• SamsonS

Vi med BIM i augusti

Hej hej!

Ansluter mig till er här! Har precis börjat försöka få en nr 2, tog ut kopparspiralen för en vecka sen och har nu BIM 20/8. Har lång cykel på ca 36 dagar, så tjatigt, känns som att tiden står still.

• SamsonS

Har ju nyligen tagit ut min kopparspiral, närmare bestämd 1,5 vecka sen. Har sen jag satte in den haft väldigt långa cykler, på ca 36-40 dagar. Finns det chans att det går tillbaka nu till en normal 28 dagars cykel som jag hade före min förlossning för 4 år sen? Hann inte få någon mens innan jag satte on spiralen då, så vet iofs inte om cykeln har ändrats pga graviditet och förlossning...

Tog som sagt ut den för 1,5 vecka sen, har BIM 20/8. Har idag börjat känna av en molande värk. Ni som tidigare haft kopparspiral, hur har det känts efter ni tog ut den? Skillnad på cykel eller annat ni tänkte på?

• SamsonS

Ni som känner av ÄL, (molvärk,hugg) vet ni när ni känner av det? Är det några dagar innan eller när ni har ÄL? :)

Enligt appen ska jag ha ÄL på torsdag. Har lite oregelbunden cykel till och från, Brukar vara regelbunden i några månader och sen hoppar den lite. Idag kände jag av molvärk och hugg när jag tex satt mig ner eller rest mig upp. Så blev lite fundersam över om jag har min ÄL redan nu. Har även äggviteflytningar.

• SamsonS

Ska enligt appen ha ÄL på torsdag, 6/8. Fick ÄL flytning i söndags ihop med molvärk. Molvärken har suttit i sen dess och jag känner mig liksom öm i magen, vilket jag brukar känna vid ÄL. Idag har jag fått lotionflytningar. Det måste väl betyda att jag har haft min ÄL antingen söndag eller måndag, eller är jag helt ute och cyklar?
    Vi kör inte med några tester utan tar det som det kommer just nu.
    Vi sexade i lördags kväll/natt, så en liiiten chans måste det väl finnas då.
    Dottern blev till innan jag fick min riktiga mens efter pillerstopp och trots att min sambo avbröt.
    Är dock rädd att vi bara hade en väldig tur den gången och att jag kommer bli besviken denna gången för att det kanske tar längre tid...

• SamsonS

Alltså det kliar något helt tokigt i fingrarna och jag vill testa nu nu nu!

Inatt vaknade jag av en ilande smärta på höger sida i magen, liknande som jag kände innan jag plussade med dottern. Är på ÄL +8 idag. Försöker att inte känna efter, men har svag molvärk sen den smärtan inatt och diffust illamående till och från. Tror ni det är lönt ens att köpa ett testa tidigt? ;P

• SamsonS

Jag kunde verkligen inte hålla mig! Har tyvärr inte Lloyds här och hitta inga RFSU testa tidigt. Detta är bara BIM -6 så extremt tidigt...har fler så ska såklart testa om några dagar igen. Jag anar något,men om det är spök eller inte går ju inte att urskilja.

• SamsonS

Åh nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra...
    Jag gifter mig nästa lördag. Är på BIM-2 eller 3. Tog ett lloyds test nu på morgonen som var negativt. Vågar jag lita på det och kunna börja äta primolut nor och skjuta upp min mens eller ska jag ändå hoppas på att jag är gravid? Vad hade ni gjort?

• SamsonS
    halo83 skrev 2015-08-15 17:44:19 följande:

Är det vanligt med spökstreck på cb+?

Är på bim-6 idag och höll mig i 2 Tim å fick detta resultatet.. Ändrar kontrasten då bilden blev suddig. Syns lite bättre live. Är det nåt där el ser jag i syne?

phpHBDvq569679.jpg

Inte för att vara någon glädjedödare, men så såg mitt cb+ ut tidigare i veckan på BIM-6, men helt blankt på BIM-4 :/ men hoppas det är ett äkta streck på ditt test! :)
  • SamsonS

Hallå hallå!

Inte varit så aktiv sista veckan. Vi gifte oss i lördags så har haft lite annat att pyssla med :)

Testade neg i torsdags, på BIM +2, började därför äta primolut nor för att slippa mensen på bröllopet. Tig sista tabletten i lördags morse, vilket innebär att mensen måste komma senast imorgon. Har dock fortfarande kvar samma symtom som innan, molvärk och illamående, tycker även det sticker lite i brösten då och då. Med dottern plussade jag i V8 (hon var inte planerad) så jag är osäker på när jag egentligen började känna symtom då. Har beställt fler tester så kommer inte mensen imorgon så får jag väl testa igen :)

Svar på tråden Vi med BIM i augusti