• Ajvar

Vi med BIM i augusti

Hej tjejer!

Behöver råd ang. Natural cykels.. Appen menar att jag bör vara "mkt fertil" nu och ÄL på torsdag trots att jag matat in negativa ÄL-tester i 4 dagar, borde den inte ändra sig om det?

• Ajvar

Va kul - vi verkar sitta i samma båt!

ÄL enligt appen på torsdag (imorgon) men ändå testar jag negativt på stickorna 5 dagar.. Har fem stickor kvar så jag hoppas på något slags utslag innan dess.. Är det inte konstigt dock att appen (testar natural cykels gratis) inte rättar sig när jag skriver in att jag testat negativt (ÄL)? Den kör stenhårt på ÄL imorgon..

Anonym (Hejhej) skrev 2015-07-28 20:54:43 följande:

Hej alla!

Testat negativt ÄL test nu i 4 dagar och enligt appen bör ÄL ske imorgon.

Men men.. Vi sexar lite ändå och testar:)

Nu blev sambon lite smått krasslig men jag fick tvinga

Vill så gärna blir galen!

Bim 12:e!

• Ajvar

Skulle haft BIM 13 juli (om 1 v) men har testat negativa ÄL-tester i två veckor. Suck. Hur lång cykel kan man ha? Det är redan 29 dagar sedan förra mensens första dag :(.
    Sorry för nybörjarfråga men kan man ha mens utan ÄL? Kan det vara så att jag inte har någon ÄL alls trots att jag får mens?

• Ajvar
    Elyssa81 skrev 2015-08-06 15:38:25 följande:
    Vad jag har läst kan ägglossningen hoppa över nån månad per år. Jag tycker inte att du ska dra för stora växlar på detta. Nästa månad ser du nog.

Hur lång menscykel har du i vanliga fall?
    Varit utan p-piller och försökt i 4 månader och den har varierat (ökat för varje månad) från 33 dagar - 36 dagar - 39 dagar.. Om jag skulle ha ÄL nu i dagarna skulle jag vara uppe i 45-46 dagar, låter mycket.. Otroligt hur modet sjunker när det inte går som man vill, skulle göra mycket för att åtminstone få se ett livstecken från ägglossningen :p. Testade 10 dagar med dubbel hormonindikator och fyra av tio dagar visade förhöjt östrogen ("blinkande gubbe") men sen tog dom slut (såklart) och jag är i Spanien så jag fick nöja mig med Clearblues vanliga digitala som säger att jag inte har förhöjt LH..
Svar på tråden Vi med BIM i augusti