Vi med BIM i augusti
Hej! Jag har BIM 7 augusti, 2-+ dagar. Fick mens idag.
Hej! Jag har BIM 7 augusti, 2-+ dagar. Fick mens idag.
Hej!
Jag har kört både med och utan Äl tester.. Jag har regelbunden Äl och mens oftast.. Så nu kör vi utan tester. Jag har "lyckats" pricka in Äl 7 försök nu men ändå inte blivit gravid. Så med eller utan Äl tester spelar ingen roll för mig. Jag tycker inte att du behöver testa om du känner av Äl tydligt. Test är ju toppen för dom som inte har regelbunden cykel eller inga känningar alls. :)
Om jag skulle ha normal cykel så skulle äl vara nu på torsdag, men med min cykel menar kalendern att äl är runt 13e. Tog ett ältest idag bara för att kolla läget och fick utslag. Däremot kan jag inte avgöra om det är utslag såpass starkt att äl r på gång eller om det är "standardutslag" som man får genom hela cykeln. Nån som har en åsikt som kan göra mig lite klokare?
Nu blev jag galen! Tog ett av RFSUs ÄL test igår kring 16:15, visade en stegring ifrån i söndags. Nu tog jag ännu ett i hopp om ett ännu starkare resultat men icke! Blev ju för sjutton svagare idag ju! (Testade tom två stickor ifall det skulle va nåt fel på ett men båda visade samma svaga resultat) Testade även CB ÄL test med en "nolla" ifrån igår och idag. Ska enligt app och tidigare historik med mitt ÄL mående ha ägglossning denna vecka, i slutet på veckan.
Hur kan det vara möjligt att ha ett svagare stegring idag?! Idag tog jag det 17:45, så ungefärlig samma tid och igår hade jag precis kissat, inte idag.
Blir inte klok på det här :(
Sådär får jag jämt på äl-stickor! Som den här cykeln till exempel fick jag relativt starkt utslag i början på veckan, sedan svagare torsdag-lördag, för att sen pang boom bli mycket starkare i söndags och sen positivt igår.
Den äkta lh-stegringen sker oftast inte förrän precis dagarna innan ägget släpper.
Tycker att den här bilden är väldigt informativ.
clearblue digital ÄL test gav mig idag en GLAD GUBBE är så glad efter fem dagar av negativa resultat! Tog däremot inget igår men kände däremot av ÄL på flytningar, blev glatt om ni förstår :) Nu är oddsen på vår sida! Kommer bli en jobbig månad att vänta BIM nu när jag faktiskt vet att vi har sexat på rätt dag!
BIM 7-8 augusti 2:a försöket. (Eller egentligen tre men då hade antagligen ÄL redan varit)
Jag använder P tracker och skulle ha ÄL i fredags enligt den. Men jag kände tidigast i lördags. (Negativt på Stickan i fredags) Jag tror inte att P tracker är hundraprocentig men däremot tror jag att den kan ge en indikation :) speciellt om du har regelbunden mens.
Blinkande gubbe på ÄL test idag så det kanske bådar gott! Vågar inte ta ut något positivt ännu.
När jag testade med vanliga lh-stickor varierade resultaten lite upp och ner. Är det vanligt?
Hej My102!
Men fast smiley får man väl under sina två mest fertila dygn tror jag? Då lyser den i 48h. Så då råkade du testa precis just då?
Nu är det tre/fyra dagar efter ÄL och jag har känt noll symtom, brukar oftast få molvärk efter ÄL och framåt. Samma tid förra månaden hade jag molvärk från den 28 juni, men som sagt, igenting. Förutom nu ikväll då det högg till i båda sidorna och sen dess riktigt ilar till ibland. Kan ju vara molvärk inför mens också, hoppas såklart det är något annat jag känner :)
När har era symtom börjar dykt upp å hur var dem?
Grattis till alla plus! Så härligt!
Nu lite frågor till er som kör cb ältester och till er som känner av äl..
Igår kväll fick jag värk som alltid på vänstra sidan när det vankas äl.
Testet samma morgon visade rund ring och testet idag morse visade också rund ring.. (värken sitter kvar)
Det kanske hade blivit gladgubbe om jag hade testat igår kväll, orolig för att jag missar den nu :( (även om det står att man ska testa samma tidpunkt varje dag)
Fråga 1: Ni som känner äl hur länge varar er värk/molvärk (andra symtom)? Fråga 2: Ni som kör med cb ältest och har älkänning, när reagerar testet på äl egentligen? Är det precis innan nedsläpp?
Tacksam för svar!! Och grattis ännu en gång till alla