad förståelse för hur frustrerande det kan vara för många av oss kvinnor ibland när det bara inte når hela vägen dit.

• Nirvie
    vår sommar skrev 2015-07-20 18:50:50 följande:

Jag har sån jävla äl smärtor. Har aldrig haft det förut. Kan knappt sitta på en stol. Är det nån som haft det förut. Är ju inte ett dugg sex sugen när det gör så ont så jag måste ligga i fosterställning.

Jag brukar bara känna av äl lite grann i vanliga fall men en gång för några år sedan fick jag fruktansvärt ont. Kunde inte gå rakt utan vek mig dubbelt. Sökte akut och blev inlagd ett dygn för kontroll (visste ej vad det var) och smärtlindring. Sedan avtog det. Fick då veta att jag hade haft äl och att äggblåsan ibland kan vara så stor innan den brister att det blir en vätskeansamling i bukhinnan. Bukhinnan är full av nerver och således väldigt känslig. Var alltså helt ofarligt, men fruktansvärt smärtsamt.
  • Nirvie
    vår sommar skrev 2015-07-21 11:35:35 följande:

Det gjorde så himla ont igår så det blev inget ligga igår. Hade sex i söndags och planerat ikväll. Possitivt äl test igår negativt idag. Tror ni att det är kört för att vi inte fick till det igår?

Positivt äl test innebär äl inom 24-48 timmar och ägget lever desutom i 12-24 timmar. Så jag skulle försökt med sex idag också. Dessutom kan spermier, om miljön i livmodern/äggledarna är gynnsam och spermierna pigga, överleva upp till 5 dagar (i enstaka fall 7) så kört är det absolut inte för er
  • Nirvie

Har för mig att min Naturalcycles-app meddelade mig för några dagar sedan att 95% av alla graviditeter blir till på äl dagen samt de två dagarna innan äl

• Nirvie

Har för mig att min Naturalcycles-app meddelade mig för några dagar sedan att 95% av alla graviditeter blir till på äl dagen samt de två dagarna innan äl

• Nirvie

På tal om äl så var min antagligen den 16:e,dvs några dagar för tidigt tyvärr. Sexade 13:e och 17:e med resultat men däremellan gick det inge bra pga att killen åt värkmedicin som gjorde det omöjligt med utlösning Inga höga förväntningar denna månad således med BIM kan i alla fall ändras till den 30 /7. Stannar kvar i augusti-tråden då nytt BIM sedan ändå blir någon gång i slutet av augusti.

• Nirvie
    vår sommar skrev 2015-07-21 21:01:44 följande:

Tack för att du delade med dej, känns bra att det låter som en kraftig äl. Kanske förbättrar mina chanser hehe. Idag gör det inte alls ont så hoppas jag får ett pluss nu. När har du bim?

Min BIM har blivit flyttad till 30/7 för mig då äl vart tidigare än beräknat denna månad. Men tar sikte på slutet av augusti istället då jag inte har några förhoppningar på denna omgång.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti