• misslina

Vi med BIM i augusti

Hej! Hoppar in här från juli/tråden. Fick min mens idag. :( . Så augusti blir vårt andra försök. Räknar med bim ungefär den 20 augusti ( känns som en evighet till dess)

Bim kan även vara den 27... Har ibland en cykel på 35 dagar.
    Har två barn sedan tidigare :)

• misslina

Jag går ich väntar på att mensen ska ta slut och att dagarna ska ticka på så att man får gå in på sitt andra försök. Vill så gärna men försöker verkligen inte tänka på det allt för att inte låsa mig...

Men det är lättare sagt än gjort. Mina andra två barn har lyckats på första försöket så jag stressar upp mig på en gång att nåt är fel...

• misslina
    My102 skrev 2015-07-26 22:42:28 följande:
    Blev fundersam nu. Jag har själv använt CB digital ÄL test och fått fast smajl gubbe, ingen blinkande smajl gubbe. Vet du vad skillnaden är?
    Jag tror blinkande betyder att äl är på g och att en fast smiley gubbe betyder att du har äl

Rätta mig om jag har fel:)
  • misslina

Igår beställde jag hem cv med dubbel hormonindikator. Till helgen blir det stt börja testa inför ägglossningen. Tror vi missade ägglossningen lite trots stickor. Men jag tror äl inte är förrän nästa vecka. Min cykel varierar lite mellan 28 och 35 dagar...

• misslina
    MoKa skrev 2015-07-29 07:30:09 följande:

Hej!
    Har följt er några dagar och har nu bestämt mig för att göra er sällskap :)

Jag har beräknad ÄL 4 augusti enligt P Tracker (använder inga stickor eller annat) och har beräknad BIM 18 augusti.

Det här blir tredje försöket på andra barnet. Med första blev jag gravid på andra försöket. Har varit gravid en gång till efter det men var tyvärr tvungen att ta bort det. Gjorde en med.abort i vecka 8 som fick avslutas med ett akut besök på gyn med skrapning som följd. Någon som vet hur sådant kan påverka chanserna att bli gravid efter? Den gången blev jag nämligen också gravid efter två månader efter jag slutat med p-ring och nu trots en massa härligt gosande i två månader så händer inget... Kan ju så klart vara en ren slump men jag funderar på om chanserna att bli gravid minskar efter skrapning?
    Efter aborten använde jag kopparspiral tills jag tog ut den i början på juni.

Då har vi äl och bim ungefär samtidigt :)
  • misslina
    Anonym (Nr3) skrev 2015-07-29 23:35:29 följande:

Vill någon lägga till mig i listan?

Nr3, 3:e barnet, andra försöket.

Lika som mig... Tredje barnen andra försöket:)
  • misslina
    miillaw skrev 2015-07-30 12:02:51 följande:
    Jag plussade imorse, äl+11 alltså bim-4. Har bim på måndag. Jag tänkte vänta tills dess men kunde inte låta bli. Hoppas det lilla knytet håller i sig ordentligt och jag slipper mf. Kommer ta ett par test till i början av nästa vecka för att vara på den säkra sidan att det inte är något spökeri. :P
    Stort grattis!!
  • misslina
    Anonym (Nr3) skrev 2015-07-30 11:16:56 följande:
    Vad roligt! =)
    Ska du testa med stickor inför ägglossningen eller kör ni bara?
  • misslina

Nu går jag ich väntar på äl. Blir stickor för mig.. Cb, de lila. Mycket för att min cykel har börjat variera lite och jag har dåliga äl-känningar...

Så nu hoppas vi att det tar denna gång.
    Tycker det är så svårt att veta när man ska mysa till det. Kanske bäst att köra typ varannan dag. Men då blir jag nojig och rädd att jag missar själva äl-dagen. Nä nu måste jag sluta överanylisera detta;). Detta blir vårt andra försök, tredje barnen. De andra två har tagit sig på första försöket

Svar på tråden Vi med BIM i augusti