• Fian88

Vi med BIM i augusti

Hej allihopa
    Hoppar gärna in här med. Tanken var att ta några månaders paus från hela bligravidcirkusen men det gick inte, vi längtar för mycket helt enkelt. 1,5 månads välbehövlig paus blev det dock . Vi har en son som fyller 2 i början av oktober och han blev till på första-andra försöket. Nu har vi försökt bli gravida sen förra sommaren men det vill sig inte riktigt. Ska boka tid på vc för att kolla min sköldkörtel då denna kan börja strula efter graviditet och misstänker att min hormoner är i obalans. Tar det sig inte nu på några månader kommer vi söka hjälp på privat klinik. Jag är 27 och min sambo 36. 
    Bim 2/8, 13e försöket.

• Fian88
    Maalon skrev 2015-07-20 13:41:40 följande:

phpTPQPN816248.jpg

Om jag skulle ha normal cykel så skulle äl vara nu på torsdag, men med min cykel menar kalendern att äl är runt 13e. Tog ett ältest idag bara för att kolla läget och fick utslag. Däremot kan jag inte avgöra om det är utslag såpass starkt att äl r på gång eller om det är "standardutslag" som man får genom hela cykeln. Nån som har en åsikt som kan göra mig lite klokare?

Känns som att det där är så individuellt! Men det ser ju hyfsat starkt ut så är ju inte omöjligt att den beräknade äl-dagen stämmer.
  • Fian88
    My102 skrev 2015-07-21 18:19:11 följande:

Nu blev jag galen! Tog ett av RFSUs ÄL test igår kring 16:15, visade en stegring ifrån i söndags. Nu tog jag ännu ett i hopp om ett ännu starkare resultat men icke! Blev ju för sjutton svagare idag ju! (Testade tom två stickor ifall det skulle va nåt fel på ett men båda visade samma svaga resultat) Testade även CB ÄL test med en "nolla" ifrån igår och idag. Ska enligt app och tidigare historik med mitt ÄL mående ha ägglossning denna vecka, i slutet på veckan.

Hur kan det vara möjligt att ha ett svagare stegring idag?! Idag tog jag det 17:45, så ungefärlig samma tid och igår hade jag precis kissat, inte idag.

Blir inte klok på det här :(

Jag testar inte själv med äl-stickor men har förstått att många föredrar det digitala. Inga streck, färger och styrka att analysera då. Förstår att du blir frustrerad!
  • Fian88

Tror äl varit nu. Har inga direkta känningar men hade lite ont och en annorlunda känsla kring livmodern igår så tror det var det. Så nu är det bara att vänta (och ha sex som vanligt). Hoppas på 13e gången gillt såklart men tänker ändå att varför skulle det gå den här gången liksom?!

• Fian88
    BeccaBus skrev 2015-07-23 19:47:09 följande:

Jag har bim 10 aug, så spännande! Första omgången för oss med andra barnet!

Spännande . Hur gammalt är ert första?
  • Fian88
    Jenka81 skrev 2015-07-23 22:00:25 följande:
    Hoppas det var äl du kände och att du får plus på stickan denna gång! :)
    Tack
  • Fian88

Tror min äl var i fredags faktiskt och inte i onsdags. Skrev häromdagen att jag inte hade några känningar men fick det i fredags. Svullen och öm över livmodern, smärta på vänster sida då och då samt ont vid sex. Så hoppas verkligen att cykeln blir längre denna månaden, en lutealfas på 8 dagar vill man ju inte ha..

• Fian88
    Symetrical skrev 2015-07-26 12:56:01 följande:
    Precis samma här. Äl i tisdags och bim redan på onsdag, tack vare alldeles för kort lutealfas. Aja, får se om pregesteronkrämen gör susen nu. smile1.gif
    Fördelen är ju att man inte behöver vänta så länge för att få reda på om det tagit sig eller inte! smile5.gif
    Grejen med en för kort lutealfas är ju att ett befruktat ägg riskerar att sköljas ut av mensen eftersom det inte hinner fästa! Tar ju normalt sätt 5-10 dagar för ägget att fästa. Hade hellre haft en bekräftad fas på 14-16 dagar än att den kanske bara är på 8 . Men hoppas på att min cykel blir 24-26 dagar den här månaden och inte 21 som förra. Håller tummarna att krämen gjort susen för dig
  • Fian88
    Anonym (Bim 3 augusti) skrev 2015-07-26 13:02:57 följande:

Hej! går det bra om jag hoppar in här?

Jag har Bim 3 augusti alltså om 8 dagar gjorde ett grav test idag bara för skojs skull  såg ett väldigt svagt streck vilket jag tror att jag bara inbillar mig, gjorde även ett äl test som ser positivt ut själv är jag värdigt fundersam kan man ha äl 8 dagar innan mens? 

Spännande!
    Om du ser min och Symetricals diskussion så ser du att man kan det, det är inte bra men kan bli så. Hoppas att det är gravtestet som visar rätt i ditt fall
  • Fian88
    Villbligravidnu skrev 2015-07-26 15:13:01 följande:
    Jag har också kort lutealfas så jag provar med Protesterall denna månaden. Började nu ikväll på ÄL+2. Hoppas att det inte kommer nån mens alls, men om den kommer, hoppas den blir sen, helst ÄL+14 eller nåt sånt smile1.gif
    Kommer mensen på dag 21 så kanske jag ska testa det nästa cykel. Vart får man tag på det?
    Men hoppas ju liksom du att den uteblir helt!!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti