• My102

Vi med BIM i augusti

Hej! Jag har BIM 7 augusti, 2-+ dagar. Fick mens idag.

• My102
    Kvinna84a skrev 2015-07-16 07:48:49 följande:

Hej!

Jag har kört både med och utan Äl tester.. Jag har regelbunden Äl och mens oftast.. Så nu kör vi utan tester. Jag har "lyckats" pricka in Äl 7 försök nu men ändå inte blivit gravid. Så med eller utan Äl tester spelar ingen roll för mig. Jag tycker inte att du behöver testa om du känner av Äl tydligt. Test är ju toppen för dom som inte har regelbunden cykel eller inga känningar alls. :)

Jag känner också av ÄL väldigt väl! Menssmärtor, migrän, yrsel, you name it. Första försöket för bebis nr 1 i juli. Testade även med ÄL stickor men ingen framgång! Alla i min familj är väldigt fertil så i mitt knäppa huvud trodde att det var stor chans att lyckas på första försöket, tji fick jag.

Har förstått efter alla trådar här att jag har missuppfattat ÄL stickorna, hade bara ett streck men inte lika starkt som som kontrollstrecket så vi missade ÄL helt å hållet! Med några dagar enbart..surt. Denna månad vet jag bättre däremot men jag har också lärt mig i och med stickorna att jag har missuppfattat min kropp. Tror ju att sexet måste ske innan smärtorna slår till för det är så som ägget lossnar om jag tolka andras erfarenheter rätt? Det är en helt vetenskap det här! Så även om kroppen ger tydliga signaler kan stickor vara till hjälp :) Jag längtar otroligt efter att va gravid å få bebis med min älskade sambo så mitt tålamod att lyssna på kroppen finns inte ????
  • My102
    Maalon skrev 2015-07-20 13:41:40 följande:

Om jag skulle ha normal cykel så skulle äl vara nu på torsdag, men med min cykel menar kalendern att äl är runt 13e. Tog ett ältest idag bara för att kolla läget och fick utslag. Däremot kan jag inte avgöra om det är utslag såpass starkt att äl r på gång eller om det är "standardutslag" som man får genom hela cykeln. Nån som har en åsikt som kan göra mig lite klokare?

Jag tog ett ÄL test igår, i princip obefintligt streck. Jag räknar det som de i alla fall. Idag däremot så såg mitt streck ut som ditt :) enligt P-tracker appen så ska jag ha ägglossning nu på fredag. Men det känns som att den kan komma lite tidigare med tanke på stegringen från igår. Körde även CB digital ÄL test å där blev det ingen stegring så jag fick en glad gubbe. Beräknad BIM 7 augusti. När har du beräknad BIM? Låter som vi ligger lika :). Så med andra ord så är strecket olika från dag till dag. Jag tolkar de där strecket, precis som jag för med mitt att ÄL är nära!
  • My102

Nu blev jag galen! Tog ett av RFSUs ÄL test igår kring 16:15, visade en stegring ifrån i söndags. Nu tog jag ännu ett i hopp om ett ännu starkare resultat men icke! Blev ju för sjutton svagare idag ju! (Testade tom två stickor ifall det skulle va nåt fel på ett men båda visade samma svaga resultat) Testade även CB ÄL test med en "nolla" ifrån igår och idag. Ska enligt app och tidigare historik med mitt ÄL mående ha ägglossning denna vecka, i slutet på veckan.

Hur kan det vara möjligt att ha ett svagare stegring idag?! Idag tog jag det 17:45, så ungefärlig samma tid och igår hade jag precis kissat, inte idag.

Blir inte klok på det här :(

• My102
    Symetrical skrev 2015-07-21 19:56:08 följande:

Sådär får jag jämt på äl-stickor! Som den här cykeln till exempel fick jag relativt starkt utslag i början på veckan, sedan svagare torsdag-lördag, för att sen pang boom bli mycket starkare i söndags och sen positivt igår.

Den äkta lh-stegringen sker oftast inte förrän precis dagarna innan ägget släpper.

Tycker att den här bilden är väldigt informativ.

Tack! Fick hoppet åter :)
  • My102

clearblue digital ÄL test gav mig idag en GLAD GUBBE är så glad efter fem dagar av negativa resultat! Tog däremot inget igår men kände däremot av ÄL på flytningar, blev glatt om ni förstår :) Nu är oddsen på vår sida! Kommer bli en jobbig månad att vänta BIM nu när jag faktiskt vet att vi har sexat på rätt dag!

BIM 7-8 augusti 2:a försöket. (Eller egentligen tre men då hade antagligen ÄL redan varit)

Jag använder P tracker och skulle ha ÄL i fredags enligt den. Men jag kände tidigast i lördags. (Negativt på Stickan i fredags) Jag tror inte att P tracker är hundraprocentig men däremot tror jag att den kan ge en indikation :) speciellt om du har regelbunden mens.

• My102
    Elyssa81 skrev 2015-07-26 20:51:17 följande:

Blinkande gubbe på ÄL test idag så det kanske bådar gott! Vågar inte ta ut något positivt ännu.

När jag testade med vanliga lh-stickor varierade resultaten lite upp och ner. Är det vanligt?

Blev fundersam nu. Jag har själv använt CB digital ÄL test och fått fast smajl gubbe, ingen blinkande smajl gubbe. Vet du vad skillnaden är?
  • My102
    Murvel82 skrev 2015-07-27 00:16:36 följande:

Hej My102!

Men fast smiley får man väl under sina två mest fertila dygn tror jag? Då lyser den i 48h. Så då råkade du testa precis just då? 

Jag började testa för en vecka sedan, måndagen den 20 juli, fick negativt mån-fre. Men på lördagen kunde jag inte testa också testade jag igår och fick fast smajl gubbe :). Jag hade mens 8-12 juli så jag började testa 8 dagar efter mens. Tror man ska ta dem kontinuerligt för att se när ÄL inträffar. Dock så har jag regelbunden mens. Kanske skulle smajl gubben ha blinkat i lördags om jag hade tagit test då :)
  • My102

Nu är det tre/fyra dagar efter ÄL och jag har känt noll symtom, brukar oftast få molvärk efter ÄL och framåt. Samma tid förra månaden hade jag molvärk från den 28 juni, men som sagt, igenting. Förutom nu ikväll då det högg till i båda sidorna och sen dess riktigt ilar till ibland. Kan ju vara molvärk inför mens också, hoppas såklart det är något annat jag känner :)

När har era symtom börjar dykt upp å hur var dem?

• My102
    Kolan91 skrev 2015-07-30 09:05:09 följande:

Grattis till alla plus! Så härligt!

Nu lite frågor till er som kör cb ältester och till er som känner av äl..

Igår kväll fick jag värk som alltid på vänstra sidan när det vankas äl.

Testet samma morgon visade rund ring och testet idag morse visade också rund ring.. (värken sitter kvar)

Det kanske hade blivit gladgubbe om jag hade testat igår kväll, orolig för att jag missar den nu :( (även om det står att man ska testa samma tidpunkt varje dag)

Fråga 1: Ni som känner äl hur länge varar er värk/molvärk (andra symtom)? Fråga 2: Ni som kör med cb ältest och har älkänning, när reagerar testet på äl egentligen? Är det precis innan nedsläpp?

Tacksam för svar!! Och grattis ännu en gång till alla

Första månaden jag kör på CB ÄL test och fick en glad fast gubbe i söndags. Kände redan på flytningarna att det var igång i lördags men jag kunde inte ta ÄL testet då så det blev inte förrän på söndagen. Men inte förränn igår, ÄL plus 3 som jag började få molvärk, stickningar. Vilket är samma tidpunkt som jag brukar få det annars kring 28-29 i månaden. Antingen är jag gravid så det är de jag känner eller så är det den vanliga molvärken som jag har Efter ÄL å fram till mens.

Om jag ska tolka det utifrån min situation så har ÄL varit när molvärken sätter igång.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti