• Kriya

Förtjänar jag att bli lämnad?

Snigelkotts inlägg är jättebra. 

Angående återfallet; jag blir lite oroad av att du skriver att du inte anser att du har någon stark beroendeproblematik ... Viktigt att inte underskatta sitt problem. Om du väljer att berätta för honom så tänk på att hans viktigaste knäckfråga blir om han kan lita på att du kommer kunna avstå drogen i framtiden och om du i någon mån framställer återfallet som ett "oskyldigt" problem så kan hans oro öka.

Summa: Jag tycker du ska vara ärlig och berätta alldeles oavsett om han då väljer att lämna dig eller inte. Återfallet är en viktig händelse, inte bara i ditt liv, utan även i er gemensamma relation.

• Kriya
    Anonym och livrädd skrev 2015-06-25 09:24:58 följande:
    Har amfetamin på recept men vägrar ta dom. Inte går jag och trycker i mig såna fastän jag ser burkarna varje dag. Svårt att tänka mig att en som är riktigt torsk skulle klara det.
    Vet inte riktigt hur jag ska tolka ditt svar; Upplever du att du saknar drogberoende och att återfallet egentligen inte var så allvarligt - förutom vad gäller risken att bli lämnad av din kille?
  • Kriya
    Anonym och livrädd skrev 2015-06-25 23:06:40 följande:

En liten uppdatering. Det gick finfint! Jag berättade som det var i detalj och vad som troligtvis föranledde handlingen. Han tyckte det var bra att jag berättade och han reagerade definitivt inte som jag trodde. Han blev varken arg eller avvisande utan snarare omhändertagande.

Är lite förvirrad då han hävdat att han tänker lämna om jag tar ett återfall men nu är han kvar. Dessutom fixade han hälsosam mat och frukt till mig och såg till att jag vilade då jag berättade att jag inte sovit på hela natten och slarvat med kosthållningen lite. Konstigt. Egentligen borde jag vara glad nu att det gick så smärtfritt men jag blir fundersam nästan.

Hur som helst kommer jag sova gott denna natt. Föregående natt grät jag oavbrutet för att jag verkligen trodde att jag skulle vara singel vid denna tidpunkt idag.

Vad starka ni är båda två. Du vågar vara ärlig och han ger 'rätt' respons på ärlighet. Grattis, ni har en fin relation. Kram
Svar på tråden Förtjänar jag att bli lämnad?