• Jenka81

Vi med BIM i augusti

Ansluter till er då mensen kom i onsdags. 34 år, tre barn och längtar efter en sista liten <3 Bim 12 augusti.

• Jenka81
    Tiger grr skrev 2015-07-19 15:20:19 följande:
    Så kul! :D
    Vart bor du?
    Ursäkta att jag kapar kommentaren ;) måste bara säga att det blir fjärde här också. :) Har flicka 12, pojke 9 och flicka 2. Bor i södra Stockholm.
  • Jenka81
    Tiger grr skrev 2015-07-19 22:03:11 följande:
    Aa :D
    Vi bor också i södra Sthlm och verkar vara lika gamla? 81:a? :)
    Yes 81:a :) Kul!! :) :)

Vi kör också "blir det så blir det" än så länge. Vet att maken inte vill bli inblandad i äl och bim osv. Själv kan jag ju inte låta bli att hålla på och analysera symptom på både äl bim och graviditet men tur att ni finns här då och lyssnar ;)

Mens slut idag så nu ska jag njuta av semestern någon vecka här innan jag börjar leta äl-tecken haha :)
  • Jenka81
    Interiorista skrev 2015-07-21 16:16:58 följande:

Jag fick positivt äl-test idag kl 12. Betyder det att jag har äl idag eller imorgon?

Positivt äl-test brukar betyda att ägget släpper inom 24-48 timmar.
  • Jenka81

Shit! Inser just att äl kanske inträffar när vi är bortresta och trångbodda med tre barn + en familj till i några dagar. Om äl är på dag 13-15 så är loppet kört redan innan det startat! Förra gången var den på dag 18 och då är vi hemma igen, så håll tummarna för att vi lyckas pricka rätt dag(ar) ändå. OM vu skulle lyckas nu så skulle det bli exakt samma åldersskillnad som på storbarnen. :)

• Jenka81

Och här är jag på dag 9 i cykeln. Känner mig sååå sugen på att sexa med maken, gissar på att äl närmar sig. Fick lite trådiga flytningar idag också :) Har rest ifrån äl-testerna och värst av allt, maken också! Kommer inte lyckas få till det på flera dagar nu, minst 6 dagar är jag rädd :-/ så om äl sker innan dag 15 så blir det definitivt ingen aprilbebis. Men som sagt, förra gången var det på dag 18 så jag behöver kanske inte deppa ihop redan ;) Haha visst sa jag att vi kör "blir det så blir det.." Det betyder givetvis att min make har den inställningen, jag har alltför bra koll på dagarna för att känna så. :)

• Jenka81
    Yennie88 skrev 2015-07-23 12:45:06 följande:

Nu är det bara väntan kvar för vår del. ÄL är nu/i dagarna och sambon har åkt. Vi har gjort det vi kunnat... Nu ska man bara försöka ha semester och inte tänka för mycket, det är ju så lätt.

Visst är det svårt att koppla bort, det går ju inte när man är mitt i det. Men det är som du säger, har man gjort det man kan så finns inget mer att göra och då är det ändå bäst att ha så härliga dagar man kan fram till bim.
  • Jenka81
    Fian88 skrev 2015-07-23 12:57:31 följande:

Tror äl varit nu. Har inga direkta känningar men hade lite ont och en annorlunda känsla kring livmodern igår så tror det var det. Så nu är det bara att vänta (och ha sex som vanligt). Hoppas på 13e gången gillt såklart men tänker ändå att varför skulle det gå den här gången liksom?! smile4.gif

Hoppas det var äl du kände och att du får plus på stickan denna gång! :)
  • Jenka81

Wow!! Plus i tråden! Stora varma grattis från mig!! Åh vad roligt!

Kom hem nu från en liten semestertripp och hade typ 25 sidor att läsa ikapp!

Jag tror jag missat äl... Hade äl-flytningar tor-fre förra veckan (cd 9-10) men var bortrest från maken. Sedan delade vi rum med barnen i tre dagar så vi fick äntligen till det igår kväll (cd 15) en vecka efter äl-flytning alltså. Fast nu när jag skriver så känner jag att det molar lite...hm...hur många dagar innan ägget släpper börjar de trådiga flytningarna? Tänk om det finns en liten chans kvar iaf?

• Jenka81
    Symetrical skrev 2015-07-30 19:57:03 följande:
    Tack skall du ha! smile1.gif

Jag brukar få äggviteflytningar minst 4-5 dagar innan äl-testet blir positivt, så skulle absolut inte vilja säga att det är kört för er del!
    Verkligen underbart att du är gravid! :)

Åkte ifrån äl-testerna också så jag ju inte. Gjorde ett imorse och det var långt ifrån positivt. Men men.. Den som lever får se ;) Vi får hålla tummarna helt enkelt.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti