Inlägg från: Anonym (Snel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snel)

Vi med BIM i augusti

Jag hoppar gärna in! Jag har haft en enorm barnlängtan i flera år men mannen har velat vänta. Nu har han bestämt sig och vi kör på till min stora lycka :) Första barnet med andra ord.

ÄL 24/7 (vår bröllopsdag!)
    BIM 7/8 (på bröllopsresan)

Kan nån lägga till mig i listan?

• Anonym (Snel)
    Kolan91 skrev 2015-07-19 23:14:49 följande:

Hej på er!
    Jag har följt er lite avsides. Ni verkar vara ett gäng sköna bönor och då mensen kom i torsdag tänkte jag att jag hoppar in här. Detta blir försök nr 5, första barnet. Jag gifter mig i slutet på augusti så det vore underbart att få vårt plus denna gång!

Jag har en cykel på allt mellan 28-32 dagar men räknar på 31 som jag haft de två senaste gångerna. ÄL: 2/8. BIM: 16/8.

Det vore trevligt att finnas med på listan, kan någon vänlig själ lägga till mig?
    (Är fortfarande ny här vad gäller att kommentera och starta trådar)

Sov gott!

/Kolan

Hej Kolan! Roligt med bröllop! Jag gifter mig också snart. Närmare bestämt på fredag och det är även datumet för beräknad ÄL. Jag och sambon har kört efter tankesättet "händer det så händer det" de senaste 6 mån men nu vill han äntligen testa mer aktivt. Jag har därför köpt ÄL stickor som jag testar med denna cykel.

Använder ni det också?

/Snel
  • Anonym (Snel)

Tror jag hade ÄL i onsdags eller torsdags enligt stickorna. I fredags enligt P tracker appen. Vi hade sex ons, fredag och lördag. Jag hoppas verkligen att det tagit sig :) på torsdag åker vi till en grekisk ö och hoppas på ett plus där :) BIM 7/8.

Vad trorni om våra chanser?

• Anonym (Snel)
    Spring16 skrev 2015-07-26 22:37:09 följande:

Vi göt precis som er. Vi åker till Grekland nästa vecka och är borta under mitt bim och två dagar framöver. är i valet och kvalet om jag ska ta med gravtest eller om jag ska avvakta tills jag är hemma. nästa fundering är om man ska våga sig på att dricka vin där eller avstå. känns dumt att avstå om det inte har blivit något men sånt kan man aldrig veta. har äl +1 idag och vi har fått till det innan och ska under några dagar framöver för att vara på den säkra sidan då testen inte var 100% tydligt denna gången.

Så roligt att det är typ samma situation. Jag vet inte heller om jag ska ta med mig tester.. Jag funderar på att lämna de hemma för annars kan jag inte tänka på nåt annat. Sen om det visar sig att jag är gravid och ändå druckit vin så är det ju så. Inget att gör åt i efterhand, men jag förstår precis hur du menar.

Är det din första graviditet?
  • Anonym (Snel)

Idag kom mensen på BIM, känns skittrist för jag trodde verkligen att vi lyckats denna gången. Bra ändå att cykeln är relativt regelbunden.

Har spenderat en vecka på Kos och verkligen trott att jag var gravid. Superömma bröst och illamående till och från gjorde tom min man misstänksam.

Jag läser om det ni skriver om molande värk vid äl och mensvärk. Jag har endometrios och känner var och varannan dag hugg, stickningar och molande värk i magen, ryggen och tom värk ner i benen när det är som värst. Men nu kan jag inte sluta tänka "nu kanske det är ägget som fäster" eller "det är nog livmodern som växer". Nån mer här med endometrios som försöker bli gravid? Hur tänker ni kring det här med naturlig graviditet och ev IVF?

• Anonym (Snel)
    MoKa skrev 2015-08-07 16:19:17 följande:

Jag ska kolla om jag har det om ca tre veckor. Har en del symtom som bm tyckte påminner om det eller ev. cystor. Ska göra ett vävnadsprov pga förändringar på cellprovet så då gör jag det samtidigt. Men jag har haft ont länge, redan innan sonen föddes och den gången gick det ju både bra och snabbt. Så om det är endometrios jag har är det antagligen en lättare variant för jag har mest ont när jag har sex (vissa ställningar) och under mensen.

Kan det annars göra det svårare att bli gravid?

Så tråkigt att höra att man misstänker det. Vet du vad du ska göra för undersökning på om det är endo du har? Det finns bra endo-grupper här på familjeliv sen finns endometriosföreningens hemsida med bra info också. www.endometriosforeningen.com/  "Endometrios är en godartad sjukdom men som kan leda till livslånga symtom i form av t ex smärtor, energilöshet och svårigheter att bli gravid"

Vissa har svårare att bli gravida som har endometrios, främst pga sammanväxningar och minskad rörlighet av äggstockarna. Om man har en diagnostiserad endo har man därför rätt till assisterad befruktning utan att genomgå infertilitetsutredning och man behöver därför inte försöka själva i ett år innan man kan söka hjälp. Den förklaringen har jag fått av min läkare iallafall. 
  • Anonym (Snel)
    Yennie88 skrev 2015-08-08 21:08:55 följande:
    Ja det finns en sådan redan, bara söka på Bim september så låg den högst upp.
    Den tråden är väl över ett år gammal? Bättre att starta en ny?!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti