Inlägg från: Anonym (Inte konstigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte konstigt)

Förtjänar jag att bli lämnad?

Snigelkott skrev 2015-06-25 08:23:50 följande:
    Säga vad man vill om ultimatum att hålla sig drogfri men att hota att lämna någon för att man gjort denna gravid tycker jag är så lågt att jag skulle dra öronen åt mig och att kärleken skulle tyna bort. Helt enkelt för att jag ser det som att ifall han inte respekterar att en abort är DITT val utan att ägna sig åt hot så respekterar han inte dig.
    Skulle en kvinna tvinga på mig ett faderskap mot min vilja skulle jag troligen också överväga att lämna relationen. Någon som totalt kör över min vilja och vill förstöra mitt liv som jag har tänkt mig det skulle jag nog ha svårt att fortsätta leva tillsammans med. Skulle ändå försöka ta mitt ansvar för barnet så gott jag kunde, men relationen till partnern skulle ju vara totalt förstörd.

Men det kanske bara är jag som anser att ett föräldraskap ska vara ett gemensamt fattat beslut mellan båda föräldrarna och är någon ej redo för detta ansvar så bör man avstå från att skaffa barnet tillsammans just då?
  • Anonym (Inte konstigt)
    Anonym och livrädd skrev 2015-06-25 09:22:24 följande:
    Han visste att jag inte använde preventivmedel och jag uppmanar till kondomanvändning alla gånger men han valde att köra avbrutet. Jag tvingade inte honom däremot tvingade jag mig själv till abort. Minns att jag grät och var helt förkrossad på sjukhuset innan narkosen och tog mer än gärna en dubbeldos lugnande för att inte sticka ifrån sjukhuset.
    Jag tycker att preventivmedel använder man mestadels för att slippa göra en onödiga aborter vid en eventuell graviditet. Till skillnad från många andra här anser jag inte att det är rätt att tvinga någon att bli far mot sin vilja även om personen nu skulle varit lite slarvig med preventivmedel någon gång.

Föräldraskap är en för stor sak för att tvinga på någon annan anser jag.
  • Anonym (Inte konstigt)
    Anonym och livrädd skrev 2015-06-25 09:22:24 följande:
    Han visste att jag inte använde preventivmedel och jag uppmanar till kondomanvändning alla gånger men han valde att köra avbrutet. Jag tvingade inte honom däremot tvingade jag mig själv till abort. Minns att jag grät och var helt förkrossad på sjukhuset innan narkosen och tog mer än gärna en dubbeldos lugnande för att inte sticka ifrån sjukhuset.
    Kan dock tillägga att jag tycker han borde närmat sig det hela försiktigt och inte börjat med att dra upp ett ultimatium.

Såvida du inte sa något i stil med "Jag kommer behålla barnet!" utan att ha pratat igenom situationen med honom ordentligt först och frågat hur han ville att ni gjorde i situationen.
  • Anonym (Inte konstigt)
    Anonym och livrädd skrev 2015-06-25 10:43:55 följande:
    Tack till er som svarat och gett råd hittills! Jag har beslutat mig för att berätta ikväll. Så rädd nu men kommer att tänka på det här oavbrutet annars. Återkommer med resultat.
    Lycka till och hoppas han är förstående och förlåtande!

Bra att du är ärlig i alla fall för ett förhållande där man börjar ljuga eller hemlighålla en massa saker är inte mycket värt som jag ser det.
Svar på tråden Förtjänar jag att bli lämnad?