• KaffeTös

Vi med BIM i augusti

Hoppar in här efter att ha varit med i Bim i juli-tråden. Mensen kom idag, tre dagar sen, så äl borde vara 26/7 och BIM den 9/8.

Första barnet. Fick ett MA och skrapades i februari och ytterligare ett tidigt mf i juni. Hoppas på plus snart! Börjar kännas som att det är meningen att jag inte ska få barn. Hur orkar man hålla hoppet uppe efter alla misslyckanden? Varje gång mensen kommer känns det som en spark i ansiktet..

• KaffeTös

Någon här som har erfarenhet av mensvärk EFTER mensen? Min mens var tre dagar sen (skulle kommit på torsdagen men kom på söndagen) men den varade iallafall lika många dagar som den brukar. Hade som vanligt lite mensvärk under mensen men nu efteråt har jag ont varje dag! Det känns på något sätt som "försenad mensvärk" och jag blir orolig över att något inte står rätt till.. Har haft två missfall detta året och är så rädd för att något ska ha blivit fel då, att det finns rester kvar eller något..

• KaffeTös

BIM imorgon och väntan är olidlig! Vanligtvis har jag testat 1-2 gånger vid det här laget men nu är jag på semester och har bara ett test med mig så det blir på BIM+1 om mensen inte dyker upp imorgon.

Har känt en del men det kan lika gärna vara mensen som är på g. Lite ömmande bröstvårtor, molvärk/mensvärk och blir lätt "trött" i ländryggen och får ont.

• KaffeTös

Jag plussade idag på BIM! :D

Så överlycklig och hoppas pyret stannar kvar denna gången!

Har för första gången någonsin blivit brun av solen (aldrig hänt någonsin förr då jag bara blir röd och inget mer) och funderade på om det kunde vara pga hormoner och tydligen ja!

• KaffeTös
    Solstrålen1988 skrev 2015-08-09 21:59:52 följande:

Grattis till alla plus

Börjar analysera lite eventuella antydningar på tidiga symtom, eller önske symtom här då bmi -10 är på tok för tidigt att testa på även om fingrarna kliar.

Vilka var era första symtom och när kom dem?

För min del började det med ett stick/en ilning genom underlivet och nedre delen av magen 5 dagar efter äl. Misstänker att det var då ägget fäste eftersom jag kände exakt samma sak 5-6 dagar efter äl när jag blev gravid sist (slutade dock i MF). Tänkte att det kunde vara ett gott tecken men har inte vågat hoppas eller känna efter för mycket. Sen kände jag inget fram tills för några dagar sedan (några dagar innan bim) då jag känt av lite molvärk, trötthet i ländryggen efter att jag ansträngt mig mycket och väldigt ömma bröstvårtor. Men det jag reagerat mest på, konstigt nog, är att jag för första gången i mitt liv har blivit brun i solen trots bara några timmar i solstolen igår. Jag har aldrig i mitt liv fått så mycket färg, blir alltid bara lite röd, trots flera utlandssemestrar, och dessutom inte blivit brun direkt efter bara 3 timmars sol! Har varit så mallig och tjatat hål i huvudet på sambon om att jag äntligen är brun, haha! ;) Så jag googlade och det visar sig att gravida lättare blir bruna i solen pga hormonerna (vilket påverkar pigmenten) och det visade sig stämma i mitt fall då jag plussade idag på bim! :D
  • KaffeTös

Lämnade semesterstället precis för att åka till stan och köpa ett digitalt med veckoindikator, synd bara att jag kissade två gånger innan jag åkte iväg. Kliar i fingrarna.. Hur länge bör jag vänta innan jag tar det? Är på BIM+1 och fick ett rätt starkt positivt på TL igår trots eftermiddagsurin.

• KaffeTös
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 13:25:46 följande:

Vi är på samma. Har också köpt ett digitalt. Testade starkt plus idag på BIM -1. Ska vänta till imorgon eller tisdag med mitt .

Regnbågsfärg skrev 2015-08-10 12:20:00 följande:

Då hade jag köpt två hehe ett för idag och ett för imorgonbitti hihi

Jag tog det digitala precis. Gravid 2-3 på eftermiddagsurin :)
  • KaffeTös
    MoKa skrev 2015-08-10 15:07:22 följande:

Grattis!!!!

Tack så mycket! Hoppas detta pyre vill stanna kvar! Fick ett mf i januari (v 8-9) som ledde till en skrapning fyra veckor senare så oron finns ju där. Vågar inte riktigt jubla ännu :(
Svar på tråden Vi med BIM i augusti