Inlägg från: Anonym (Vippan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vippan)

Vi med BIM i augusti

Jag hoppar gärna in här! Första försöket med andra barnet är på G. Är 31 år och bor i Solna. Lite oregelbunden cykel men tror BIM kommer ligga kring 3 augusti. 

Fick min mens idag... förhoppningsvis sista på ett bra tag!  

Neggo: ÄL kommer att infinna sig under semesterbesök hos föräldrarna... :-S HAHA. 

• Anonym (Vippan)
    Villbligravidnu skrev 2015-07-09 17:00:57 följande:

Hej! Nu hoppar jag också in i BIM augusti. Nästa BIM för mig är 3:e augusti och då är det vårt 5:e försök. Ska bli spännande med myset vid nästa ÄL då vi kommer vara utomlands med vår 2-åring. Tycker det känns svårt med sex när han är i samma rum även om han sover. Hoppas det går att sexa på toaletten istället Någon som har dator som vill fixa en BIM-lista förresten?

Skoj! Vi har också en tvååring och prickar in  ÄL på semestern... Hoppas på att vår son kan ha sin resesäng i pentryt!
  • Anonym (Vippan)

Åh, har varit lite dålig på att checka in här...

Min CB Fertilitetsmonitor visade peak den 25/7 samt (ÄL) nu den 26/7. Tyvärr har både jag, mannen och sonen varit febriga under helgen och därför var det inte riktigt läge för sex...

Dock lyckades vi få till det dagen efter ÄL. Hoppas att det räcker! Jag har läst att ägget endast är befruktningsdugligt i 12-24 timmar efter ÄL så det är bara att hålla tummarna. 

Med sonen plussade jag 11 dagar efter ÄL, så jag är sugen på att ta ett test så tidigt även denna gång... 

NI SOM PLUSSAT TIDIGARE - HUR MÅNGA DAGAR EFTER ÄL TESTADE NI?

• Anonym (Vippan)
    Spring16 skrev 2015-07-28 11:12:50 följande:

eftersom det inte kändes som att äl inträffade i helgen så tog jag precis ett test bara för att .. och nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket innan en minut passerat. så blir till att förföra mannen inväll och. hoppas på det bästa, vill verkligen att det ska ta sig denna månaden.

Oh, spännande! Lycka till med kvällen
  • Anonym (Vippan)
    Villbligravidnu skrev 2015-07-28 15:58:40 följande:
    Jag har varit gravid två gånger innan. Jag plussade först på ÄL +11. Innan det är det ingen idé för mig att testa.
    Du har nog rätt. Är bara så himlans ivrig...
Svar på tråden Vi med BIM i augusti